![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik ben dus op zoek naar een site over turbine's (straalmotoren ) voor een nieuw projektje ,
volgens mij was er een hele tijd geleden 1 hier ergens maar kan ze niet meer vinden en google helpt me niet echt verder... |
|
||||
|
||||
![]() wilde net zeggen, gebruik google eens
![]() Hier staan wel een hoop links met info (van google ![]() http://pfranc.com/projects/turbine/top.htm
|
||||
|
||||
![]() laatst een filmpje gezien van fiets met 2 gasflessen achterop gebonden, ging best hard vooruit
![]()
|
||||
|
||||
![]() straalmotoren zelfbouw a´la turbo met verbrandingskamer ertussen? daar kan ik je nog wel het een en ander over vertellen...
|
||||
|
||||
![]() ja stijn , gaarne .......is voor op een step , dus dacht aan een turbo met aanpassingen ......
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een turbine kan van alles zijn...een gasturbine is hetgeen je bedoelt denk ik? Zo een met compressor, verbrandingskamers en dan een turbine die het geheel weer aandrijft?? Wat wil je er over weten ?? Ik heb met die dingen gevaren, er aan gewerkt bij een vliegmaatschappij hier in den lande, en nu werk ik er mee als aandrijving van een warmte-kracht installatie :biggrin: |
|
||||
|
||||
![]() ik wil dus een turbo ( of zoiets ) gebruiken als straal aandrijving ( voor een step oid )
da's de bedoeling .... |
|
||||
|
||||
![]() Dan moet je idd stijn hebben. Die weet hoe je van een auto turbo een straalmotor kan maken.
Wel op eigen risico ![]() |
|
||||
|
||||
![]() tjeeses......
|
|
||||
|
||||
![]() damn...
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Leuk speelgoed hoor! Van een bestaande turbolader is 'relatief' eenvoudig een werkende turbinemotor te maken door middel van het plaatsen van een verbrandingskamer tussen compressor uitlaat en turbine inlaat....
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Tering hoe kom je er op! Een step met turbinemotor,ben zeer benieuwd.
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ga jij nou maar die rs ophalen ;-)
dan doe ik dat misschien ook ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Kijk alleen uit dat je er op het einde van de straat niet te hard mee de hoek om gaat
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kan een turbo dat aan?
|
|
||||
|
||||
![]() Als ie kapot gaat haal je voor 50 euri op de sloop toch gewoon een nieuwe?
En enig idee hoe warm een turbo normaal wordt en hoeveel toeren dat deze draait? Precies...... Zal dan wel wat meer zijn, maar dat kan ie wel hebben en anders maar nie ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja kweet ongeveer wel hoe snel een turbo draait maar als turbine gebruiken is toch wel fftjes iets anders..zou wel erug stoer zijn als het lukt maar hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar? |