![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Nou, vandaag maar eens begonnen aan de 1.8 16v.
Plan is om ook het hele onderblok lekker nieuw te krijgen. Net zuigers eruit getrokken en het ziet er allemaal erg netjes uit. Dan zit ik toch te denken aan het opboren naar 1.9 of 2.0. Daar heb ik dan ook een paar vraagjes over. - Waar kan dit? - Waar kan ik voor zuigers terecht en wat kost dat ongeveer? - Moet ik dan naar 1.9 of 2.0 doen? Alvast bedankt ![]()
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik heb een zeer goed bedrijf voor je waar ook mijn g60 ligt.
Zijn nog is echte vakmensen. als je intresse hebt dan mail me maar op b.vangeerenstein@chello.nl |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je hebt mail ![]()
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Alleen boren kan niet naar 2.0L, 1.9L word ook lastig. Ik heb nog wel een setje gebruikte 2.0 16V zuigers liggen (82.5 mm), dan krijg je met standaard krukas +- 1850 CC.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
![]() ey rick! post es wat foto`s man
![]() kzag laatst op een site (weet em niet meer) dat ze het onderblok van een 1.9 diesel hadden gebruikt en die hadden uitgehoond tot de diameter van een 1.8KR..... misschien `n idee?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
![]() kronenburg boorde 1800 8v toch ook op tot 1900, dacht ik?
waarom kan dat niet dan? zit er zelf ook aan te denken namelijk. maar vraag me af of de kosten opwegen tegen de vermogenswinst (miss erg duur en weinig winst?). |
#7
|
||||
|
||||
![]() Er zijn gveel mogelijkheden maar als je echt harder wil d.m.v. meer cilinderinhoud zal je ook een andere krukas moeten monteren, namelijk eentje met langere slag. Nadeel hiervan is echter wel dat een lange-slag motor bovenin toeren minder bdoet dan een motor met kortere slag. Hoe langer de slag hoe minder toeren je kan maken, maar hoe meer vermogen in lage toeren. Hoe korter de slag hoe meer toeren je kan maken en hoe meer vermogen bovenin. Ik denk dat je eerst eens de mogelijkheden moet gaan uitzoeken en dan kijken wat hetgene jij wilt kost.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#8
|
|||
|
|||
![]() okeee mooi stuk info!
Gaat me idd oergolf-haarlem ook al zei, of het geld het waard is tov de winst die je er uithaalt... Heb absoluut geen idee wat nieuwe zuigers kosten en het uitboren opzich! is het een aanrader aangezien het blok nu totaal uit elkaar ligt, om de zuigers te vervangen? blok heeft circa 180dkm gelopen...
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() 180000 km? das nix man...
zuigers niet vervangen... gewoon ff kijken of de zuigerveren nog goed zijn... dat kan je doen door em met een zuiger ff recht in de cilinder te drukken...en dan de speling meten tussen de uiteinden... en tja... op zich de drijfstanglagers... ff kijken of die er nog goed uitzien... misschien de keerringen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nee km's vallen idd mee, wil sowieso zuigerveren, lagers en keeringen vervangen... apparaat ligt nu ja toch open! Op de kop van de zuigers zit nogal wat roet, is het aan te raden om dat schoon te maken en hoe? Foto's zal ik van de week ff maken!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Maak maar ff wat foto's ja, want die roet zal wel kool zijn, en als dat veel is is het een teken van olieverbruik... En rene, das natuurlijk beunen he wat jij nu zegt. Als je serieus wilt weten of je onderblok en zuigers nog goed zijn moet je het spul gewoon meten, zuigers en cilinders, en zuigerveren gewoon vervangen, 180.000 is behoorlijk veel hoor...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Je kan het ronde profiel op de kop van de zuigers nog duidelijk zien...
![]() ![]() ![]()
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Aan de bovenkant is zo i.d.d. weinig te zien, die van de zijkant is wat onduidelijk. Maar als je het echt wilt weten moet je toch echt meten, meten is weten.!
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ga ik doen, is dat zelf te doen of moet dat professioneel gedaan worden?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Nou je hebt schroefmaten nodig voor je zuigers en speciale meetapparatuur voor je cilinders. Je kan er niet ff een rolmaat inleggen zeg maar...
![]()
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#16
|
|||
|
|||
![]() haha okee dan, ga morgen wel ff informeren..!
Denk dat ik het opboren niet ga doen... gewoon dit lekker als nieuw maken
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
www.golf16v.tk ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja klopt, ik heb ook een boring van 84mm dacht ik, was in elk geval de max.. Dan zit je volgens mij rond de 1900cc totaal, met dezelfde slag. Met alleen opboren pak je weinig winst, tis meer een leuke basis voor verdere tuning. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuke asbak, als je het goed doet prop je er nieuwe zuigers in. En meestal niet omdat de zuigers zelf verstleten zijn (de veren slijten harder), maar omdat de cilinderwand wel weer ff opgefrist mag worden en dus naar een overmaat geboord moet worden -->grotere zuigers nodig.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In theorie toch zo'n 5% stijging van het koppel over het hele toerengebied. Niet verkeerd, maar in vergelijking tot een turbo is het niks daar verdubbel je het gemakkelijk natuurlijk.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |