![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals de titel aangeeft;
Zijn 1.8t ECU's uitwisselbaar? Even kort het verhaal; we hebben hier een a4 1.8t 2003 (163pk) Deze is gechipped naar 190pk. Nu willen we eigelijk terug naar origineel (de auto is zo gekocht en was al gechipped) Ik heb nu een ECU liggen van een 1.8t 2003 AUQ (180pk) motor. Kan ik deze zomaar oversteken? Want het blok in de Audi komt nagenoeg overeen, ook elektronisch gas en allebei de blokken hebben een k03S turbo.. Nu zou ik het liefst de 180pk ECU in de Audi steken, maar ik weet niet of dit kwaad kan. Even wat nummers; 1.8T 2003 AUQ ECU 180pk 06A 906 032 DE Benzin ME7.5 0001 Bosch 261 206 866 1.8T 2003 Audi ECU (motorcode weet ik even niet) 163pk 8E0 909 518 AL Benzin ME7,5 0002 Bosch 261 208 228 Hoop dat iemand mij dit kan vertellen ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() wat voor een bouwjaar heeft je 180pk ecu?
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ook 2003.
Volgens mij zijn de motortype's hetzelfde. De eerste Audi a4 1.8T hadden ook gaskabel en minder pk's De latere versies hadden dus elektronisch gas en ook een k03s (163pk) Maar ze komen met chippen op exact dezelfde pk's als een 180pk versie uit een vw of seat. Dus denk dat de motoren eigenlijk hetzelfde zijn (alleen de audi is lengte-geplaatst, vandaar de andere motorcode) Allebei de ECU's komen dus uit een 2003, allebei een 1.8T met k03S, dus in mijn ogen zijn het eigenlijk 'dezelfde' motoren en ECU's...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() dan moet dat kunnen, ik vroeg met name om het bouwjaar omdat de tt ajq ecu van 2000 massa stuurd naar je brandstofpomp. van 2001 en jonger stuurd + signaal. maar allebij 2003 en me7.5 dan moet het wel goed gaan.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Je moet de ecu wel inleren, heb je beide inlogcode's nodig ( immo 3 ) anders loopt hij nog niet.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Of de ecu ff opsturen, maak hem zo startblokkerings vrij voor je.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
||||
|
||||
![]() De 180pk AUQ ecu is al startblokkeringsvrij
![]() Ik ga het morgen even proberen ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hier nog even een foto ter verduidelijking:
![]() Daarnet even de ECU overgestoken, wanneer ik dan het contact aanzet begint gelijk volgas de koelfan te draaien. Deze stopt ook niet wanneer ik de sleutel uit het contact haal, dan moet ik echt de stekker van de ECU lostrekken...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() De ene ecu is van 2001 andere van 2003. Dat is het probleem waarschijnlijk. Aansturingen zijn anders met name brandstof pomp relais enzo.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vandaar.. mij is verteld dat de ECU uit 2003 kwam..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() De ene ecu is van 2001 andere van 2003. Dat is het probleem waarschijnlijk. Aansturingen zijn anders met name brandstof pomp relais enzo.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Rechts onder op de ecu staat bouwjaar maand en dag
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |