Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 13-02-2010, 10:01
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

meestal als ik een auto koop kijk ik alles na voor dat ik m ga lopen toppen....

dus oliewissel+oliefilter vervangen, disriem+v-riem vervangen, bougies+kabels vervangen, koelvloeistof verversen

en dan warm draaien en de snelweg oid op en kijken hoe hard ie wil

zo voorkom je dus wel dit soort ongein maar goed ieder zo zijn eigen methodes
Reply With Quote
  #42  
Old 13-02-2010, 10:29
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

jaja de 8v van me broertje rijd ook 215 op de tomtom, ik geloofde het ook niet tot hij me inhaalde en ik toch echt 210 reed op de navigatie
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #43  
Old 13-02-2010, 10:36
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
220km/u en maar 5000 rpm . klopt al niks van dus.

Schaalverdeling van 8V en 16V is anders. Je rijdt hier gewoon 200 volgens je 8V teller.
Bij de 8V staat 120 boven in midden en bij 16V 140. Scheelt dus 20km/u.

220km/u ga je echt niet redden. En dan moet de afwijking er nog af. Ik denk dat je volgens tom-tom maar een 185 a 190km[u rijdt.

en maar afvragen waarom iedereen je zo zit te duwen

@maurits,ik ben vorige weeek zaterdagochtend die BBSkit op wezen halen bij dasher,geen kip te bekennen op de A7.had de hele weg de naald op 190(met de mk3 1.6)

maar arjan maakt wel een goed punt trouwens,ik ga zelf ook nooit tot het uiterste voor ik een klein beetje weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #44  
Old 13-02-2010, 10:59
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Snelheidsmeter moet naar mijn mening gewoon de juiste snelheid aangeven als je een exemplaar tot 200km/u vervangt door ene tot 260km/u.

Daarom staat dat getalletje WSZ950 in de teller. Zelfde WSZ mag normaal gesproken geen afwijking opleveren. (mits teller in orde is)

Overigens ben ik inderdaad wel benieuwd wat er voor bak achter hangt met 220@5000. Dat lukt mij zelfs met een 4T bak niet.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #45  
Old 13-02-2010, 12:17
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
220km/u en maar 5000 rpm . klopt al niks van dus.

Schaalverdeling van 8V en 16V is anders. Je rijdt hier gewoon 200 volgens je 8V teller.
Bij de 8V staat 120 boven in midden en bij 16V 140. Scheelt dus 20km/u.

220km/u ga je echt niet redden. En dan moet de afwijking er nog af. Ik denk dat je volgens tom-tom maar een 185 a 190km[u rijdt.



190 echte km's
windje mee heuveltje af enz. enz.
196
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
  #46  
Old 13-02-2010, 12:28
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Zat er niet ver naast he
Reply With Quote
  #47  
Old 13-02-2010, 14:31
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Snelheidsmeter moet naar mijn mening gewoon de juiste snelheid aangeven als je een exemplaar tot 200km/u vervangt door ene tot 260km/u.

Daarom staat dat getalletje WSZ950 in de teller. Zelfde WSZ mag normaal gesproken geen afwijking opleveren. (mits teller in orde is)

Overigens ben ik inderdaad wel benieuwd wat er voor bak achter hangt met 220@5000. Dat lukt mij zelfs met een 4T bak niet.



wzs staat alleen maar voor weg strecken zahler en is verschillend per versnellingsbak de laatste types van de golf 3 en alle bouwjaren daarna kun je aanpassen met vagcom.

dit is er voor als je een andere klok inbouwd met andere verdeling en dus de de wsz dan kunt aanpassen, bij golf 2 alleen mogelijk door een ander wieltje in de bak.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #48  
Old 13-02-2010, 14:46
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
wzs staat alleen maar voor weg strecken zahler en is verschillend per versnellingsbak de laatste types van de golf 3 en alle bouwjaren daarna kun je aanpassen met vagcom.

dit is er voor als je een andere klok inbouwd met andere verdeling en dus de de wsz dan kunt aanpassen, bij golf 2 alleen mogelijk door een ander wieltje in de bak.


Dus met andere woorden; vervang je een teller met wsz950 door een andere teller met wsz950 moet die gewoon hetzelfde aangeven omdat de interne overbrenging hetzelfde is.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #49  
Old 13-02-2010, 14:50
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

iemand toevallig een gti klok in de bingo???
tot 220km/u en 7.000rpm
zoek ook orgineel stuur en mfa handels
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
  #50  
Old 13-02-2010, 16:19
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

eerste ritje met deze auto, en gelijk vol gas zn top willen halen?

wat is er tegenwoordig mis met een auto inrijden, en af en toe een beetje meer proberen?
sowieso zou ik eerst de staat van de distributie-riem controleren, zeker voordat je ermee gaat "blazen"
vind dit bijna beetje eigen schuld, dikke bult...
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #51  
Old 13-02-2010, 16:28
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Dus met andere woorden; vervang je een teller met wsz950 door een andere teller met wsz950 moet die gewoon hetzelfde aangeven omdat de interne overbrenging hetzelfde is.


nee je ben een ander wieltje in je bak nodig die bij de klok hoort dat is dat rode kunstof tandwieltje wat je ook zou kunnen doen is gewoon je orginele achterplaat waar de cijfers op staan overzetten
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #52  
Old 13-02-2010, 19:10
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Die klokken met W950 zijn toch allemaal hetzelfde? Wat geeft die 950 aan behalve de interne overbrenging. Die W950 zijn dus te gebruiken op alle 1.6 en 1.8 motoren met een 020 versnellingsbak. (02A weet ik even niet meer zeker)

Die kunststof wieltjes verschillen omdat de versnellingsbakken zijn uitgeleverd met verschillende eindoverbrengingen. In het geval van een Golf 2 een witte(16t) of een rode(15t) voor respectievelijk 3,667 en 3,89 eindoverbrenging.

Zou je mij anders kunnen vertellen bij welke klok welk tandwiel hoort? En hoe je aan de klok kan herkennen welk wieltje erbij hoort?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #53  
Old 13-02-2010, 19:44
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Die klokken met W950 zijn toch allemaal hetzelfde? Wat geeft die 950 aan behalve de interne overbrenging. Die W950 zijn dus te gebruiken op alle 1.6 en 1.8 motoren met een 020 versnellingsbak. (02A weet ik even niet meer zeker)

Die kunststof wieltjes verschillen omdat de versnellingsbakken zijn uitgeleverd met verschillende eindoverbrengingen. In het geval van een Golf 2 een witte(16t) of een rode(15t) voor respectievelijk 3,667 en 3,89 eindoverbrenging.

Zou je mij anders kunnen vertellen bij welke klok welk tandwiel hoort? En hoe je aan de klok kan herkennen welk wieltje erbij hoort?


dat weet ik helaas niet, ik weet alleen dat de dit tandwieltje de teller regelt en daar houd het bij mee op, mischien hier een topic over starten is volgens mij vaker vraag naar
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #54  
Old 13-02-2010, 19:54
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Kan informatief zijn, maar ik blijf erbij dat je die tellerunits gewoon kan uitwisselen zonder afwijking. Bij mij is er in ieder geval nog nooit een probleem opgetreden.

Verschil wordt enkel gemaakt in de tandwieltjes, de tacho blijft dus gewoon hetzelfde en mag in principe niet afwijken als je een teller tot 260 monteert in je 8v GT die tot 200 gaat. Vandaar het W-getal, die bij smallblock met 084/085 bakken 935 is, bigblocks met 020 (en 02A?) bakken 950 is, en bij syncro's ook weer afwijkt als ik me niet vergis.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #55  
Old 14-02-2010, 08:25
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile tja...

pfff, bakcodes en rode/witte tandwieltjes...

Feit is dat er ten eerste een verkeerde teller in de Golf van Dr.Golf zit en dat deze (dus) gewoon nogal afwijkt!
Ten tweede wijkt een origineel geplaatste teller ook al af (in veel gevallen pósitief, dus geeft-ie tè veel aan)
Bij mijn Fire and Ice GTI (dus ook een PF-blok) wijkt de teller ook zo'n 10 km/h af!
(60 op de teller is werkelijk 50 en 130 op de teller is werkelijk 120)
Dan ga ik er gemakshalve vanuit, dat mijn MIO-navi wèl de èchte snelheid aangeeft, omdat dit een computertje is die een bepaalde afstand deelt door een bepaalde tijd.
..en anders een volgende keer maar een stopwatch mee en precies een uur lang hectometerpaaltjes tellen

Dat je een 'nieuwe auto' eerst wat onderhoud zou moeten geven is natuurlijk het verstandigste, uiteraard.
Deze auto is 150 km naar huis gereden ná de koop en daarna heeft-ie stil gestaan. Toen het mis ging, was één van de eerste ritjes!
Jullie kopen toch ook geen auto om meteen naar huis te rijden; eronder te liggen en alles, wat maar enigzins een risico is, meteen te vervangen??!! Auto's kopen blijft nu eenmaal een gok...

De eigenaar blaast normaal gesproken wat stoom af op een Yamaha Fazer 600, maar nu is het iets te koud, hè...
Bovendien zit-ie al een tijdje met z'n enkel in het gips, dus de hele tijd bij moeder-de-vrouw thuis en eigenlijk kÃ*n 'meneertje' al helemaal niet stil zitten...
Samen met een droge, oude distributieriem zijn dit helaas de ingrediënten geweest voor wat ellende. GEWOON PECH, DUZZZ!
(kan iedereen gebeuren, tòch?)

Nu back-on topic, dan?

>Wie heeft er een mooie 8v-teller liggen voor Dr.Golf?
Als het goed is, kan de auto maandag weer rijden...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 14-02-2010 at 08:33.
Reply With Quote
  #56  
Old 14-02-2010, 09:52
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

als ik een andere auto koop gaat er echt wel per direct een nieuwe riem met spanrol op net gedaan bij de 2 die ik gekocht het bleek zelfs dat de spanrol op het eind was, en zo'n riem word echt niet broos door een jaar stil te staan.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #57  
Old 14-02-2010, 12:49
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

auto staat nu 3 weken op naam en morgen gaat er een nieuwe snaar en spanrol in.
Laat nog wel even weten of er verder nog iets aan de hand is.
Wanner die weer goed loopt gaan we verder met investeren, heb nog wel een to do list
nieuwe linker deur (tnx to vento vice)
orgineel stuur, liefst leer!!!!!!!!!!!!!
orginele klok!!!!!!!!!!!!
nieuwe mfa handels!!!!!!!
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
  #58  
Old 14-02-2010, 12:53
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Gaat er iemand de beste jongen in 3 paginas geblaat nou ook nog wat nuttigs vertellen, zoiets als dat bij een 1.8 8v de kleppen de zuigers niet raken? Oftewel, waarschijnlijk helemaal niks mis mee, nieuwe riem en gaan.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!

Last edited by Stijn : 14-02-2010 at 22:10.
Reply With Quote
  #59  
Old 14-02-2010, 13:18
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Dit is mij ook al eens gebeurd,met een pf.
Nieuwe riem erop en gaan met die banaan.
@topicstarter,ik heb nog een klokkenset liggen met witte tellers met 2 stekkers.
Reply With Quote
  #60  
Old 14-02-2010, 21:27
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

tnx voor de tip.
ga morgen kijken of ik 1 of 2 stekker heb.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum