Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2005, 09:54
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default Inhouden, knallen uitlaat 1.3i NZ

Goedemorgen!

Mijn auto heeft de laatste tijd last van inhouden op lange afstanden, en dan vooral als ik lange tijd dezelfde snelheid rij. Het inhouden duurd maar heel even, maar wel heel erg vaak.
Als ik dan weer moet afremmen, of de koppeling indruk dan begint ie te knallen uit het uitlaat. En begint hij te sputteren en wil hij haast helemaal niet meer wegkomen.
Hij houdt dan in tot de 4000 toeren, en daarna spurt hij ineens vooruit, dan is hij er weer doorheen zeg maar.

Wat kan dit nou zijn?!

Kan het de katalysator zijn? Die heb ik destijds leeggehaald, of kan het de lambda-sonde zijn?
Kan het ook de brandstofpomp zijn? Die heb ik al eens moeten vervangen voor een 2ehands, en zou die 2ehands nu ook aan zijn eind zijn?
Of ligt het hem aan de opvoerpomp in de tank. Die heb ik ook voor een 2ehands moeten vervangen. Nieuw zijn ze me allebei veelste duur.

Of is het wat anders. Ik hoop dat er iemand is die het weet, dan kan ik weer zonder problemen naar meetings rijden.

Bedankt alvast.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2005, 11:49
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Lambdasonde zou kunnen, had soortgelijke klachten.
Stekkerverbinding rechts van inlaatspruitstuk lostrekken, mocht het dan beter zijn dan is waarschijnlijk de sonde overleden, of er is een slechte verbinding ergens.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 09-06-2005, 11:55
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Dat zou opzich kunnen, ik was had vorige week ook naar de stekker gekeken, en zag dat de zwarte draad naar de lambda sonde los zat, heb deze weer goed verbonden, maar het probleem is nog niet over.
Kan het ook aan de afstelling van de motor liggen? Dat ik naar de dealer moet om mijn onsteking te laten timen ofzo?
Reply With Quote
  #4  
Old 09-06-2005, 11:55
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Misschien iets met de ontsteking. Niet op tijd of zo.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2005, 12:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Als het puur een verkeerd ontstekingstijdstip zou zijn, dan zou het probleem zich constant moeten voordoen.
Bougiekabels, rotor, verdelerkap nog in orde?

De zwarte draad van de lambdasonde is het signaal, misschien slechte verbinding?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40

Last edited by Dennis@polo86c.nl : 09-06-2005 at 12:14.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2005, 14:19
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

De rotor en de bougiekabels zijn nieuw, de verdelerkap hebben ze mij eens verkeerd geleverd, dus daar moet nog een andere voor komen. Maar zou dat het zijn? en misschien een stel neiuwe bougies?

De kabels van de lambda sonde zal ik dan wel goed even nakijken, want er is door de vorige eigenaar wel aan geprutst geweest.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-06-2005, 21:50
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

denk ook lambda, ik heb een pijp door de kat. heen gejast, gaatje erin geboord maar als ie koud is en de sonde dus nog geen uitlaatgassen krijgt, houdt ie ook soms in....knallen doete altijd..ghehe
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #8  
Old 09-06-2005, 21:52
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Ik heb de mijne ook leeggestampt. sindsdien loopt ie na het starten ook geen 1500 toeren meer. Was dus geen goed idee denk ik. Maar het holle uitlaat geluid vindt ik wel geinig klinken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum