Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 09-05-2008, 09:28
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Mooi werk! Ik snap de functie eigenlijk niet echt van die beugels..? Schokbrekers komen altijd aan de vooras, of ben je iets anders van plan waar ik misschien overheen lees?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #162  
Old 09-05-2008, 10:37
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Schokbrekertorens eraf, zodat de as nog smaller kan.

Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #163  
Old 12-05-2008, 18:39
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Thanx mannen
Idd, as is ontdaan van torens, om smaller te kunnen.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #164  
Old 21-05-2008, 19:54
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Schokdemper steunen zijn gemonteerd






Ze zijn mooi doorgelast tot aan de profielen die de tank ondersteunen, daar mooi voor wat stevigheid.

Helaas mijn beste vriend uit de loods verloren vandaag, mijn slijptol is overleden
Morgen nieuwe scoren en dan de laaste lasnaden vlakslijpen
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #165  
Old 21-05-2008, 20:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

gecondoleerd
Reply With Quote
  #166  
Old 21-05-2008, 20:03
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
gecondoleerd


Dank u!
Het was een groot verlies
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #167  
Old 22-05-2008, 21:36
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Vanaaf nog ff bezig geweest.
Nieuwe slijptol gehaald en flink tekeer gegaan, helaas daardoor nog een slechte plek tegen gekomen in banden bak, deze is nu wel weer netjes gefixt.
Ook alvast een wielkast kunnen ondoen van alle oude tectyl, lijkt me geen goeie basis voor de verse lak.
Zaterdag weer verder :!:
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #168  
Old 24-05-2008, 20:13
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Nog ff een fotootje van de bandenbak waar een nieuw stukkie in gegaan is:



Verder vandaag bezig geweest met het schoonmaken aan de binnenzijde. Alle oude lijmresten verwijderen en uitgeharde kit verwijderd. Dat heeft wel een hele dag in beslag genomen, maar gelukkig is het gebeurt"



Ook nog netjes alle bedrading alvast ingepakt, body is nu echt heel kaal geworden, net of er een mooi moment aan zit te komen:

__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #169  
Old 26-05-2008, 07:19
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Nog ff een vraagje met betrekking tot het spuiten:
-als straks alles scjhoon en ontvet is wil ik de body eerst ligt opschuren (waar de originele lak nog zit),
-daarna in de epoxy primer spuiten (dat kan toch gewoon over zowel kaal staal als oude laklaag???),
-vervolgens plamuren en strakzetten,
-daarna of weer in de epoxy primer of doe ik er goed aan om een ander soort grondlaag hierover aan te brengen???,
-dan een paar aflak lagen erover heen in de gewenste kleur,
-misschien daarna nog ff polijsten en klaar ben ik.

Is dit de goeie volgorde of vergeet ik nog het 1 en ander???
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #170  
Old 28-05-2008, 09:23
nonkel jan nonkel jan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 19
Send a message via AIM to nonkel jan
Default C

vet
Reply With Quote
  #171  
Old 28-05-2008, 20:57
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Vanavond nog ff bezig geweest.
Alles eerst ff de kever een metertje hoger gezet, das nog best lasrig in je eentje
Daarna nog een wielkastje van ouwe sjit ontdaan, tectyl, modder en oude lak verwijdert.
Daarna ff alle holle ruimten de volle laag gegeven met tectyl, erg handig met zo'n speciaal slangetje wat alle kanten op spuit

Zaterdag ff wat blikkies epoxy primer scoren, om die hopelijks zo snel mogelijk erop te kunnen spuiten.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #172  
Old 07-06-2008, 12:59
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Vandaag was maar een korte kever zaterdag.

Begonnen vandaag met het opruimen en "ontstoffen" van mijn loods, en de spuitcabine opgehangen :lol:



Daarna de delen van de body die aan het weer bloot staan in de bodyschutz gespoten, lekker royaal dat de naden goed vol zitten.





Daarna de zooi van het schuren van de body afgewassen en de bedrading zo gehangen dat ze voor het spuiten niet in de weg hangen en niet te veel verf vangen.

Kwam nog een klein puntje tegen bij mijn ruitewisser, wellicht heb ik daar morgen tijd voor. Ook hopelijks morgen de hele body ontvetten en verder spuitklaar maken 8)
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #173  
Old 14-06-2008, 13:27
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Early postin'on saterday!

Donderdag avond een flink aantal uren staan schuren om het sinaasappelhuidje van de vorige spuitbeurt eraf te halen, als het nu niet super strak staat dan ligt het in ieder geval niet aan de onderliggende laag van de vorige eigenaar.

Het is dan eindelijk zover, de eerste laag primer staat erop!!!!
Ondankt een paar schoonheids foutjes en een plaatselijke ruzie tussen de primer en bodyschutz toch tevreden over het resultaat (in een stoffige garage) :!: 8) :!:
Was ook een beetje vogelen met de verdun verhouding van de primer, dus hopelijks zo snel mogelijk ff een 2de laag eroverheen blazen zodat alles netjes gedekt is :twisted:






__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #174  
Old 29-06-2008, 13:23
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Kleine updeet:
Gister en vorige week druk geweest met plamuren en schuren, helaas in de eerste laag plamuur te weinig verharder toegepast, is nu nauwlijks te schuren, gaat wle maar kost veel schuurpapier. Ik hoop maar dat dat gewoon goed komt, heb namelijk geen zin om het er weer allemala af te halen en weer opnieuw te beginnen.

Gister kon ik maar een ahlf dagje ana mijn auto werken, moets namelijk nog een kevertje aan de achterkant verlagen, eerder al de voorkant gedaan en nu dan ook maar de achterkant (1 tandje):

__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #175  
Old 06-07-2008, 15:06
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Gister nog ff de body gepast af de gaten toch wel overeen kwamen met het chassis, hij moest toch ff de garage uit, dus dat kwam mooi uit!
Verder staat hij nu bijna helemala strak op 1 plekje na, ben ik vandaga nog ff mee bezig geweest.
Ook zojuist alle naden ff netjes in de kit gezet, en de volledige body met nat P800 geschuurt.
OP dat ene plekje na dus klaar om nog een laagje grondverf te ontvangen en daarna de aflak-laag.

Vindt toch een gaaf zicht, al staat ie nog wat hoog en heeft ie nog niet de goeie kleur:





__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #176  
Old 06-07-2008, 21:42
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ziet er nu al GELIKT uit!

Een dikke voor je doorzettingsvermogen!
Reply With Quote
  #177  
Old 12-07-2008, 14:13
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Vandaag weer op tijd begonnen, en met resultaat 8)

Eerst de body ontvet, en toen de 2de laag primer erop gezet, is gelijk een fraaier resultaat en kan ik ook gelijk beter inschatten hoe het strakzetten wat gegaan.
Viel niet echt tegen, alleen is wel een beetje te zien, maar ik ben er tervreden mee, ben tenslotte geen schade herteller :lol:
Mooi bijkomend gebeuren was dat de primer heel mooi de laatste schuur krasjes vulde, en het lijkt erop dat het er mooi strak op staat, kortom, de eerste vreugde van de dag was er!!!







Vervolgens netjes laten drogen, en toen kon ik me toch niet inhouden om al voorzichtig een stukje lak erop te spuiten, uurtje later was de hele body hazelnoot-bruin :twisted:
Wat maak dat nog eens een verschil zeg, mooie glanzende lak erop, nog meer vreugde!!!
Al moet ik toegen dat er wel 2 zakkers inzitten, maar aangezien ik nog een laag of 2 erop ga zetten ga ik deze er nog uit schuren, misschien is er ook nog wel een vuiltje in terecht gekomen, dus ik was toch al van plan om hem nog eens heel fijn op te schuren.







En dat allemaal op de eerste dag van mijn 25ste levensjaar


__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #178  
Old 12-07-2008, 15:56
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Cool, gewoon de hele carroserie nat schuren, dan krijg je alle oneffenheden eruit. Daarna weer de glans terug polijsten! Dan weet je niet wat je ziet ...

Mooie kleur btw.
Reply With Quote
  #179  
Old 12-07-2008, 18:23
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ziet er mooi uit en nog gefeliciteerd
Reply With Quote
  #180  
Old 07-08-2008, 16:42
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Na 2 weken lekker te hebben gesurft net onder Hossegor, was het weer tijd voor de kever.
Deze week een paar lagen lak erop gespoten, helaas niet helemal naar wens, maar misschien had ik de lat wat hoog gelegt voor mezelf, om bij de eerste keer spuiten in een kleine niet stofvrije ruimte met weinig licht, een erg mooi resultaat te halen.
Hij zit nu in ieder geval goed in de lak (alle delen zijn goed beschermt tegen alle ellende van buitenaf), alleen krijg ik steeds op dezelfde plek een zakker.
Nu heb ik wel eens gezein op discovery dat ze een auto polijsten door de lak te schuren met p2000, misschien dat dit een oplossing bied om de lak beter te krijgen.
Verder nog luchtfilter, klepdeksels, bougiekabels, benzine slangen en vacuum leidingen gemonteerd.
Zaterdag komen er weer foto's, dan moet de body op het chassis staan en is het dus weer de moeite om een fotootje te schieten.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum