![]() |
|
||||
|
||||
![]() Sinds ik met mijn (let op, de volgende woorden zijn belangrijk) nooit gewaxte rode, slecht verlaagde, ooit grijs kenteken, door amateur ingefrotte muziek installatie Golf II uit 1990 met 311.000km op de teller rijd, heb ik de grootste lol! (Je snapt het al: Hij/zij ziet er niet uit!)
Het liefst ga ik op een drukke zaterdag met de vriendin shoppen "in de grote stad". Shoppen vind ik niet leuk, maar dat parkeren is me toch een feest. Liefst spot ik grote dikke PC-hooftstraat tractoren die buiten de witte lijnen staan waardoor er niemand meer naast kan/wil parkeren. Vervolgens geef ik "de bekende blik" naar rechts en stapt mijn vriendin netjes uit. De sport is vervolgens om de bijrijdersdeur binnen MIJN witte lijnen zo dicht mogelijk naast de bestuurdersdeur van de tractor te parkeren!! Schade kunnen ze niet maken want de gemiddelde eigenaar is breder dan een zijspiegel ![]() De gedachte aan de terugkerende eigenaar/eigenaresse van de betreffende tractor maakt het eindeloze geslenter door de te drukke winkelstraten vervolgens meer dan goed..... en die ene deuk, daar lig ik niet wakker van ![]() My 2 cents. Koen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan best zijn. Maar als ik er een deuk in / bij wil, schop ik die wel lekker zelf d'r in. Ik ben niet van porcelein, en agressie heb ik met 't hedendaags verkeer genoeg daarvoor.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus jij bent het altijd ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een aanrijding van achteren gehad op de snelweg.
![]() ![]() ![]() ![]() Het gevolg: De uitlaat was finaal over. De kofferbakklep stond in de haak. De bumper kapot. Onder het achterlicht stond +/- 5 cm naar binnen. De balk aan de binnenkant van het koffer stond naar binnen. In het koffer zat een afdekkap van plastic voor cabriodak compleet versplinterd door het koffer. Mijn asbak lag op de achterbank na het ongeluk van de klap. Maar het ergste is dat ik nu al 3 jaar met een whiplash loop, 2 wervels scheef in de nek en pijn aan mijn rug. De zaak zelf loopt nu al die jaren bij een advocaat. Met de auto was het geld voor de schade overigens wel snel geregeld. |
|
||||
|
||||
![]() Ik keeg net de dochter van m'n collega aan de lijn...
ze ontkent in alle staten dat haar moeder die schade gereden heeft, dat er geen schade aan de auto te zien is,blablabla ![]() en dat terwijl de politie had gezien dat wel degelijk zo was! Ze vertelde dat haar moeder dus ook niks gaat ondertekenen ![]() Politie maar weer gebeld,krijg vanavond te horen wat de agenten toen bij m'n collega gedaan hadden...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Fijn hé, die collega's Ik heb het ook ooit gehad, eerst wist hij ook van niets, maar een dag later was alles rond. Helaas ziet het er bij jouw niet zo uit. Bewaar die lak splinters goed, kleur code van de lak verteld veel van de auto die het gedaan heeft! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd...maar wat heeft die dochter ermee te maken? M'n collega zal wel allerlei onzin hebben verteld,haar kennende! De politie moet dat maar uitmaken vind ik. Ik zei net dan ook door de tel.dat ik niks deel met derden! Het lijkt wel een CSI zaak zeg ![]()
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 17-01-2009 at 18:04. |
|
|||
|
|||
![]() Idd
En zoveel is de schade nou ook weer niet, dus ik snap ook niet waar ze moeilijk over doen. Zeker als schade aan haar eigen auto (collega) te zien is. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
precies,en daarom heb ik opnieuw de politie gebeld omdat de tegenpartij moeilijk doet. Die dochter is echt fout bezig zo,net als dr moeder, maar die dochter mag zich er niet in mengen. Ik zou allerlei dingen gezegd hebben die nooit gezegd zijn. De politie was er overigens bij toen ik een afspraak maakte om de zaak te regelen. Die zaten bij haar thuis.
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 17-01-2009 at 18:58. |
|
||||
|
||||
![]() Juli 2008 heeft mijn Jetta een Renault Megane gezoend:
![]() Allang weer gefixt en auto staat er nu zo bij: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Eerste auto ('97):
Nissan Sunny sedan; door de slechte ventilatie zat er veel waterdamp op de ramen. Hierdoor met het linker vóórwiel nèt een vluchtheuveltje meegepikt; mijn collega op de fiets werd zowat onthoofd door mijn wegvliegende wieldop... ![]() Na deze aanraking was gelijk de homokineet naar de filistijnen! (>toch nog zo verkocht voor Fl.200,-) Tweede auto ('98): Golf Cl 1.3; tegenover mijn huis, waar ik toen woonde, was een shoarma-tent. Ik kende die gast inmiddels, dus ik na een dag werken ff daar op de hoek geparkeerd (...en dus had ik hem niet ietsje verder, gewoon alvast bij mijn huis geparkeerd...) Na een half uurtje kletsen, kom ik weer buiten... ![]() (>gelukkig tòch zo'n verbreder gevonden èn een scherm in kleur; voor Fl.50,- De deur was NIET geraakt, oef!) Na een regenbui iets te hard vanaf Schalkwijk, onder het viaduct door om de A9 richting Alkmaar te nemen; aquaplaning; 180 graden rond en met rechtsvóór tegen de vangrail. (Dit wist ik pas achteraf) Het enige wat ik deed was meteen, zonder na te denken, snel omkeren, voordat er iets anders aankwam. (Dit, terwijl ik alleen maar dacht aan mijn mooie 'autootje', die volgens mij rechts helemaal in puin was... ; ik stond namelijk met de hele lengte vlÃ*k langs de vangrail) Ik reageerde snel, maar de hartkloppingen kwamen alsnog achteraf, toen ik dacht aan, wat er zou zijn gebeurd, als er een vrachtwagen achter me had gereden... (>ook rechts dus een ander voorscherm, voor weinig...) Derde auto ('02?): Nissan 100NX SLX 1.6; bij het inparkeren in (wijlen) 'de Raaks' (voor Haarlemmers welbekend) bij het achteruitrijden alleen links naast me gekeken. Dit vak was zeker iets kleiner dat ik gewend was, want toen ik er bijna in stond, hoorde ik een schrapend geluid rechtsachter...Tussen èlke(!) parkeerplaats in de raaks staan twee betonpalen... Resultaat: Vette deuk! (>met deze schade heb ik altijd doorgereden, nadat ik wel had gezorgd, dat het niet zou roesten; het mooie was er vanaf die dag wel af voor mij...) Vierde auto ('03) Honda CRX 1.6 16V; lekker opknappen zo'n ding. Rijdt fantastisch! En die veiligheidshaak van de motorkap? Nergens voor nodig! Na een ritje van een kilometer of tien (bij één van de laatste bochten voordat ik hem aan mijn collega's wilde showen) kreeg de wind er tòch vat op en klapte de motorkap hard achterover. Gevolg: raam ècht stuk en motorkap gekreukeld en geknikt tot vlak op het dak (wat nog wel in takt was) (>leve de WA + verzekering; de voorruit was gratis en een motorkap wist ik nog wel ergens te liggen...) Vijfde auto ('05): Golf GTI Edition One; Nadat ik bij mijn eerste Golfje MkII al twee keer de raambediening met een fietsremkabeltje(!) had gefikst, vond dìt Golfje dat ik de andere 2 typische mankementen van een Golf Mk II óók maar moest meemaken. Ik heb hem nog geen half jaar gehad, maar had in die tijd zowel de kachelradiator stuk (wat een k*tklus, dat vervangen), als de klinknagels van mijn versnellingsbak kapot. Bij een ritje naar Hoorn, onderweg een harde klap; opeens een flinke blauwe rookwolk en een moddervette achterruit ...en -achterligger ![]() Toen ik keek wat er aan de hand was, kon ik dwars door de bak naar de straatstenen kijken ![]() Ik ben door de ANWB thuis gebracht. Lullig, als je hem pas een week hebt en de buren je zó zien aankomen... (>andere bak inclusief montage, gekocht voor € 150,- en op de koop toe, een privé VW-monteur rijker) ![]() Mijn huidige Vento heeft één keer niet willen starten; motor draaide wel rond, maar er gebeurde verder niks. Ook toen werd ik op een autoambulance thuis gebracht. Verder niks...; even afkloppen ![]() (>was iets met de brandstoftoevoer: € 100,-) (Toch wéér een MkII Fire and Ice GTI erbij gekocht...)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 17-01-2009 at 20:07. |
|
||||
|
||||
![]() Mijn lichtpuntje...m'n andere F&I rijdt weer
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Schadeformulier ingevuld voor de VR6
(collega belde gisteravond ineens dat ze toch wel wilde tekenen) bij schadeherstelbedrijf geweest,geschatte schade was 1200 Euro. De verzekering wil er alleen een schadexpert naar laten kijken... ![]() ben ik de Golf een dag kwijt,en ik dacht dat ik 'm eindelijk kon schorsen ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() niet mijn eigen auto, maar tijdens mijn -heel korte- uitzending in bosnie in 1995. Net m'n e rijbewijs gehaald in nederland, te weinig ervaring en niet goed luisteren naar m'n bijrijder die er al 6 mnd op had zitten. gevolg: te hard gereden, bocht fout ingeschat, en gekanteld met een 20 ft container. 2 uur bekneld gezeten en met een verbrijzeld bovenbeen terug naar nederland, heeft me bij elkaar 1 jaar ziektewet gekost, en het is de belangrijkste les van mijn leven geworden, mijn bijrijder werd uit de auto geslingerd en raakte gewond aan zijn gezicht, door glasscherven en de val uit de auto. gelukkig kwam hij er beter af dan ik. Heb hem nooit meer gezien na die bewuste 14e oktober 1995.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en wat let je om hem op te zoeken dan? of vindt je het wel prima zo? |
|
||||
|
||||
![]() hij ging vlak na het ongeluk naar huis, zijn tijd zat erop.
ik ging ook terug, 3 dagen later, met een vliegtuig, het eerste jaar heb ik toen wel andere dingen aan m'n kop gehad. En in Bosnie heb ik hem ongeveer anderhalve week meegemaakt, we kenden elkaar dus helemaal niet. Ik kan me voor stellen dat hij niet zat te wachten op degene die z'n hoofd had beschadigd. Nu zijn we intussen ruim 13 jaar verder, ik weet z'n naam niet eens meer en wat je zegt, het is wel goed zo. En hij kent mij misschien ook niet meer.
|
||||
|
||||
![]() Gisteravond weer "leuke" sneuw gehad hier
![]() Resultaat: Busje wss totall, en mijn nieuwe voorscherm heeft weer een cosmetische ingreep nodig..... Mijn skäde: Paar "leuke" deukjes en wat lak gebarsten..... Grille, sidemarker, bumper en verbreder nog oké dus heb verdomd veel geluk gehad.....
|
||||
|
||||
![]() Busje total loss?? Hoop ik toch niet voor zo'n simpele trans(h)it als ik naar jouw schade kijk.
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() [IMG]
![]() [/IMG] men TDI-tje maand nadat ik um an men broertje verkocht had ![]() un lief mevrouwtje dacht dat as ut zonnetje laag staat er geen auto's van links komen ![]() |