![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik blijf er voortaan ook wel af. Ik koop voglende keer wel een gitaar, daar heb ik tenminste verstand van
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Alle 4 de pitten helemaal niet gloeien? Dan moet je toch al veel eerder last hebben gehad van een slecht startende auto want dan start hij in de sahara zelfs slecht. Het lijkt me iig sterk dat 4 pitten er opeens tegelijk mee stoppen.
|
||||
|
||||
![]() Als er geen stroom op de gloeistrip of de gloeizekering komt, dan doen ze het alle tegelijk niet hè
![]() En heb hem nog maar net, dus dat veel langer moeilijk starten heb ik geen ervaring mee.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Prima maar dat jettaracing dan nieuwe gloeispiralen plaatst om dit op te lossen..... ![]() Quote:
Je hebt dus een slecht startende auto gekocht? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nee, goed lezen. Hij heeft het opgelost, én nieuwe geplaatst [als het goed is].
En nee, toen startte hij niet slecht ![]()
|
||||
|
||||
![]() Toen startte ie helemaal niet meer?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Paar keer nog wel goed... maar dat was snel afgelopen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk geen kwestie van goed lezen maar meer interpretatieverschil. Ennieway, ik zie nog niet waarom ze dan de gloeispiralen óók vervangen. Als ze nog goed gloeien is vervangen niet nodig. Je vervangt toch ook niet meteen de motor als je benzine op is. ![]() Het kan geen kwaad natuurlijk maar je onnodig op kosten jagen zijn garages goed in.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Doh!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Eigen keus, preventief onderhoud ![]() Dus niemand jaagt me op kosten hoor. Het is niet eens een garage.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan heb ik nix gezegd! ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Erik_vw]
Je vervangt toch ook niet meteen de motor als je benzine op is. ![]() QUOTE] komt ie nu mee... ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vond 800 km al weinig voor een vw motor...
|
|
||||
|
||||
![]() En hij doet t weer hoor!
er waren 2 gloeiers stuk ,en één door ebut zelf ![]() Dus iig 2 stuk die niet gloeiden ! Maar er waren/zijn nog meer punten , waaronder ; -Lucht in de aanvoerleiding naar de pomp , de retourslang zat los op de pomp en daardoor kwam er lucht in de brandstofpomp ,wat het starten niet echt bevorderd ! - retourslangetjes zijn aan vervanging toe ,die lekken ook een beetje - Brandstoffliter !!! ,ik heb nog nooit zo'n oud filter gezien op een diesel , deze is zelfs al roestig ! zal ongetwijfeld ook zeer zeker bijdragen aan slecht starten , want er zit ook nog water/vocht in t filter . Momenteel loopt de motor even zonder filter ,puur om te kijken of hij wilde lopen , en nu wil hij wel snel aanslaan . Met het filter erop wilde de motor niet aan zonet , zonder filter wel , dus deze zal ook zeer zeker moeten worden vervangen !. En ook de termostaat zal een nieuwe inmoeten ,want deze werkt niet meer,blijft constant open staan . Gloeilampje was trouwens wel stuk , wat niet of nooit voorkomt ,maar ik heb er (tijdelijk) even een lampje ingezet in een schakelaarafdekdummyplaatje , waarmee je kunt zien of de gloeierij werkt . Binnenkort eerst maar de dingen die op t lijstje staan vervangen /maken ,dan zal ie het goed moeten doen !Compressie lijkt wel goed te zijn ,tenminste aan het starten te horen (als je het zeker wilt weten moeten we dat meten ,maar ik heb geen dieselcompressie meter tot m'n beschiking ) ![]()
Last edited by jettaracing : 20-01-2010 at 23:30. |
|
||||
|
||||
![]() Jep! Rijd weer prima!
Morgen even nieuw filter, slangen en thermostaat halen, en dan is dat weer zover klaar ![]() Dan nog eens de schroefset en velgen van de Jetta omzetten, en een nieuwe grill en dan ben ik eerst weer even klaar.
|
||||
|
||||
![]() Net onderhouden wagentje gekocht dus.
![]() Lucht in het brandstofsysteem is inderdaad ook problematisch. Wil inderdaad nog wel eens lucht naar binnen komen als de auto even staat. Filter zou ik er wel z.s.m. opzetten. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ach, voor dat geld... mij hoor je niet klagen
![]() Ja, haal morgen uit het werk een nieuw filter, en word dezelfde avond gemonteerd ![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig.
![]() Moet mijne ook eens doen denk ik.. Bij volgas accelereren in 2 of 3 wil die soms even inhouden, vooral na opschakelen. Nu weet ik niet of dit brandstofgebrek is door een dicht filter, of dat de zaak even lucht aanzuigt door de naar achter verplaatsende brandstof?? (ofwel massatraagheid van de diesel in leiding en tank)
|
|||
|
|||
![]() kijk . Dat bedoel ik . . Beter zo . Kom zaterdag (als je tijd hebt ) maar even langs . Voor wat onderdelen .
Ken de faam . Netjes dieselen |
|
||||
|
||||
![]() Drie keer raden
![]() Auto wou vanaf gisterochtend tot op heden weer niet starten. Accu is vol, 12.6V en met de lader zo'n 16V, maar hij wil niet aanslaan. Hij gaat rond alsof de accu bijna leeg is, zo'n hele langzame slepende bedoening. Zal zometeen even de nieuwe accu van de Jetta proberen, maar heb het vermoeden dat dat ook niet veel uit zal maken. Iemand?
VW-Speed.nl Last edited by Ebut : 25-01-2010 at 12:04. |