![]() |
|
||||
|
||||
![]() ...nog ééntje dan:
![]() Op het parkeerdek boven het (vernieuwde) winkelcentrum 'Wijkerbaan': ![]() ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Vorige week heb ik op vakantieveilingen.nl een weekje in een chalet in België, Zilverstrand/Mol gewonnen, kosten: €10,-
![]() Nu komt daar nog wel wat bij: adm.kosten, lakens, schoonmaak etc. en uiteindelijk kwamen we op ca.€ 75,-... Officiëel was het voor een hele week, maar natuurlijk is zó plotseling vrij van werk nemen vaak niet mogelijk..., dus bleef het bij een lang weekend ![]() Dus lekker met de 16V op pad geweest, ca. 500 km erbij geklokt en ter plekke getankt voor slechts € 1,42/ liter 95 ![]() ![]() 6-8 persoons chalet... met z'n tweeën! Vorige week lag bij de Aldi een fietsendrager voor de helft... Gisteren helemaal in elkaar gezet; zat nl. in ca. 40 onderdelen in de doos... Vandaag ff dat ding gemonteerd op de Corrado (handig, zo'n trekhaak!), om uit te proberen en meteen af te stellen op mijn fiets. De fiets van Mirella komt later nog wel! ![]() mooi antraciet gespoten, best wel stabiel, mèt mistlamp ![]() later meer...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Mooi spul he, dat vakantieveilingen.
mooie foto's ook ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nice! Die velgen staan echt goed!
|
|
||||
|
||||
![]() goed bezig rene! vag again haha
|
||||
|
||||
![]() thnx 4 the compliments
|
||||
|
||||
![]() kleine update:
Ben nu een week terug van vakantie in België (het weer kon beter...) De Corrado heeft zich goed gehouden en er staan weer ca. 2.000 km's extra op de teller ![]() De MX (edit: Aprilia bromfiets) is wegens wat pech maar weer naar een andere eigenaar... (lees: rollerbankcontrole; 85 km/h; € 240 boete, kenteken deel 1A ingevorderd... ![]() Ik heb nu een brom-scootertje voor erbij; een Yamaha Neo's AlpinestarS-edition ![]() Het toeval wil, dat de kleur min-of meer hetzelfde is als het moonlightblue van de Corrado. Ook de scooter heeft wat kleine rode accentjes hier en daar! ![]() toeval? ik heb de achtervelg alvast (ook...) wit gespoten... ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 11-08-2011 at 20:20. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Alpinestars is het, zie je niet vaak meer deze uitvoering. De meeste Alpinestars uitvoeringen zijn al ontdaan van hun striping en badges. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Klopt: AlpinestarS, mèt een 'S', dus ...sorry... (meteen aangepast
![]() Uhhh... ik heb ook zelf de striping van de voorkap afgehaald... maar dit is vrij makkelijk te herstellen; gewoon rode streepjes, zoals nog wel op de onderkap zit. Ik vond het gewoon niet mooi staan... De logo'tjes laat ik uiteraard allemaal zitten!
|
||||
|
||||
![]() René, 't ziet er nog steeds goed uit! mooi dat hij zich goed staande heeft gehouden tijdens de vakantie
![]() ![]() nette wagen zo met die wielen in het wit. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Update-tje dan maar weer 's?!
Af en toe haperde mijn startmotor wel eens; wèl ronddraaien, maar geen slinger aan de starterkrans, zeg maar... (bendix niet helemaal fris meer) Een tweede keer de contactsleutel omdraaien was meestal al afdoende, maar toch... Na wat rondzoeken vond ik er één bij een on-line sloperij; mèt twee weken garantie ![]() ( ik heb er vóór de foto en de montage nog wel ff een staalborstel en een spuitbusje overheen laten gaan zodat het 'r wat 'nieuwer' uitziet... ![]() ![]() deze draait lekkerder rond... (afkloppen...) Bijna niet te vinden... Bij toeval vond ik deurbakken mèt speakerkapjes voor de Corrado! Deze werden aangeboden door iemand, die niet wist of het voor Corrado of Scirocco was... ![]() Gelukkig maar voor mij, want het was dus een koopje! (terwijl mensen die wèl weten dat dit schaars is, er soms schaamteloos € 75,- voor vragen...) ![]() dit is toch beter dan mijn zelfgemaakte speakerkapjes... WANTED! [EDIT: uiteindelijk gevonden en d.d. 29-12-'11 gemonteerd!] Ik zoek alleen (nog steeds!) een mistlamp van het nieuwe type voor aan de bestuurderszijde... Al vaak contact gezocht met MP-ers, maar steeds was het òf te duur òf toch een barstje in het glas en de moeite niet waard. Weet iemand van jullie er toevallig nog ééntje? Op de lokale sloperij ofzo? Andere tip? Help mij! ![]() ![]() zo één dus, maar dan in spiegelbeeld... Nog ff een anekdote: Een week of drie geleden gebeurde er iets vreemds: Onder het rijden naar mijn werk, viel de radio ff uit. Hij ging ook weer aan dus: 'incidentje'? Nee helaas niet, ff later ging-ie weer uit, maar dus ook niet meer aan... Ff stoppen en wat rotzooien, dan maar. Helaas niets te zien. Weer starten en de laatste 500 m naar mijn werk rijden, dan maar! (dacht ik) Helaas: startmotor ging niet meer rond ![]() Lopend het laatste stukje naar mijn werk gegaan en er natuurlijk de hele dag over nagedacht; startmotor? dynamo?? accu??? Aan het einde van de dag, met het telefoonnummer van de ANWB in de aanslag, terug naar mijn auto om nog één keertje proberen te starten: yes! Hij draaide echt moeizaam rond, maar hij sloeg nog nèt aan! Geluk bij een ongelukje... Thuis aangekomen, de motor NIET uitgezet; binnen snel de multimeter gepakt en aan de gang: Dynamo? nee, gaf 13,4 volt... accu? nee, bleef mooi op spanning, na het afzetten van de motor... wat dan?! Na verdere inspectie bleken er uiteindelijk twee draden tegen mijn fan aan te hebben gelopen! Een dikke rode (alleen beschadigd) en een dunne blauwe (deze was helemaal doorgesleten! Nadat het één en ander was gesoldeerd en geïsoleerd èn weer goed vast gezet met tie-wraps, deed alles het weer en heb ik verder geen problemen meer gehad ![]() PS: Ik had de laatste tijd al wel wat geluiden vanaf de fan-motor gehoord, maar dacht eerlijk gezegd dat de lagertjes na 19 jaar wel eens aan hun einde zouden zijn... Het geluid is nu weg; gek hè?! ![]() Weet iemand wat precies die lichtblauwe draad voor functie heeft? (loopt ergens bij de startmotor, onder de radiator) Ik denk zelf het activeren van het startrelais ofzo? Maar goed, eind goed al goed! ![]() seeya!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 29-12-2011 at 20:07. |
|
||||
|
||||
![]() De Wolfrace wintervelgen zitten er (al) weer op; niet omdat het zo koud is, maar mss gewijzigde plannen voor de Mille Miglia F20-'s...
Nieuwsgierig? Kijk naar eens naar HIER ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 24-12-2011 at 09:35. |
|
||||
|
||||
![]() ...weer 2 X VW...
![]()
|
||||
|
||||
![]() mogen we nog wat hippe foto's van de C met wolfraces eronder zien ??
|
||||
|
||||
![]() 'tuurlijk! u vraagt, wij draaien!
(foto's van afgelopen hemelvaart 2011, toen nèt de auto gewassen en de caravan in Heiloo gezet, vandaar de trekhaak d'r op...) ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() mooie auto, staan hem goed
|
||||
|
||||
![]() Vorige week voelde ik iets aan de handrem; gebroken of los geschoten?
Vandaag daar eindelijk ff naar gekeken, bleek dat één van de kabel-moertjes bij de hendel, ònder de middenconsole te zijn losgetrild... simpel op te losen, dus! ![]() Meteen maar die plastic console-delen even goed schoon gemaakt; je kan er normaal toch al zo moeilijk bij... ![]() Ook heb ik meteen de achterbank-armleuning vast gezet; die lag altijd 'gewoon' los... ![]() Ten slotte ook nog ff een rood accentje toegevoegd... ![]() dat wilde ik al zo lang doen... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Na een lange zoektocht en meerdere pogingen via bijv. marktplaats, heb ik dan nu eindelijk de juiste mistlamp (hier...) gevonden ! ![]() Op de velgen na (er horen naar alle waarschijnlijkheid 15"/6½J 'Estorils' op een 16V), betekent het dat ik 'm nu compleet heb ![]() (Oké, ik zou dan nog het originele 16V-logootje in de grill moeten hebben...) ![]() hij is na bijna één jaar gevonden: binnenkort maar eens monteren...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 29-12-2011 at 20:04. |
|
|||
|
|||
![]() Mooi zo, feli! Goed bezig met die dikke C !
|
|
|||
|
|||
![]() Kijk je had hem al binnen gekregen zie ik!
Zou de track en trace code nog doorsturen, maar benk helemaal vergeten ![]() Succes ermee! |