![]() |
|
||||
|
||||
![]() Filter is er tussenuit zeker!?
|
|
||||
|
||||
![]() Nee, zit al een nieuwe tussen. Ook al een paar dagen mee gereden...
|
||||
|
||||
![]() Dan zou je zeggen dat de lucht er wel uit is...
Toch maar even wachten op de driezummerdieselgoeroe |
|
||||
|
||||
![]() Startmotor dood ws.
|
||||
|
||||
![]() In een keer? Vrijdag nog normaal mee gereden, en zaterdagochtend was het in een keer gebeurd
![]()
|
||||
|
||||
![]() Kan wel van 1 op andere moment, had ik destijds ook met de jetta
Paar klappen erop geven kan soms helpen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja voor nu... maar dat lijkt me niet een blijvende oplossing...
|
||||
|
||||
![]() Slechte massa voor de startmotor misschien?
Probeer eens te starten met een 1 startkabel van de het blok naar de min-pool van de accu. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Al geprobeerd, werkt ook niet.
|
|||
|
|||
![]() zit ut tjritsje nog wol goed oan de brandstof pomp van de electrice af sluter .wan dan dot hie ut ek net meer. even checke, mieskien een kabel breukje.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Alles zit goed vast ![]()
|
|||
|
|||
![]() dan mar wer even in driesum hjerre.bie de diesel dokter.
|
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heeft de dieseldokter iets te diep in het (diesel)glaasje gekeken, ik begrijp niets van het gebrabbel dat hij neerpent..
![]() Een startmotor kan prima van 1 op ander moment overlijden.. Heb zelf nooit 1x een trage/weigerende startmotor gehad, tot op een moment de startmotor helemaal niet meer rond ging.. Die was ineens overleden, zelfs bij testen buiten de motor/rammen met de hamer ging er nog niets draaien.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Jettaracing is onze dokter, en dat is een dokter die toch echt nooit drinkt
![]() Ja, cola.
|
||||
|
||||
![]() en diesel
|
|
||||
|
||||
![]() En maar roken
![]()
|
||||
|
||||
![]() Denk toch de startmotor Ebut ,die draaide sowieso al niet lekker toen ik m hier had , en dan met deze kou zal dat er vast niet beter op zijn geworden .
De aansluiting op de startmotor zag er ook al niet fris meer uit ,durfde m niet los te draaien ,vanwege afbreken van het draadeind in het startrelais . Dan doet de startmotor helemaal niks meer namelijk . Een diesel heeft toch wel een bepaald starttoerental nodig , dus ik denk dat je moet kijken naar een andere startmotor , en dan wel één van een diesel , want van een benzine past wel maar heeft niet genoeg startvermogen . Sloperijen hebben vast wel één liggen.
|
||||
|
||||
![]() Zat nog eens even na te denken , want ik heb zo'n vermoeden dat een nieuwe(andere) startmotor voor jou niet eerder dan t weekend word , dus misschien heb ik tussendoor nog wat tips om even na te kijken .
-Heb je de accu van de jetta al geprobeerd? Meet anders eens je spanning vóór t starten , en dan ook eens tijdens het starten , want als de accu goed vol is , dan mag de spanning TIJDENS het starten niet verder zakken dan ong 9 volt! ( heb vanavond toevallig de mijne nog gemeten ivm een spanningsstabilisator probleempje ,en tijdens het starten had mijn accu nog dik 11,5 volt !) Als dat wel zo is ,en hij komt onder de 9 volt dan is de accu ook aan vervanging toe ( maar in je jetta zit nog wel een nieuwe) Kijk dan ook meteen alle contacten even goed na,net zoals ik bij de jetta heb gedaan ,en kijk dan zeker ook even naar je massa punten . Zoals ik m'n vorige reply denk ik dus toch dat je startmotor aan z'n eind is ,maar je kunt iig deze zaken nog wel even checken ,dan weet je iig dat het daarniet meer aan ligt .
Last edited by jettaracing : 26-01-2010 at 21:39. |