![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Oke, blijf met een paar kleine vraagjes zitten.
Ik heb dus een 16v KR van een golf 2 gekocht, deze gaat in een 1.5 JB Automaat auto. Hoe zit het met de motorsteunen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nou als je goed kijkt, zul je merken dat je andere steunen voor je motorsteunen moet lassen op de balken.
Soms heb je geluk hangt van het jaartal af, en hoef je maar 1 steun te lassen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hier hoeft helemaal niet gelast te worden hoe kom je er bij de motorsteun aan je bijrijders kant die moet je van je 1.5 af halen en een je 16 schroeven schakelmechanisme van golf 1 gt heb je nog nodig en de bakssteune enz enz maar er hoeft echt niet in je carrosserie gelast te worden hoe je daar bij komt weet ik niet maar echt niet nodig als je een 1.1 of een 1.3 hebt dan wel maar niet bij 1.5 auto maat
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |
#4
|
|||
|
|||
![]() oke dan, duidelijk!
baksteun van een 1.5 past niet ?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Als je een golf 2 16v in een golf 1 hangt moet je om de motorsteun aan de bijrijderskant te kunnen monteren nog een afdekkapje aanpassen. Dit is het makkelijkste te doen door je distributieriem en menig tandwielen er af te halen. Zichtbaar is een zwart afdekkapje. Dit kapje bevat al de gaten om je golf 1 motorsteun op het blok te kunnen monteren. Dit kapje moet je erafhalen. Op het kapje zie je dat er een +/- 5mm (dikte plaat van je motorsteun) dik plaatje op gepuntlast is. Dit plaatje moet eraf. Nu kun je je motorsteun monteren en vervolgens het kapje enz. monteren. Zorg wel dat je de tandwielen weer juist terug monteerd. De rest spreekt voor zich.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() Last edited by oergolf : 29-05-2005 at 17:09. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Handig! thanks ![]()
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Wist ik bij de ombouw ook eerst niks van, door een beetje nadenken was dat voor mij de oplossing, na 10x op mijn achterhoofd te krabben
![]() Verder zit bij een golf 2 een koelpijpje vast (d.m.v. een bout) aan de voorste motorsteun vast. Op de golf 1 steun zit er geen voorbereiding. Ikzelf heb het gedeelte op de golf 2 steun, waar de bout doorheen gaat eraf geslepen en op de golf 1 steun gelast zodat ook de leiding vastgemaakt kan worden. Als ik jou was zou ik gelijk je motor schoon maken, nu je motor er toch nog niet in ligt. Ik heb dat niet gedaan en daar heb ik wel een beetje spijt van.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hey Sam, laat eens ff een foto'tje zien van je bolide. Altijd mooi om te zien.
![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
![]() Staan al een paar in het fotoalbum.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ja ik wou nieuwe foto's maken na de inbouw, het was alleen wachten op mooi weer. Nu is het mooi weer en is mijn schokdemper kapot!!!
@Rickyrick: Heb je al een gti benzine tank en pompen??
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |