![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goedemorgen!
Mijn auto heeft de laatste tijd last van inhouden op lange afstanden, en dan vooral als ik lange tijd dezelfde snelheid rij. Het inhouden duurd maar heel even, maar wel heel erg vaak. Als ik dan weer moet afremmen, of de koppeling indruk dan begint ie te knallen uit het uitlaat. En begint hij te sputteren en wil hij haast helemaal niet meer wegkomen. Hij houdt dan in tot de 4000 toeren, en daarna spurt hij ineens vooruit, dan is hij er weer doorheen zeg maar. Wat kan dit nou zijn?! Kan het de katalysator zijn? Die heb ik destijds leeggehaald, of kan het de lambda-sonde zijn? Kan het ook de brandstofpomp zijn? Die heb ik al eens moeten vervangen voor een 2ehands, en zou die 2ehands nu ook aan zijn eind zijn? Of ligt het hem aan de opvoerpomp in de tank. Die heb ik ook voor een 2ehands moeten vervangen. Nieuw zijn ze me allebei veelste duur. Of is het wat anders. Ik hoop dat er iemand is die het weet, dan kan ik weer zonder problemen naar meetings rijden. Bedankt alvast. |
|
|||
|
|||
![]() Lambdasonde zou kunnen, had soortgelijke klachten.
Stekkerverbinding rechts van inlaatspruitstuk lostrekken, mocht het dan beter zijn dan is waarschijnlijk de sonde overleden, of er is een slechte verbinding ergens.
|
||||
|
||||
![]() Dat zou opzich kunnen, ik was had vorige week ook naar de stekker gekeken, en zag dat de zwarte draad naar de lambda sonde los zat, heb deze weer goed verbonden, maar het probleem is nog niet over.
Kan het ook aan de afstelling van de motor liggen? Dat ik naar de dealer moet om mijn onsteking te laten timen ofzo? |
|
|||
|
|||
![]() Misschien iets met de ontsteking. Niet op tijd of zo.
|
|||
|
|||
![]() Als het puur een verkeerd ontstekingstijdstip zou zijn, dan zou het probleem zich constant moeten voordoen.
Bougiekabels, rotor, verdelerkap nog in orde? De zwarte draad van de lambdasonde is het signaal, misschien slechte verbinding?
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 Last edited by Dennis@polo86c.nl : 09-06-2005 at 12:14. |
|
||||
|
||||
![]() De rotor en de bougiekabels zijn nieuw, de verdelerkap hebben ze mij eens verkeerd geleverd, dus daar moet nog een andere voor komen. Maar zou dat het zijn? en misschien een stel neiuwe bougies?
De kabels van de lambda sonde zal ik dan wel goed even nakijken, want er is door de vorige eigenaar wel aan geprutst geweest. |
|
||||
|
||||
![]() denk ook lambda, ik heb een pijp door de kat. heen gejast, gaatje erin geboord maar als ie koud is en de sonde dus nog geen uitlaatgassen krijgt, houdt ie ook soms in....knallen doete altijd..ghehe
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de mijne ook leeggestampt. sindsdien loopt ie na het starten ook geen 1500 toeren meer. Was dus geen goed idee denk ik. Maar het holle uitlaat geluid vindt ik wel geinig klinken.
|