![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() De 1.9 td AAZ motor en bak die nog maar net in mijn Caddy mk1 liggen komen uit een golf 3 uit 97.
Netjes nieuwe drukgroep, koppelingsplaten en druklager gemonteerd. Begint de bak na nog geen 100 km te janken in de 5 en een paar km verder begon hij in de 4 ook te piepen. Gelukkig ben ik nog net thuis gekomen! Eenmaal hier in de straat zat de bak helemaal vast ![]() Als ik het goed vernomen heb zit er bij mij een 020 bak onder waarvan wel vaker wordt gezegd dat het slappe en slechte bakken zijn. Nu ben ik benieuwd wat het beste alternatief is voor deze bak. Evt andere aandrijfassen vind ik niet zo erg om te regelen maar een complete ombouw die bijvoorbeeld bij een moderne TDI bak komt kijken gaat mij te ver tenzij iemand hier complete baksteunen en kitjes voor een nette prijs heeft liggen. Moet wel toevoegen dat de configuratie iets geoptimaliseerd gaat worden met een dikkere diameter uitlaat, intercooler, scherpe boostpin, en de roetstop. Daarnaast is natuurlijk de egr verwijderd. Graag jullie ideeën en tips ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Gevalletje te weinig olie als ik dat zo lees.
020 bakken zijn taaie rakkers,mits er goede olie en een boutset in zit. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik denk idd dat het niet aan je vermogen ligt maar dat je gewoon toevallig een rotte bak te pakken had
![]() Ik heb hier eventueel nog wel een CHD bak liggen, komt ook achter een Golf 3 met AAZ vandaan. Is gewoon een 020 bak. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik hen ook nog wel een AAZ bak voor je liggen.
Ligt naast Hoogeveen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hey gertjan en Dheit, Ik heb al een aanbod van een bak liggen maar jullie mogen me wel een voorstel doen per pb.
Kan ik bij deze bakken de originele aandrijfassen blijven gebruiken of moet ik over naar 100mm ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik wilde hem gebruiken voor een ombouw in een Mk1, maar weet eerlijk gezegd niet welke as maat er in zit..
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Die van mij heeft wel 100mm flenzen ja, maar die schijn je wel over te kunnen zetten van je andere bak.
Alhoewel je dus ook al 100mm aandrijfassen zou moeten hebben, omdat je de bak van de AAZ al erin hebt hangen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Weet je dit 100% zeker? |
#9
|
||||
|
||||
![]() ik denk ook dat aaz's 100mm hebben,de complete aaz die hier ligt heeft het ook.een 020 bak moet het trouwens makkelijk kunnen houden idd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Heb het net na gevraagd en schijnt toch dat ik een bak heb met 90 mm? Is het dan toch een ander soort bak?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() nouja soort bak,de code[en dus overbrengingverhouding] kan verschillen,maar qua bouw zijn ze gelijk.dus 90 of 100mm homokineten zegt niet veel.je kunt ze trouwens eenvoudig wisselen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Even kijken wat de code van je bak is,er kan van alles achter hangen,je weet ook niet wat de vorige eigenaren hebben gedaan.
Vergeet niet dat een diesel bak al een heel leven achter zich heeft in km ers. |
#13
|
||||
|
||||
![]() AAZ 020 heeft 100mm flenzen, ik wissel de flenzen altijd om met de oude bak (90mm flenzen).
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb voor weinig een oude bak gekregen uit een vento td waarbij ik alsnog de aandrijfassen van 16v golf 1 of golf cabrio moest hebben met 100mm bakflenzen.
Het rijdt als een tiet en ben er toch maar weer blij mee. ![]() Dank voor de tips allemaal! |