Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-06-2005, 19:02
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default Vossie's Scirocco S

Ik zeil hier al een tijdje rond op dit forum maar nog nooit echt voorgesteld .

Maarja ik ben dus vossie, ben 21 jaar en rond over een maand de MTS werktuigbouw af, volgend schooljaar naar de HTS.

Maarja de auto's: na mijn rijbewijs kocht ik mijn eerste auto, ik hield altijd al van oude wagens, maar ik kon deze golf voor een mooi prijsje kopen, een '87-ger van eerste eigenaar met nog geen 78.000km binnenslaper geweest, was echt een mooie auto.




Maarja golf mk2 was nooit echt mijn favoriet, deze ging dan ook vrij snel weg voor de eerste scirocco, dat was een GT van eind '86 1.8 EX blok. Stond er nog mooi origineel bij en weinig gelopen.



Toen het financieel even wat minder ging moest de auto er aan geloven en is verkocht. Na een goede maand fietsen en veel bijbeunen kon ik het niet laten om weer een auto te kopen. Dit werd ook een scirocco type 2, dit keer een GTX met een 1.8 dx blok, ook deze auto stond er nog mooi origineel bij. Aandeze auto heb ik een hoop gedaan denk aan koppakking, achterstallig onderhoud weg werken enzo.



Eind mei is deze auto verkocht, omdat ik mijn droomwagen gevonden had Scirocco type 1

De type 1 was door de eerste eigenaar van flink wat elektronica voorzien. Denk hierbij maar aan verschillende metertjes voor temperaturen, accuspanning, toerenteller, 27mc bakkie 4 extra lampen voorop en nog een hoop meuk wat het niet deed of de werking mij niet echt duidelijk was. Mooiste van alle opgebouwde zooi was nog het kastje die na een druk op de knop het gehoor voorzag van nep machinegeweer geluidje of iets in die richting. Er zaten ook nog wel leuke dingen op, zoals cruisecontrol en een elektrische antenne, maar misschien is het allermooiste nog de originele radio.
de lampen:



Dit is nog maar de helft :shock:



Aangezien ik de scirocco weer behoorlijk naar de originele staat wil helpen moest alle rommel er uit. Helaas helaas waren veel metertjes op het dashboard en handschoenvakklepje geschroeft dus gaatjes, ben nu nog opzoek naar een ander dashboardje. Ook is de middenconsole spoorloos verdwenen.

Fotootje tijdens de werkzaamheden:



Een ander stapeltje met reeds losgehaalde zooi



Tijdens het uitbouwen van mijn cruisecontrol vond ik dit in mijn luchtfilterhuis. Ik heb er wel ff enorm om staan lachen, waar die eekhoorntjes hun snacks al niet dumpen


Last edited by Vossie : 04-08-2005 at 17:22.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-06-2005, 19:07
LinnieTDI's Avatar
LinnieTDI LinnieTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,201
Default

Alsnog Welkom !!

succes met de rocco



slimme beestjes dat blijkt wel :biggrin:
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Waar de F*CK is Jelle ??

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Reply With Quote
  #3  
Old 10-06-2005, 19:20
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Gave bak! En inderdaad: eruit met die rotzooi...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 10-06-2005, 21:12
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

ja zo te zien ga je nog wel een beetje werk hebben, maar voor de reest ziet het er redelijk goed uit

nu nog net even de eekhoorntjes weghoude
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2005, 13:42
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

cruisecontrol is wel handig toch, als ie werkt....

helemaal in zoon cruisebak als deze..

die andere zooi moet er wel uit, moet wel bekennen dat ik er ook een hele lelijke ampere en voltmeter in gebouwd heb, maar dat was uit pure noodzaak.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2005, 14:24
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Jemig... het lijkt haast wel een cockpit van een vliegtuig!!! Erg jammer ook dat die lampen op de bumper geschroefd zijn Of zie ik dat verkeerd.

Je gaat in elk geval de goede kant op om er weer een mooie originele rocco 1 van te maken. Die met de vierkante lampen zijn erg zeldzaam aan het worden.

Veel suc6!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2005, 14:56
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

hey Vossie...

ik heb samen met arjan (rocco) nog even naar je auto staan kijken op het scirocco treffen en het is zeker een onwijs stoere auto...
zoals ik toen al zei overspuiten zodat ie weer nieuw is en stoere oude wielen eronder en een schroefset dan is ie echt helemaal af...

ik was trouwens met die beige polo classic...

echt een top wagen veel succes erverder mee...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #8  
Old 11-06-2005, 15:48
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

@berendd:Tsjah, die cruise control is wel grappig, maarja vind het niet echt fijn rijden, en voor die paar duizend kilometer per jaar wil ik best mijn gaspedaal zelf bedienen.

@Henk Pigo: Lampen zijn idd aan de bumper geschoeft, dus ook daar zitten nu nare gaten in. Voorlopig maar even chrome slotboutjes oid erin zodat het nog een beetje oogt.

@johangolf1: Van boekel weet ik nog, was die zondag erg brak en niet erg spraakzaam. Het is de bedoeling dat ie binnen nu en een klein jaar toch weer een verse laklaag krijgt. Het belangrijkste vind ik nu dat de carrosserie er weer knap bij komt te staan (niet dat de scirocco erg slecht is, wel wat roestplekjes en 2 kleine deukjes in de "lijn" van de passagiersdeur). Ik heb laast nog wel even met paint aangemodderd, even de wolfracejes eronder en wat naar beneden, zie het resultaat:



Last edited by Vossie : 04-08-2005 at 17:11.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-06-2005, 15:51
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

hij is wel gaaf ja zo met die velgen en laag...




zo was ie toen ik hem zag...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #10  
Old 13-06-2005, 23:23
scirocco_power's Avatar
scirocco_power scirocco_power is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 124
Default

hé dorpgenoot ^^ welkom al hang je hier al langer rond
hijs mooi hoor
__________________
Sciroccopower Website
Reply With Quote
  #11  
Old 01-08-2005, 07:10
Vossie's Avatar
Vossie Vossie is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 611
Default

Afgelopen de week de scirocco van de stallingsgarage naar een andere plek reden. Dit was voorlopig het allerlaatste ritje van de scirocco. Op de plek waar hij nu staat word hij gedemonteerd.

Hier wordt de scirocco gedemonteerd:




De garage was nogal een puinzooi. Ik heb zaterdag eerst de bende een beetje opgeruimd (voor alle duidelijkheid de foto is van NA het opruimen) Naast de plek van de scirocco zit de oefenruimte van me oude bandje, dus zal ik zo nu en dan live muziek hebben tijdens het werken

Hier de scirocco voor de garage, de bumpers had ik een paar weken geleden al verwijderd, afgelopen zaterdag vooral met het interieur en kleine dingetjes bezig geweest.




Ik had veel dingen gelabeld met stickers waarop stond links of rechts, Nu heb ik de rare gewoonte om links en rechts door elkaar te halen (heel erg leuk met rijlessen en examen :roll: ) met als gevolg dat de stickers niet kloppen





Mijn klusmaatje, ligt hier ff uit te rusten



Yeah, live muziek



Batterijen waren bijna leeg, zat nog net genoeg prik in om aan het eind van de klusdag een fotootje te schieten



Last edited by Vossie : 04-08-2005 at 17:07.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-08-2005, 20:31
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

goed bezig... leuke wagens! jongen hier uit de buurt heeft er 2 of 3 inmiddels...

Zilvergrijze, dikke KR erin(170 pk) en verder laag en ori en 14 inch lm's... En een van de weinige rocco I diesels... met GTO set(meen ik) en breed staal...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #13  
Old 01-08-2005, 20:40
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Zal dit maar niet aan mijn vrouw laten zien
Die zal gelijk haar portomonee willen trekken, ze wil (ik ook wel hoor maar het heeft geen prio)heel graag weer een Rocco 1.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #14  
Old 01-08-2005, 21:06
Hansjebeta's Avatar
Hansjebeta Hansjebeta is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 110
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
goed bezig... leuke wagens! jongen hier uit de buurt heeft er 2 of 3 inmiddels...

Zilvergrijze, dikke KR erin(170 pk) en verder laag en ori en 14 inch lm's... En een van de weinige rocco I diesels... met GTO set(meen ik) en breed staal...


Die diesel komt bij van der Dam vandaan. Toen ik daar nog werkte wel eens in gereden. Zit inderdaad een verbreding aan. Was toen een vies hok. Weet niet hoe die er nu voor staat. Staat scirocco GTD op maar dat plaatje was aan elkaar geplakt, niet orgineel dus. Heb de papieren niet bekeken...
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 01-08-2005, 21:11
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

kanarie gele? net als deze? dat rooie ding wat er stond klopte ook voor geen meter trouwens...

Maar het is zijn daily, en nog steeds niet heeeeel netjes meen ik, maar ook niet slecht.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #16  
Old 01-08-2005, 21:14
Hansjebeta's Avatar
Hansjebeta Hansjebeta is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 110
Default

Jeps die gele... Maar er klopt wel vaak niets van de wagens die er staan. Maar daar is de prijs dan ook wel naar. :P

Maar ik zou zeggen ontopic
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 01-08-2005, 21:26
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
goed bezig... leuke wagens! jongen hier uit de buurt heeft er 2 of 3 inmiddels...

Zilvergrijze, dikke KR erin(170 pk) en verder laag en ori en 14 inch lm's... En een van de weinige rocco I diesels... met GTO set(meen ik) en breed staal...


Die zijn van mijn neefje Dennis
Reply With Quote
  #18  
Old 01-08-2005, 21:29
Hansjebeta's Avatar
Hansjebeta Hansjebeta is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 110
Default

Was dat dan ook diegene die quiz had gewonnen en ze zijn t4 gaan pimpen voor 10.000 euri?? Of haal ik hier het een en ander door elkaar?
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 01-08-2005, 21:30
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

dennis is remon zijn broertje... remon zijn bus is gepimped
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #20  
Old 01-08-2005, 21:31
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

je ben al aardig begonnen Vossie ziet ik...

blijft een stoere wagen en keep up the goodwork...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum