Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-09-2012, 20:04
slicgong slicgong is offline
Forum Newbee

Default losse 5 de versnelling

goedendag ik heb een vraag maar zal eerst ff history vertellen. ik heb een golf 3 variant van een maat gekocht. toen ik hem kocht was der niks aan de hand na een paar weken als ik op de snelweg zat schoot hij soms uit de 5.kon hem dan weer terug doen en kon weer rijden. de laatste 3 weken is het erger geworden na +- 15 a 20 km 130 te hebben gereden moest ik de versnellingspook vast houden in de 5 anders schoot die er uit. wou naar de garage maar had geen tijd dus bleef de auto staan. nu moest ik gisteren uit nood de auto pakken en naar amersfoort van uit almelo. de hele weg ging goed tot ik bijna in amersfoort was toen was der een knal bij mijn motor a versnellingsbak en ik had geen 5 de versnelling meer. maar ik kon nog wel schakelen naar de ander versnellingen. ben nog wel terug gekomen in de 4 de versnelling. kan dit dat mijn 5 de kapot is maar ik wel verder kan rijden of is der iets anders aan de hand. en kan ik die 5de versnellings tandwiel dan gewoon vervangen? is dat moeilijk en hoe duur ongeveer en is die tandwiel wel los te koop? met vriendelijke groet
Reply With Quote
Old 03-09-2012, 20:12
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Waarschijnlijk je 5e gang kapot ja, Zou de bak niet repareren, maar gewoon een andere op de sloop halen. Is vaak de goedkoopste optie. Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar een bakje kost denk ik rond de € 250,- op de sloop. En dan nog eronder zetten. Als je een beunhaas hebt zal je dat rond de € 100,- kosten
Old 10-09-2012, 21:26
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast

setje 5e versnellings tandwielen kost volgen ETKA € 240,-
dan heb je nog syncromesh ringen nodig , olie , een pakking
en het moet er nog in .

gebruikte Bak zoeken ( MP +/- 150,- )
Reply With Quote
Old 11-09-2012, 08:01
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Waarschijnlijk met een te laag oliepeil gereden in de bak. De 5e gang sneuvelt dan als eerste in deze bakken...

Andere bak monteren is de beste oplossing.

Posting Rules