Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2012, 15:19
rolf rolf is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 708
Default leon 180 pk of golf 4 2,3 v5 150 pk

hoi liefhebbers de titel zegt het al.
wil 1 van deze beide auto's kopen.
welke kan ik het best nemen??
las al iets dat de v5 een slurper is maar dat deerd niet word niet veel gebruikt.
de leon is snel met zijn 180 turbo en eventueel te chippen.

welke is beter en waar zijn de punten waar ik op letten moet??

mvg hoor graag van jullie.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2012, 09:49
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Persoonlijk vind ik een V5 niks. Zuipt veel en je krijgt er 'weinig' voor terug.

Bij vrienden die een V5 hebben zuipt ie meer dan mijn VR6, welke overigens VEEEL sneller is. Zo'n 1.8T motor is een stuk zuiniger en een heel stuk sneller, zeker na chippen.

Zo'n V5 is ook nog eens zwaar. Ik heb eens met een golf 4 1.8t 150pk en een golf 4 v5 150pk tegen elkaar gereden en die 1.8t was al een stuk sneller.


Nu wil ik niet zeggen dat die V5 slechte blokken zijn. Alleen met zo'n 1.8t ben je sneller, zeker wanneer je deze nog eens chipt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2012, 10:00
rolf rolf is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 708
Default

heb nu me oog laten vallen op een paar golf 4 gti 18T 150 pk.
1 leon 180 pk.
en ga ook nog even kijken bij een beetle 2,0 ja ik weet is motorisch iets minder.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2012, 11:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik weet niet waar je vandaan komt?

Want een goede vriend van me verkoopt z'n Golf 4 GTI 1.8t
De 150pk versie. Nog helemaal standaard op een schroefset na. Schroefset is 1 maand oud nu.

Uit 2001, met lage kilometerstand. Pb maar even bij interesse

(Hij staat nog nergens op internet omdat hij hem t liefst binnen een vriendenkring/ liefhebberskring verkoopt)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2012, 15:03
rolf rolf is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 708
Default

heb een hele mooie zwarte highline vol opties gezien.

maar je mag altijd een pm doen wat ie moet kosten en wat de opties en km stand zijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2012, 18:26
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ik heb beide gehad (heb nu weer een 1.8T), het geluid van een 5 cilinder kan een 1.8T ruim niet aan tippen MAAR.....!!! Net als hier boven wordt beschreven is een V5 geen vergelijking met een 1.8T, als ik de keus had nam ik een 2.2 20VT van een audi, dan heb je 5 cilinders en een turbo....

Voor het vermogen is een 1.8T het beste, maar nogmaals het geluid van een 5 pitter is mooier!

Succes,
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2012, 19:00
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Turbo nemen!
Met een chip nog makkelijker te tunen naar meer pk'tjes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum