![]() |
|
||||
|
||||
![]() Project Update!
De mk3 na een dagje werken: Alle gedemonteerde onderdelen achterin Waarom deze mooie Golf als donor? Dit was reden genoeg voor de vorige eigenaar om afscheid van zn oude vertrouwde Golf te nemen. Als vervanging van de GTI kocht hij een Seat Ibiza 1.6L 2001. ![]() Als dit geen coole kleur is, dan weet ik het niet meer. ![]() ![]() Weet iemand misschien de kleur code van deze Jetta? Ik ben nog steeds druk in de weer met de kleuren, maar het worden er steeds minder. Gr. Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE Last edited by Lasse00 : 30-07-2011 at 16:18. |
|
||||
|
||||
![]() audi rs 2 kleur?
Of uni blauw mica van vw opde golf 4?
|
||||
|
||||
![]() jazzblue?
|
||||
|
||||
![]() Audi RS2 blauw komt nog het meest in de buurt, maar ik denk dat het nog een tintje lichter is.
Denk toch dat ik voor donker rood ga...waarschijnlijk metallic. Donker rood geeft hem iets meer style/klasse Gr. Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE Last edited by Lasse00 : 30-07-2011 at 16:21. |
|
||||
|
||||
![]() Een vraagje tussendoor. Wat zijn de voor- en nadelen van dubbele Webers ten opzichte van een ITB set-up? Met name op een ABF. Webers lijken me goedkoper en hebben een erg mooi geluid, maar ik wil wel weten waar ik aan begin. Ik ga toch eerst een jaar met de standaard ABF rijden, maar wil volgend jaar verder met de motor.
Mvg, Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je verbruik zal met behoud van rijgedrag gelijk blijven of zelfs omlaag gaan, je gaat injectie rijden en het is veel preciezer af te stellen dan carbs. Bovendien is het geluid van throttle bodies gewoon ziek. Maar 't geluid van carbs is ook niet slecht... ![]()
|
||||
|
||||
![]() @Breadfan83; THNX dat neemt mijn twijfels al een beetje weg. Het verbruik is absoluut geen prioriteit hoor, maar hard gaan en zuinig rijden is een leuke combo.
![]() Ik wil naar ong 180-200pk eruit halen. Dat moet toch te doen zijn met nokkenassen, throttlebodies, spaghetti en chippen? Ik laat het tegen die tijd toch professioneel doen door iemand met veel verstand en ervaring. Te veel risico om het zelf te doen. Gr. Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE Last edited by Lasse00 : 30-07-2011 at 16:23. |
|
||||
|
||||
![]() EINDELIJK een Update!!!
![]() Heb een paar weken niets laten horen, maar het gaat redelijk goed. Loop wel achter op schema, omdat ik de laatste tijd weinig aan de auto heb kunnen sleutelen. Na een paar uurtjes hard doorwerken is het motorblok uit de Golf: Ben ook al begonnen het dashboard te demonteren zodat ik daarna alle bedrading voor de ABF los heb en over kan zetten in de Jetta. Maar eerst wil ik het onderstel van de Jetta aanpakken. Daarvoor nodig: - G60 voorremmen ![]() - Mk2 GTI achteras met schijfremmen ... - Mk2 GTI of GT aandrijfassen ![]() - Schroefset KONI, KW, H&R, Bilstein, Eibach ... - Stabilisator upgrade voor en achter ... - Veerpootbrug voor+achter ... Ik zal even een 'gevraagd' thread starten ivm de benodigde onderdelen. Wie zegt mij welke schroefset ik nodig heb. Eisen zijn: Goede kwaliteit, Zeer goede wegligging, RVS of INOX coating en voor een redelijk prijsje als het ff kan. ![]() Alvast bedankt voor jullie reacties, MVG, Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE Last edited by Lasse00 : 30-07-2011 at 16:26. |
|
|||
|
|||
![]() - G60 voorremmen............................... compleet fusee nodig !
- Mk2 GTI of GT aandrijfassen ............... 16v nodig i.v.m diameter - Camberplates voorzijde ..................... ??????? camber kan je voor gewoon instellen , naar mijn idee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij bedoeld van die verstelbare veerpootschotels aan de bovenzijde , al zie ik daar het nut niet echt van in voor straatgebruik , die zijn extreem duur en die instellingen voor straatgebruik kan een goede uitlijner ook voor elkaar krijgen .
|
|||
|
|||
![]() Quote:
throttle bodies ten alle tijden veel snellere respons op het gas,plus meer mogelijkheden m.b.t uitbreiding tuning makkelijker af te laten stellen. Camberplaten zou ik voor ak racing gaan of die van tk-motorsport beide leveren sets die gewoon in de originele veerpoten passen zonder laswerk te verrichten tk/motosport vind je op facebook hun normale website ligt er tijdelijk uit http://cgi.ebay.de/VW-Motorsport-Al...=item5ae06e65d5 qua kleur waarom geen porsche bruin? succes met je project ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat bedoel ik er dus ook mee Wytze , nutteloos voor op de straat |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit zijn toch gewoon vaste lagers, en geen verstelbare ? Wel een mooi setje trouwens , al ben je voor een setje nieuwe (skf) toplagers minder kwijt en die gaan ook heel lang mee ![]() Maar je zal wel een betere respons hebben met sturen ,al zul je daar op straat bitter weinig van merken .
|
|||
|
|||
![]() ook op straat is het zeer zeker merkbaar je reactie met sturen is vele malen directer,verstelbare camberplaten zul je hoogstwaarschijnlijk 1x instellen en daarna laten voor wat het is het mooie van de type 2 is dat je op je veerpoten ook je wielen negatief kunt instellen wat ook zeer zeker aan te bevelen is.ik was in eerste instantie ook van plan om verstelbare camberplaten erin te lassen maar ik stap over op de camberplaten van tk-motorsport
en nogmaals porsche bruin man gaat heel dik staan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() G60 fusees heb ik compleet met remmen voorzijde. Vandaar die
![]() Aandrijfassen 16v en schijfremmen conversie achterzijde heb ik nog wel nodig. Camberplates zijn voor dagelijks gebruik idd overbodig, maar ik zat ff met het idee te spelen. Toch bedankt voor de reacties allemaal. Mijn huidige Daily is een 205 met een verlaagd Koni onderstel. Die wegligging wil ik niet missen, dus moet de Jetta aardig aangepakt worden. Over de kleur ben ik bijna zeker. Donker rood metallic of Midnight blue. Beide staan erg mooi op een MkII. Porsche bruin staat mooi icm chrome accenten, maar ik wil zo min mogelijk chroom op mijn auto. MVG, Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE |
|
||||
|
||||
![]() Hoi allemaal, ik denk ik zal maar weer eens een update geven.
Het Jetta project heeft de afgelopen tijd veel achterstand opgelopen, maar ik hoop die gauw weer in te halen. Er is een KONI schroefset onderweg en ben druk aan het kijken voor stabilisator-stangen en veerpoot-bruggen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag. Wat is het verschil tussen chassis aanduiding 19E en 19EL? Dit zie ik vaker staan bij onderdelen voor een Golf II onderstel. Omdat er niet zoveel sportonderdelen te vinden zijn zoek ik ook op Golf II. Waar zit hem het verschil in, vraag ik mij af. Ik was laatst met Mitta op Volksdub, maar toen stond de Jetta nog op "Cross-Country" stance. Op M.I.V.W zal hij eindelijk verlaagt zijn, dat beloof ik. Ik heb inmiddels een tellerunit van een Golf II GTI met toerenteller en GTI aandrijfassen met 100mm flens. Thnx to; Greenfrog Ik hou jullie op de hoogte van mn vorderingen. MVG, Lasse
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand een idee of TEC-tuning RVS spruitstukken levert of dat ze van gewoon plaatstaal zijn.(zou wel het prijsverschil verklaren) Supersprint levert mooie RVS spaghetti's, maar kosten een vermogen en ik heb niet de tijd om op Essen te wachten voor wat korting. Er is ook blijkbaar geen Powersprint einddemper voor een Jetta gemaakt. Deze moet ik dan waarschijnlijk laten aanpassen, toch?
Ben trouwens nog steeds dringend opzoek naar een setje 15" velgen 4x100. Staal of leuk (monoblok) lichtmetaal. Alvast bedankt MVG, Lasse
|
||||
|
||||
![]() het originele abf spruitstuk schijnt te passen op een mk2. Maar als je per se een rvs spaghetti wilt, bij een van onze adverteerders, streetperformance, is hij ook maar 199 euro
|
|
||||
|
||||
![]() @ Marcski; Bedankt voor de tip
![]() Ga er meteen achteraan. BTW: Schroefset is tijdelijk niet leverbaar ivm met vakantie periode bij Koni-importeur. (EFKA-Import) Levering wordt eind Augustus. ![]() ![]() MVG, Lasse
Bend the rules...Rule the bends ![]() ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ![]() - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE Last edited by Lasse00 : 30-07-2011 at 16:53. |
|
||||
|
||||
![]() Welk spruitstuk is het beste voor een ABF? (ivm uitlaat poort diameter)
Wil geen slechtere 'flow' dan het al goede originele spruitstuk natuurlijk. Supersprint: 650,- (Mk2 & Mk3 16v hebben hetzelfde onderdeel nummer) TEC-tuning: 179,- (Mk2 & Mk3 & Corrado 16V zijn hetzelfde. Hoe is de kwaliteit?) BK-Customs: 199,- (Hoe is de kwaliteit/vermogenwinst? Ervaringen?) Wil een goed spruitstuk hebben ivm evt ITB-setup volgend jaar. Als TEC-Tuning en BK-Customs/JM-tuning/Street-performance het gewenste resultaat kunnen leveren ben ik gek als ik 650,- betaal voor alleen de naam 'Supersprint' toch? ![]() Ik hoop dat experts onder jullie mij hierbij kunnen helpen. MVG, Lasse