Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-12-2006, 23:52
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Unhappy Sloop vraagje

M'n '91 mk2 1.6 CL is op
Ik had hem juist als daily vervanger van de voorgaande mk2 gekocht maar nu blijkt hij qua plaatwerk te ver heen te zijn bij de rechter voorpoot Zat lekker verstopt onder de coating kwam ik vanmiddag achter. Is mij te risky om nog mee aan de slag te gaan.

Maar oke, ik heb al een andere gevonden, hij is als 't goed is zaterdag hier. Ook een mk2 maar nu een GTI 16v (foto's volgen nog wel). Eerste toelating '88, eerste NL afgifte '93.

Heb nu alleen even een vraagje over het slopen van de andere. Ik wil 'm eigenlijk kaal strippen en de bruikbare onderdelen opslaan (komen er later ook nog wel wat van op de verkoop topic verwacht ik) en heb ook eigen ruimte maar zit me even af te vragen hoe ik dat m.b.t. de tenaamstelling / wegenbelasting aan moet pakken.

Wat is de meest praktische (of vereiste?) oplossing? Moet je dan zelf het kenteken opsturen naar de RDW of hem laten opschorten of zo?

Als hij kaal is wil ik het restant op laten halen als schroot of mag dat alleen naar een auto slopersbedrijf? Of is er op het forum iemand die belang heeft bij zo goed als kaal geripte mk2's?

Alvast bedankt voor tips en info.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2006, 00:44
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Als er iemand belang bij zou hebben dan moet je niet de platen opsturen. Als je de auto wilt schorsen zodat je geen verzekering en wegenbelasting kosten hebt dan mag deze niet op de openbare weg staan, officieel ook niet in het zicht. Dus onder een zeiltje in de tuin krijg je dan.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2006, 00:58
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by J_Fix
Heb nu alleen even een vraagje over het slopen van de andere. Ik wil 'm eigenlijk kaal strippen en de bruikbare onderdelen opslaan (komen er later ook nog wel wat van op de verkoop topic verwacht ik) en heb ook eigen ruimte maar zit me even af te vragen hoe ik dat m.b.t. de tenaamstelling / wegenbelasting aan moet pakken.

Wat is de meest praktische (of vereiste?) oplossing? Moet je dan zelf het kenteken opsturen naar de RDW of hem laten opschorten of zo?

Als hij kaal is wil ik het restant op laten halen als schroot of mag dat alleen naar een auto slopersbedrijf? Of is er op het forum iemand die belang heeft bij zo goed als kaal geripte mk2's?

Alvast bedankt voor tips en info.


Voor het slopen / kenteken / belasting verhaal:
Brief sturen naar de RDW met als onderwerp: 'Sloop in eigen beheer'.
Vermelden dat je de vloeistoffen en schadelijke onderdelen keurig hebt afgeleverd bij een inzamelpunt.
Bij die brief voeg je de kentekenbewijzen zodat de RDW het kenteken uit de registratie kan halen.
Kijk maar eens op www.rdw.nl, daar staat wel een hoofdstuk over slopen.

Wat wel handig is: als je de papierwinkel aan de postbode meegeeft dat je het aangetekend doet.
Toch een idee van zekerheid dat het spul aankomt, je krijgt dan van de RDW de ontvangstbevestiging teruggestuurd.

Je moet het casco afvoeren naar een oudijzerboer o.i.d., slopers hebben hier vaak geen intresse meer in.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2006, 01:02
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Dit is wat de RDW ervan vind:

Quote:
Originally Posted by RDW
Zelf een voertuig demonteren/slopen

Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.

De uitzonderingen zijn:

* personenauto's en bedrijfswagens, waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg, van 15 jaar en ouder;

* motorfietsen;

* bromfietsen;

* aanhangwagens;

* bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg.


Voor het zelf slopen van een voertuig kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief vermeldt u de reden van uw verzoek. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen. De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt.

Na beëindiging van de kentekenregistratie moet u zelf zorgdragen voor vernietiging van de kentekenplaten.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2006, 09:19
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Dit is wat de RDW ervan vind:


oke, thanks. Hij staat in een garage op eigen terrein dus wat dat betreft geen probleem. De leeftijd ook niet meer (van jan. '91). Ga ik ze zo even bellen m.b.t. tot het tijdsbestek van opsturen tot uitschrijving. Als dat vlot gaat kan ik het opschorten achterwege laten neem ik aan.

Ga ik eerst nog maar eens even de sites van RDW en belasting nachecken, ik kon het gisteravond niet vinden vandaar maar ik zal eerst even een posting in de verkoop topic zetten m.b.t. het casco.

Thanks voor de info allebei.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2006, 20:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Wat ik doe is eerst de auto schorsen dan slopen
Ik heb een adres van een oudijzerhandel die komt hem ophalen en dan krijg ik de vrijwaarding thuis gestuurd en nog 20euro voor het voledige kenteken.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2006, 20:29
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Een kennis van me heeft eens een boel gedoe gehad: papieren opgesuurd van een niet-geschorste auto, kreeg hij later toch nog boetes en zo.
Aangezien schorsen duurder is dan aangetekend versturen, zou ik voor het aangetekend versturen kiezen

Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2006, 00:32
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Wat zijn de kosten van schorsen en hoe lang duurt het voor zoiets aktief is? Ik zit puur met de tijd tussen einde verzekering/belasting en de afgifte van de sloopverklaring door de RDW.

Ik zou het verzenden zeker ook aangetekend doen. Maar nu heeft het qua kosten zo weinig nut. Hij moet gewoon gestript worden en dan weg. Om dan eerst nog een extra maand verzekering/belasting te moeten dokken omdat het "wel eens minstens 3 weken kan duren zo aan het eind v/h jaar".. tsss..
Reply With Quote
  #9  
Old 14-12-2006, 15:29
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Je hebt net geluk (auto 15 jaar of ouder), dan kost schorsen 22,70 de jaar
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2006, 22:16
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Racelook
Je hebt net geluk (auto 15 jaar of ouder), dan kost schorsen 22,70 de jaar


Hee top, thanks voor de info
Heb me vandaag al een breuk gesleuteld maar dan kan ik dus gewoon lekker kalm aan doen.

Heb 't even opgezocht:
Quote:
Schorsingsperiode
Een schorsingsperiode duurt maximaal een jaar en gaat in op de dag dat u de schorsing aanmeldt. Wilt u langer schorsen, dan moet u vóór afloop van de schorsingsperiode een verlenging op het postkantoor of bij de RDW in Veendam aanvragen. Als u uw auto of motor verkoopt, vervalt de schorsing automatisch.


Ik neem aan dat het bij "Als u uw auto of motor verkoopt..." ook geldt dat hij vanuit schorsing naar de sloop kan. Zal ik ze morgen voor de zekerheid nog even vragen.
Punt was/is namelijk dat de slopers hier in Apeldoorn hem niet aan willen pakken als het kenteken als is opgeheven doordat ik het zelf al voordien zou doen. Schorsing zou dan een top oplossing zijn. Hoef ik tenminste niet tijdens de kerst enzo onder de oude te liggen om 'm kaal te maken

Last edited by J_Fix : 14-12-2006 at 22:18. Reason: typeVoutje
Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2006, 22:35
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

idd kenteken krijgen zij een premie voor, dan willen ze m wel hebben en dan het lieft zo kaal mogelijk...

alleen oud ijzerprijs en kentekenpremie is dan zo verdiend
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #12  
Old 14-12-2006, 22:56
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
idd kenteken krijgen zij een premie voor, dan willen ze m wel hebben en dan het lieft zo kaal mogelijk...

alleen oud ijzerprijs en kentekenpremie is dan zo verdiend


Precies. Vertelde één van hun me ook eerlijk trouwens. De ander had een zwets verhaal over "is niet toegestaan omdat hij dan niet wist of de rest netjes was afgevoerd"...

Duh.. dat moet ik dan notabene zelf al verklaren bij de aanvraag bij de RDW + in de brief opnemen dat ik de overige onderdelen wil/ga gebruiken in overige voertuigen.

Het liefst willen ze hem wel rolbaar hebben trouwens maar daar kan ik me wat bij voorstellen ivm het ophalen

Maar ik bel er morgen direkt achteraan ivm van schorsing naar sloop. Als dat no problem is bij de RDW (en ook niet bij de slopers) dan laat ik hem morgen direkt schorsen. Scheelt een hoop gedoe.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-12-2006, 23:08
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

moet geen probleem zijn...

geloof dat zij 50E beuren + oud ijzer
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum