![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een irritant probleem met mijn golfje:
Tijdens het meetingseizoen rijd ik altijd op een setje BBS RS. Deze heb ik vorig jaar gekocht en er bleek toen een trilling in de velgen te zitten. Heb de velgen toen laten balanceren, maar dat bleek het probleem niet. Dit jaar nieuwe banden erop laten leggen en het probleem is een stuk minder, maar het is er nog steeds. Met andere velgen heb ik ook een lichte trilling in mijn stuur, alleen vele malen minder irritant dan met de BBS'en. Ik neem aan de de BBS'en goed zijn: zitten dus nieuwe banden om en zijn gebalanceerd en daaruit bleek niet dat de velgen krom zijn. Zitten ook geen grote plakken balanceerlood op. Het feit dat het stuur meer trilt met de BBS'en dan met bv pirelli's lijkt me verklaarbaar door de lage ET waarde en breedte van de BBS'en. Maar waar kan de trilling in mijn stuur vandaan komen? Homokineten? Wiellagers? Hoe zou deze trilling het makkelijkste te localiseren zijn? |
#2
|
||||
|
||||
![]() staat ie goed uitgelijnt?
ik heb mijn camberinstelplaatjes losgehad, en sindsdien trilt ie ook als een dolle. hopelijk na uitlijnen weg.
__________________
sportklassiek klassieker forum |