![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo weer een mk1 die gered wordt en geliefd door zijn nieuwe eigenaar
![]() Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen en hoe je je "probleempje" met je verbredingskit gaat oplossen. Zeker weer een topic om te volgen ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() Geen golfje maar het is een beetje hetzelfde idee ![]() http://s8.directupload.net/images/091130/qhc9bne5.jpg |
|
|||
|
|||
![]() Dat ziet er goed uit, zoiets moet het worden dan.
En het liefst zonder de popnagels in het zicht. Wil ook net als deze nog kijken of ik er ook sideskirts op kan maken. Even kijken of ik daar het geduld voor kan vinden, om eerst een mal te maken en dan zelf met polyester aan de gang te gaan. Of uit licht metaal te maken. Heb wel gisteren RM velgen gekocht. Klein prijsje omdat de randen niks meer waren en de middendoppen ontbraken. Vind ik niet erg, want er moeten toch bredere ringen op. Ben er nu achter dat er 3,5 ringen op moeten, dan kom ik op een 9,5j uit met een et waarde van -5 ofzo. Dat betekend dat ik waarschijnlijk maar spacers nodig heb van 20mm. Dat staat mij toch meer aan dan spacers van 50 of 60mm wat ik gehoord heb. Echte rennsport velgen waar je uiteindelijk geen spacers voor nodig heb vind ik gewoon stom weg te duur. Je gaat dan ruim 12-1400 euro uitgeven aan velgen, een keer op het circuit de baan af en je hebt een hoop schade aan de velgen. Wil het als het even kan een beetje binnen het budget allemaal laten . Het totaal plaatje gaat al genoeg kosten, en wil eerst rijden en dan kan ik altijd nog hier en daar wat veranderen/vervangen. Vandaar ook de keuze van de motor, ben van mening dat je met een max van 140-150pk al een heel eind komt in zo`n licht golfje. |
|
||||
|
||||
![]() Voor je schermen en dergelijke zou ik voor licht metaal gaan is misschien wel iets zwaarder dan poly en wat moeilijker om te bewerken maar bied je wel meer stevigheid en zal niet zo snel scheuren dan polyester
![]() Maar goed das mijn mening ![]() 140 - 150 pk zal meer dan genoeg zijn in een lege golf 1 en zet daar een bak achter met korte overbrenging dan gaat ie als de brandweer ![]()
|
|||
|
|||
![]() De bodykit heb ik al he!
![]() Gaat mij om de dorpel verbreding enkelt, die zal ik zelf moeten maken als ik dat wil. |
|
|||
|
|||
![]() Zo`n motor heb ik ook al eens gebouwd met een snelle nok en gewoon de K-jet..geloof mij dat loopt best leuk
![]() Als je nog een korte bak zoekt heb ik er wel een voor je..is een 4 bak maar de eerste drie versnellingen zijn close ratio. De 4 is een overdrive zeg maar. Zit een peloquin spersetje in en de plastic kooi in het diff is vervangen voor rvs en een boutsetje gemonmteerd. Bak is gereviceerd. Zeg het maar als je intresse hebt. Verder heel leuk project ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Super Ron
![]() zijn de scans aangekomen?? |
|
|||
|
|||
![]() @sciroccoGTII: Ik wil met een kabelgeschakelde bak gaan rijden. Maar uit nieuwsgierigheid mag je me wel een prijs sturen, misschien evengoed leuk voor erbij.
@GrandDad: Heb nog niks van je mogen ontvangen, snap er niks van. |
|
||||
|
||||
![]() Zo dan ! Dit word volgens mij best een heel interessant project !
Je ideeën zijn iid wel goed , en aan je oude projecten te zien komt dit ook wel goed ! Ik zou ook de verbreders erop lijmen , popnagels vind ik ook wat grof lijken ,misschien dan de randen van de verbreders netjes afronden ,dan lijkt het ook niet zo "aangeplakt" Kun in de tussentijd dat je aan t bouwen bent nog mooi in de bruine rijden ,dat scheeld ook weer . Ben benieuwd naar de vorderingen ![]()
|
|||
|
|||
![]() hey ron ik heb nog wel een zender achterspoiler liggen deze lijkt wel in nieuwstaat geen scheuren helemaal niks , heb alleen de 2 zij vleugeltjes er niet meer bij. deze mag je van mij zo hebben!! ook heb ik nog een 1.8t liggen compleet! voor een mooi prijsje! mag je me wel mailen, steun om hem zo in een mk1 tehangen kan ik je er zo bijleveren. [distributiekant] incluzief tekst en uitleg ;-] en nog wat kleine dingetjes die daar bij horen.
|
|
|||
|
|||
![]() Vanmorgen vroeg is dus eindelijk de golf gebracht.
Het werd even uitgesteld vanwege het slechte weer, maar eindelijk staat hij in de schuur, en kunnen we beginnen met het door lassen van de carrosserie en de verdere werkzaamheden. Het verbaasd mij telkens weer hoe hard hij is. Op een paar plekken na zoals wielkast rand ( gaat er toch uit ivm cupkitje). Morgenavond wil ik hem in het spit hangen en beginnen. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
plamuren kun je inderdaad vergeten. dit scherm op de foto is 1 geheel als je naar de achterkant kijkt zie je dat deze er ook 'onafgewerkt' op zit. deze schermen zijn alleen nog iets duurder dat wat je hebt. ik ben beniewd wat het word maar ben bang dat het een kopie van de mijne gaat worden... ![]() trouwens hij heeft ook de sidescurds er van hoor. ![]() maar mij te duur voor wat je krijgt. groet frank
|
|||
|
|||
![]() Hoezo een copy van die van jou?
Het word gewoon een copy van een bergcup auto, en die van jou is ook gewoon een "copy" van een bergcup auto. Niet lullig bedoeld hoor, maar ook ik vind dit mooi net als jij. En ze worden nooit hetzelfde , andere wielen, andere kleur, opbouw zal ook verschillen Ik bedoel, alle auto`s hebben 4 wielen en een stuur. En het enigste is dat ik ook een zelfde uitbouw heb. Wel van een andere fabrikant, maar dezelfde stijl. En zoals je in jouw topic al gelezen had, zijn er meer mensen die een bergcup kit hebben liggen, misschien wel langer dan dat jij hebt , maar nog nooit gemonteerd hebben. Mij maakt het niet zoveel uit, ieder zijn ding natuurlijk. Edit, ik ga ook gewoon bumpers monteren , en jij niet. ![]() Last edited by Ron mk1 : 17-01-2010 at 17:23. |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er uit als een erg harde carros.! zullen we ruilen?
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Die van jou is ook nog helemaal niet zo slecht hoor Frank ( knarf) , en ik heb je laskunsten gezien dus moet het helemaal goedkomen.
De enige grote langdurige laswerkzaamheden die ik heb zijn: Alles doorlassen, voorfront wil ik alle gaatjes dicht hebben bovenop, dorpel linksvoor een nieuw stukje in ivm een deuk, schutbord overbodige gaten dichtlassen, rolkooi erin lassen. net ook even uitgebreid gekeken naar de kas ivm het strakmaken. Hij is gewoon helemaal strak op een klein "deukje" op het dak na. Dit zit precies aan de zijkant op de rand die naar de watergoot loopt. Gelukkig maar, dit kan je gewoon plamuren zonder dat het gaat uit tekenen. Ben zelf erg gelukkig met de casco, maar je moet maar een keer komen kijken. |
|
||||
|
||||
![]() Een goede basis is meer dan het halve werk dus dat zit hier wel snor dacht ik zo
![]() Ben blij dat je een bergcup gaat bouwen dan lijkt ie tenminste niet op mijn mk1 straks ![]() ![]() Lijkt me juist wel kick om meerdere bercup golfjes te zien op meetings want die zie je eigenlijk helemaal niet. Zowel knedel zijn mk1 en de jouwe zullen dikke mk1's worden. Wat is het tijdsbestek van je project als ik vragen mag? groeten, roy
|
|||
|
|||
![]() tijdsbestek? .................wanneer hij klaar is.
![]() Heb mezelf geen datum gegeven, als ik tijd heb ga ik eraan werken. En als het even niet uitkomt dan even niet zeg maar. het moet een hobby blijven , en geen druk achter staan. Op het werk heb je druk, maar hobby moet leuk blijven. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom niet uitdeuken? Dan weet je zeker dat je er nooit meer wat terug ziet...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar heb je gelijk in, denk ook dat dat per persoon verschild. Succes verder met je project ben benieuwd naar het moment dat je kit erop zit ![]() I'll keep an eye on you ![]()