|
|||
|
|||
Welke kleur MK1
Hallo volksforumers, ik ben van plan mijn 2 deurs MK1 te laten spuiten etc. maar weet niet precies welke kleur, iemand ideeën en kleurcodes eventueel?
Bye |
|
|||
|
|||
Als ik jou was had ik een originele golf 1 kleur gedaan. Ik zit ook nog in twijfel tussen wit en grijs
|
|
|||
|
|||
http://www.golfcabriowiki.de/index...._nach_Baujahren
http://www.dutchbuild.com/index.php...mk1-kleur-codes http://vochitos.org/vwcolors.htm met zichtbare kleuren
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man Last edited by SchokR : 16-12-2012 at 11:23. |
|
||||
|
||||
ral 3015 vind ik geweldig,echt een kleurtje voor als je geen eigen smaak hebt.
|
|||
|
|||
Ral 3015.. appart!
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Ral3015 is idd affentittengeilll... maar dan wel met van die glitterflakes er in...
|
|
||||
|
||||
LA6S science green metallic...super kleur i.c.m chroom lijsten en bumpers
|
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor een originele Golf 1 kleur gaan ,maar nog belangrijker kies iets wat jij mooi vind.
Het is tenslotte jouw auto Ik ga de MK1 over 3 weken laten spuiten en ik denk dat ik 1 van de originele uni kleuren neem. De auto is nu Diamantsilber-Metallic L97A |
|
|||
|
|||
Vind deze kleur wel mooi, weet niet of het een originele kleur is? |
|
||||
|
||||
Wat is de originele kleur van de auto ??
|
|||
|
|||
Mexicobeige vind ik een topkleur voor de mkI!
Van welk jaar is ie? Stalen/kunststof bumpers, kleine/grote achterlichten? |
|
||||
|
||||
das nou iets wat zoooo persoonlijk is
bijv .ikzelf heb een gewone gebroken witte keuken in 'landstijl' ,die heb ik 2003 gezet... er komen mensen hier binnen die vragen waar ik hem gekocht heb en wanneer,de datum weet ik ongeveer wel maar het bedrijf waar moet ik helaas schuldig blijven want dat is in 2009 failliet gegaan desondanks lijkt hij geen dag ouder dan een jaar... maat van me heeft een Siematic in pastelkleuren gezet vorig jaar..dat ding lijkt al vanaf dag 1 gedateerd..(ook al zit er een kapitaal aan state of the art inbouwapparatuur in) Affijn...ik heb type 1s gehad (al was het maar voor 1 dag/week)..in vele kleuren zwart (041)..prachtig..zeker in GL trim..maar owee na een bui regen.. Marsrood (a3a)..de Ur GTI kleur...maar zonder blanke laklaag ,2 jaar en de liggende delen zijn wit verkrijt Alpinweiss (90e)..ook mooi ,bijna onderhoudsvrij en weer 'in' ,combineert ook ideaal met zwarte kunstof delen zilver(97a)..schitterend sjiek ...de enige andere GTI kleur in '76, mooi met groen getint glas ..maar wel moeilijk bij te spuiten Heliosblau ..was zijn tijd ver vooruit in '83 mooi als alles in de kleur is Lhasagrun ..mooie kleur maar net als Helios toendertijd een metallickleur zonder veel 'diepte' en erg groffe Metallicdeeltjes in de lak (was toen niet anders Mica was er nog niet) Kupferbraun ...zeldzame kleur uit het Porschepallet..ook wel tijdsgevoelig..de leek noemt het een poepkleur maar heel chiq.zels nu vind ik Golfje is in de jaren 70 ook geleverd in felle kleuren geel/groen/oranje/blauw dit waren meestal de goedkopere uitvoeringen ,soms ook verdwaalde keverkleuren deze kunnen mooi zijn voor een showauto..met veel chroom en een minimale luxe overall persoonlijk zou ik nooit voor een diepe Pearlkleur gaan op een Type 1..de reden daarvoor is dat de type 1 gewoon te vierkant is en de bolling mist om het effect te krijgen dat deze kleuren hebben ik heb ooit een type 1 'Catalunga Splash'gespoten van Standox... dat wilde die jongen zo hebben omdat ik zijn chopper eerder zo gespoten had toen de Golf in de cabine stond te drogen leek hij gewoon een Uni kleur.. enkel op zomerdag buiten zag je er 'iets' aan (hoeveel keer per jaar is dat) kijk gewoon eens in boeken en tijdschriften ,ga eens fotoshoppen (kunnen de meesten hier wel voor je,ikke nie ,ikke oud)..ga meetings af etc waar gebruik je hem straks voor..doe je het voor jezelf of wil je er weer snel vanaf ,ben je wel of niet een poetser.. ikzelf zou bij een late '80-83' iets moderners kiezen bijna gelijk aan die tijdsperiode ..of gewoon origineel en dan de rest moderniseren bijv motor en velgen 1tje met smalle achterlichten kan weer beter met zo'n flowerpower unikleur.. wat dat betreft is het volledig eigen keus ,en een Golf 1/2 zijn rijdende Lego bouwdozen dus combineren is altijd mogelijk... maar let wel...als ie in de cabine staat en de spuiter knijpt de haan naar achter is het zover ...dan ben je (zo goed als)te laat |
|
||||
|
||||
Persoonlijk vind ik Inarisilber een mooie kleur op een 1.
Heb die van mij een tijd geleden zo gekocht, niet eens om de kleur maar om de algehele staat van de carroserie en de km stand. en de prijs natuurlijk. Heb zelf meerdere gehad en vind zelf wit en rood ook een mooie kleur op een 1. Grijs weer wat saaier. Ik weet niet welke plannen je voor de auto hebt, maar ik zou denk ik wel kiezen voor een originele kleur op de auto. |
|
||||
|
||||
viper green
of lofoten green
|
||||
|
||||
lofoten green is ook een top kleur
|
|
||||
|
||||
Panamabruin:
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |