Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2013, 21:04
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default Aankoop Golf 4 GTI

Ben van plan om bij deze morgen te gaan kijken. Buiten het neppe GTI logo en de velgen ziet hij er zover netjes uit.

http://link.marktplaats.nl/655518735

Zelf 0,0 ervaring met een Golf 4 GTI.

Buiten de standaard dingen nog enige punten waarop te letten?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2013, 22:02
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Is het wel een gti ?
Op kenteken staat in elk geval geen gti vermeld...
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2013, 22:17
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Is wel een GTI, AGU motor..

Kijk of vraag wanneer de distributie vervangen is geworden..

Voor de rest fijne motoren, wat wel eens voorkomt is dat het oliezeef in het carter dicht gaat zitten en dan de oliedruklamp op hoge toeren aangaat.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2013, 22:23
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ja dat van die oliezeef had ik al begrepen, die word gewoon meteen vervangen mocht hij aangeschaft worden.

Ik heb altijd alleen oudere auto's gereden. Golf 1 en Golf 2 zijn me vorige twee auto's. Ik vind zo'n nieuwere auto al snel goed rijden haha.

Had begrepen dat het nadeel van zo'n AGU was dat ze moeilijker te chippen waren maar verder viel het wel mee toch?

1.8t 20v 110kw is toch altijd GTI?
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2013, 22:42
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Quote:
Originally Posted by powah
1.8t 20v 110kw is toch altijd GTI?


Nee, hoeft niet persé. Ken iemand die een mk4 Highline had met een 1.8t onder de kap en dat was geen GTI op kenteken.

En deze is bij het invoeren ook niet als GTI op kenteken gezet. De "nep" logo's verraden dat ook een beetje.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2013, 22:53
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Dus kortom, dit is geen echte GTI? ondanks het recaro interieur, weet niet of dit ook zat op modellen buiten de GTI

Last edited by powah : 15-03-2013 at 23:17.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-03-2013, 10:04
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Bleek wel een echte GTI te zijn. Althans dat stond op het stickertje in de kofferbak.

Had klein beetje schaafschade aan de achterkant, interieur had instap schade. Wel een bundel aan rekening erbij wat vervangen was. Distributieriem 10dkm geleden, koppelingsset ook niet al te lang geleden.

Kortom, we hebben hem voor een leuke prijs mee genomen!

Zal binnenkort wel eens wat foto's maken en hier posten.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2013, 22:48
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Check dan het kenteken, is toch gewoon een AGU..Ofwel 150 pk GTI..

Deze zijn net zo makkelijk te chippen, dan zit je rond de 200 ongeveer.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum