Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings verslagen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-05-2007, 10:29
mellowyellow20VT
Guest

Quote:
Originally Posted by Erik M
Ik denk ook zeker dat het nodig is daar, en nadat ik vorig jaar ben afgesleept durf ik bijna nergens mn auto te parkeren, en heb ik altijd mn lampen aan. Ik heb daar overigens ook geen moment de behoefte om hard te rijden. Heerlijk om daar lekker relaxed langs de see te rijden.

Ben dit jaar weer aangehouden trouwens, de fotograaf die achter in de auto zat had zijn gordel niet om zodat hij beter fotos kon maken, 35 euro kost dat daar

OOk wij zijn 2 keer met de renault van de weg gehaald. Het is daar gewoon lopende band werk. Zoveel mogelijk wagens van de weg halen en incaseren.
Reply With Quote
Old 23-05-2007, 12:32
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Over incaseren gesproken, kwam dit verhaal net tegen op cleaned, het zou je maar gebeuren.
Beetje belgisch dialect (geen alinea's/leestekens) maar het valt wel te lezen ,

Gaat over de eigenaar van deze wagen:

Quote:
ksal hier dan ook mijn verhaal van een weekje Wsee doen
vrijdag rond het afgesproken uur vertrokken richting Wsee met de bedoeling 's avons te stoppen om te overnachten.. halverwege een hotelletje gevonden ergens wat afgelegen maar het was er wel goed.. zaterdag was het dan zover.. afrit Velden bereikt samen met mast (golf2) cynos(matgroene derby2) vwmyro(mercedesvito) en ikke (golf1).. zonder problemen de 1100km afgelegd en dus al heel blij.. snel inchecken, auto's wa klaarmaken en dan even met een nog vuile wagen naar reifnitz.. daar al wa bekend volk gezien, ne keer door gereden en trug naar hotel.. meer (goeie) reactie en appreciatie op de golf gekregen dan in belgie op een heel jaar.. is wel leuk natuurlijk.. pokkewarm en gewoon met kippevel rijden en veel stoppen om fotos te laten trekken.. zondag ongeveer zelfde verhaal.. maandag ook.. dinsdag met mast vroeg naar reifnitz om een plekje te bemachtigen waar we toch een beetje tussen het volk stonden.. opzet geslaagd en leuke dag gehad.. in de namiddag dan beslist van ne keer door velden te cruisen samen met calicruiser.. op weg van velden richting lidl ineens polizei.. en het handje zwaaide om even opzij te gaan staan.. met 1,5 cm bodemvrijheid toch schuurloos kunnen doen.. papieren meneer.. beleefd alles gegeven.. ineens bukt dien zichzelf onder de wagen.. olala das ist tief.. control.. kzeg ja maggek em hier ni gewoon hoog zetten? neeje volgen.. dus ikke gevolgd samen met koen (broer van calicruiser) da bij mij zat.. we wisten hoe laat het was.. op de control aangekomen zagen we dat het daar ni voor te lachen was.. nen otto of 4 voor ons en lachende flikken
na wa zever ivm oldtimer enzo de wagen op eigen initiatief ophoog gezet.. begint dien van de control ineens van ja uw lichten een opzetten.. spijtige zaak was da de avond ervoor mijn pinkerdooske was opgesmoord.. lichten oké, één remlicht kapot, te laag en ingeschuurde cardan in den balk.. 4 overtredingen en levensgevaarlijk volgens dieje mens.. gevolg : platen worden in beslag genomen en 320euro boete.. alles moet in orde zijn, ook uitlijnen alvorens ge uw platen trugkrijgt zei em.. na veel zever en gezaag savons de golf tot aan het hotel getrokken en gaan eten.. woensdag naar klagenfurt voor factuurke ivm uitlijning, lampkes gaan halen en klaar om de golf in orde te zetten volgens oostenrijkse regels.. probleem was : pinkerdoos leek stuk.. dus even naar garage en daar vermelden ze dat het model da ik nodig had ni meer gemaakt werd, maar dat er een van een golf2 wel zou passen.. mast gebeld en even die van hem geprobeerd.. resultaat : geen pinkers.. dus problemen..
platen niet trug te krijgen ondaks dat het probleem niet op te lossen viel op korte termijn.. donderdag dan maar braaf gaan betalen.. omdat de rest al nar reifnitz was vertrokken ging ik achetrna met de fiets.. de bochtige afdaling voor het politieburo vollenbak afgeschuurd om beneden weer ne zwaaiende salami tegen te komen.. ff achterom kijken om te zien of er nen otto aankwam maar twas voor mij.. kdacht bwa das om te zien of ek lampen bijheb om straks trug te rijden.. verdict : zu schnell (al wijzend naar ene met speedgun aan andere kant van straat ) ikke braaf 20 euro boete betaald.. en toen kwam er ne triatlonner voorbij (gestroomlijnd tot in de puntjes) stopte ni en als gevolg zwaantje erachter!!
ikke verder tot reifnitz.. weer ne flik : ola stop.. kzeg allé te schnell zeker?
3euro en wa brabbel int duits.. kwil da pakken en ineens ah rijd maar voort maar ge moet uw paske zichtbaar dragen.. kdacht ja en alleman steekt da weg..
nog even genoten van de wagens en dan door de regen terug naar hotel..
savons beslist mijne assistance te bellen om wagen te repatriëren.. en da was na wa bellen in orde..
vrijdag dan eindelijk een dagje genoten van de wagens en het goede weer..
zaterdag terug naar huis om dan om half3 door mast thuis afgezet te worden (waarvoor dank)..
platen worden bij post opgestuurd en zouden onderweg zijn, golfke zou vrijdag thuis geleverd worden..
kleine samenvatting : wel geamuseerd de vrijdag, de eerste 3 dagen ook maar door al dien zever met die eikels ginder verdwijnt da zowa uit het geheugen..
kortom :
Worthersee 2007 das polizei war dabei, ich auch aber ich kiere nie mier weder..
grtz
ps. moesten er fotos zijn van mijne, mailen mag gerust op alainkedw@hotmail.com
tnx
Old 23-05-2007, 13:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Whaha, wat een verhaal. Oftewel, je auto moet meer dan APK waardig zijn. Neem een gigantische bak onderdelen mee en ga niet te laag rondrijden. Dan kun je er wel veilig heen, anders niet!
Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:28
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by RubenD
Whaha, wat een verhaal. Oftewel, je auto moet meer dan APK waardig zijn. Neem een gigantische bak onderdelen mee en ga niet te laag rondrijden. Dan kun je er wel veilig heen, anders niet!

als je verlichting het niet doet kom je ook niet door de apk hoor
Old 23-05-2007, 13:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dat zeg ik toch? Maar APK goedkeur in Nederland kan ook nog steeds betekenen dat je niet helemaal aan de Oostenrijkse eisen voldoet -> vandaar meer dan APK waardig -> betere conditie als APK goedkeurings conditie.
Reply With Quote
Old 23-05-2007, 17:26
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC

Send a message via MSN to sanderz

ik heb gezien dat hij meegenomen, zat langs de weg in velden
Old 23-05-2007, 19:00
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

best moeilijk dat belgisch dialect....
Reply With Quote
Old 23-05-2007, 20:57
Melvin Melvin is offline

als je dat niet kan lezen kom je niet vaak genoeg op cleaned of zou het iets met het hoge noorden vs. brabant te maken hebben ?
Reply With Quote
Old 23-05-2007, 21:09
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Is inderdaad een ziek verhaal....
Denk dat hier de prventieve werking volledig vast op loopt.
Old 24-05-2007, 00:52
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by MellyVille
als je dat niet kan lezen kom je niet vaak genoeg op cleaned

idd, beetje brak nl...

@ apk blabla,
deze auto is oldtimer gekeurd in belgië, die gast moet dus nooit meer naar de keuring
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 06:41
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

Quote:
Originally Posted by MellyVille
als je dat niet kan lezen kom je niet vaak genoeg op cleaned of zou het iets met het hoge noorden vs. brabant te maken hebben ?

klopt kijk nooit op cleaned, en wat betreft het hoge noorden..jouw cijfer voor topografie was ook niet om over naar huis te schrijven zeker...
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 08:11
Melvin Melvin is offline

klopt nee, eigenlijk was die vrij goed, maar dat is alweer ff geleden he
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 18:58
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...

Sorry hoor, maar 1,5 cm bodemspeling... dan vraag je er gewoon om, om aan de kant gezet te worden.....
Old 24-05-2007, 19:02
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

idd, alhoewel de auto er erg netjes uitziet !! (maar om dan met dergelijke gebreken te gaan rijden)

maar het gaat er meer om dat hij zijn auto daar achter heeft moeten laten en hij gewoon weer terug is in belgië
weet niet hoeveel mensen dat zouden doen met zo'n wagen
Old 24-05-2007, 21:10
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie

Ik hoorde afgelopen week dat er een Belg zijn auto had laten afkeuren en toen 2 weken de tijd had om hem te herkeuren en in die tijd naar der see was gegaan,hoe stom ben je dan,APK is voor jezelf en je eigen veiligheid ,Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen ,alleen het probleem is ,ze leren er nooit van daar in Belgie
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 22:51
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Ik hoorde afgelopen week dat er een Belg zijn auto had laten afkeuren en toen 2 weken de tijd had om hem te herkeuren en in die tijd naar der see was gegaan,hoe stom ben je dan,APK is voor jezelf en je eigen veiligheid ,Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen ,alleen het probleem is ,ze leren er nooit van daar in Belgie

In België heet het geen APK Milus.

En let wel ff op, in België kom je met een verlaagde auto niet door de keuring in Nederland wel. Dus dat staat los van de veiligheid.
Old 25-05-2007, 08:33
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Tjah behalve bij oldtimers, die hebben geen keuring meer, dus mag je vrijwel alles ermee doen, maakt niet uit hoe rot ie is, als ie maar een brandblusser aan boord heeft en remt ofzoiets...
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 15:51
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Berserker
Tjah behalve bij oldtimers, die hebben geen keuring meer, dus mag je vrijwel alles ermee doen, maakt niet uit hoe rot ie is, als ie maar een brandblusser aan boord heeft en remt ofzoiets...

jep, gaan we binnen paar weken testen
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 17:18
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
jep, gaan we binnen paar weken testen

Heb nog paar oude kleine brandblussers uit belgische auto's
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 17:27
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

iemand meer foto's van deze auto (vooral de motorruimte) ??
Reply

Posting Rules