![]() |
|
|||
|
|||
![]() wat is het verschil tussen de 2liter en de 1800 16V ?
want hun vermogen komt bijna overeen. 139pk voor de 1800 en maar 134pk voor de 2L ? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
2 liter abf heeft 150pk
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De 9A is ook een 2.0 16v. Deze heeft ook een mechanische injectie. Het koppel van de 9A is 18 Nm hoger. Geeft net wat meer rijplezier.
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 29-07-2012 at 22:05. |
|
||||
|
||||
![]() er zit o.a verschil in nokkenassen.
ik heb meerdere 9a's gezien die op een ander injectiesysteem meer pk's leverden. Ben zelf ook bezig met 9a ombouw op digifant. moet rond 150 pk uitkomen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die gaat makkelijk meer leveren.9a's zijn in de basis pl's met een andere slag,daardoor is het een 2liter.de grootste restrictie voor deze blokken is imo ook het k-jetronic geneuzel.aan de andere kant denk ik dat vw dit destijds ook bewust heeft gedaan,om met de abf nog enigszins vernieuwend voor de dag te komen.al vind ik zelf dat een goed lopende 9a mooier rijd dan een kr of pl.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
@ de Pul; Ik hoop op 150pk maar wat zou er uit kunnen komen dan? Last edited by Johan1982MK1 : 31-07-2012 at 08:27. |