#1
|
||||
|
||||
Audi S2 Racer build
Een aantal maanden geleden ging Stijn op weg naar de bandenhandel, echter kwam hij niet alleen met een stel banden maar ook met een Audi S2 thuis. Dit is inmiddels ons gezamenlijke project geworden, waarbij we deze S2 ombouwen voor het gebruik voor het vrij rijden op circuits. In deze thread lees je alles over dit project;
De aanschaf Op weg naar de bandenhandel werd Stijn aangesproken door een gezamenlijke vriend van ons die nog een S2 te koop wist te staan, of hij interesse had om er even naar te kijken. Aangezien de letters S & RS in combinatie met Audi altijd goed klinken, was de keuze snel gemaakt. Het bleek een '89 Coupe Quattro te zijn welke in de jaren 90 volledig was omgebouwd naar S2. Het hele blok, aandrijving, ophanging en interieur zijn van een S2. De remmerij is nog verder geupgrade en gelijk aan de RS2 De eigenaar had zwaar genoeg van de wagen aangezien deze al tijden problemen gaf. De auto liep niet goed, had te weinig vermogen en niemand scheen het probleem op te kunnen lossen. Na een korte onderhandeling wisselde de Audi van eigenaar en was de oprit van Stijn een parkeerplek armer. De samenwerking Aangezien ik vaak bij Stijn over de vloer kom, vroeg hij me of ik mee wilde kijken om te achterhalen wat de problemen met de S2 waren. Al snel bleek dat het compressorwiel van de turbo wat beschadigd was. Daarnaast bleek het vacuumsysteem een zooitje en zaten er diverse leidingen verkeerd aangesloten. De S2 heeft rembekrachtiging via een extra pomp, de Coupe doet het door middel van onderdrukbekrachtiging. Aangezien we hier met een "hybride" te maken hebben, waren er wat verkeerde aansluitingen gemaakt en geloof het of niet, dit maakte samen met het beschadigde compressorwiel de motor tot een patient. Na het vervangen van het compressorwiel en het compleet opnieuw aansluiten van het vacuumsysteem maakten we onze eerste fatsoenlijke testrit met deze prachtige vijf-cilinder; Stijn vroeg of ik geen interesse had om de auto voor de helft te kopen en hem dan samen voor circuit-gebruik in te zetten. Hoewel ik ernstig in twijfel zat, besloot ik het toch niet te doen aangezien ik midden in een verhuizing zat en mijn geld daar wel voor kon gebruiken. Maar zoals zo vaak kruipt het bloed waar het niet gaan kan en 2,5 week later was ik mede-eigenaar van een S2 racer-to-be. The first steps! Nu de S2 goed liep, zijn we wat verder gaan kijken. Naast een doos vol documentatie, hebben we er ook een heel scala aan speciale chips bij gekregen. Nadat we de turbo-druk aangepast hadden op de chip, hebben we er de chip van 320 PK in gestoken. Tijd voor een nieuwe testrit! Na een ritje wat een dikke smile op onze kop toverde, reden we weer richting de garage. Nog 1 keer doortrekken en ineens klonk er een harde klap. Bij thuiskomst de motorkap open getrokken en daar werd de oorzaak al snel duidelijk: Er zat een flinke scheur in de slang voor het gasklephuis. Blijkbaar werd de hogere turbodruk hem toch iets teveel... De klap had zo'n kracht dat de isolatie van de motorkap voor op de slotdrager lag: Na de aanschaf van een nieuwe slang, dus ook maar meteen een nieuwe turbodrukmeter aangesloten; Vrijwel tegelijkertijd hebben we ook een AFR meter geinstalleerd zodat we het mengsel in de gaten kunnen houden. Aangezien we met een verhoogde turbodruk en aangepast motormanagement rijden, geen overbodige luxe volgens ons. Inmiddels zijn we al een heel stuk verder, maar hierover later meer!
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Nice, een topic!
|
#3
|
||||
|
||||
Mooi ding hebben jullie daar ben benieuwd naar de aankomende veranderingen
|
#4
|
||||
|
||||
heerlijke wagen
ook erg leuk iets dergelijks met zijn 2e te kunne doen
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#5
|
||||
|
||||
Best vag engine ever.. Even wat aan deeltjes scoren of een wagner/ rs2 inlaat boys..wagner uitlaatspruitstuk en eventueel een k24/7200.. Op s2 powerforum staan ook heul veel tips!
Volg t op het puntje van mijn stoel!
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Wat een cool project, +1 volger
|
#7
|
||||
|
||||
super wagen er zit hier op het forum wel eentje die serieus vermogen uit een 5 cilinder kan halen
|
#8
|
||||
|
||||
Knappe wagen en een mooie basis om mee te racen
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Hippe car!! +1.
Perfect om mee te vrijrijden op het circuit
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
||||
|
||||
Tof!
320pk is zat genoeg om lol te hebben op het circuit Al ideetjes voor het onderstel en de remmen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
serieus speelgoed, erg gaaf!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#12
|
||||
|
||||
Mooi speelgoedje mannen. Dit ga ik volgen natuurlijk.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#13
|
||||
|
||||
Stoer! Ben benieuwd naar de vorderingen.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#14
|
|||
|
|||
Heel mooi speelgoed , heb zelf nu de cabrio met 5 cillinder . Niet te vergelijken , maar het geluid alleen al van een 5 cillinder is onvervangbaar.
|
#15
|
||||
|
||||
mooiste kleur ook voor op een coupe!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Gaaf plan, maar mijn verstand zegt me een beetje dat een auto met een motorblok met veel vermogen vóór de vooras (!!) op het circuit alleen maar rechtdoor wil..
__________________
Alain Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
Dit is inderdaad een gave wagen!
Heb je misschien een filmpje van de auto Rijdend OfZo ^^?? En deze ga ik volgen! Grtzz antoinee |
#18
|
||||
|
||||
alain,kijk even op motorgeek.comze gaan wel degelijk de bocht om
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ik bedoel het ook niet letterlijk, maar ik ben nu een aantal keren op de Ring geweest en mij valt het op dat er weinig dikke Audi's als tracktool worden ingezet.
__________________
Alain Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
wat dat is weet ik ook niet,aan de overkant van het water zie je zulk soort spul veel vaker,net al mk2/mk3 vr6 racers.(waar ook iedereen van zegt dat ze alleen rechtdoor willen)
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |