![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zal de vorderingen van m'n (langlopend) project hier ook maar een delen
![]() ![]() Golf sinds 2001 in mijn bezit en ben nu aanbeland bij motorblok nr4. alles overigens naar vrije wil, niets kapot gedraaid gelukkig ![]() Doel is om wat meer circuit werk te gaan doen, af en toe rondje nordschleiffe en gewoon lekker gummen als ik daar zin in heb. Heb 2 vrienden die ook een golf 1 G60 hebben, dus rondje cruizen met elkaar is helemaal prima natuurlijk. Interieur is dan ook niet meer dan een volledige rolkooi met 2 kuipen, zo kaal mogelijk. exterieur standaard smalle kunstof bumpers met 15" bbs (replica... nee geen lenso).BBS mahle velgen op bovenstaande foto zijn al verkocht. ![]() Laatste blok (en ook echt de laatste swap die ik ga doen) is een G60. Blok hier op forum gekocht en is naar eigen zeggen een 1900 met geflowde kop. Glader verder standaard. Na het verwijderen van de KR op dubbele dellorto's ben ik begonnen met het fatsoeneren van de motorruimte. Nu je er nog goed bij kan kun je dat dus maar het beste gelijk doen. ![]() Zoals iedereen hier wel weet, kom je altijd meer zooi tegen dan jezelf wil, en heb je voordat je weet alles eraf gesloopt en tot metaal kaalgemaakt ![]() ![]() Scherm linksvoor was aardig verrot en is de kliko in gegaan, aan de auto nog wat laswerk moeten verrichten, maar viel gelukkig wel mee. Omdat onder de kap alles gestraald gaat worden zal je eerst alle zooi eraf moeten krabben, steken, branden, slijpen... wat een ho%^&renklus Daarna werd alles gestraald in de loods, fijn hoekje gemaakt, zo goed als hermetisch van de rest afgesloten alsnog heel de loods onder de pof ![]() ![]() na stralen wat hoekjes en gedaan laswerk weggewerkt. Ga totaal niet voor cleane look, maar moet wel netjes worden. Als je toch bezig bent, dan maar gelijk goed ![]() Alles kaal en klaar om in de epoxy gezet te worden, verwijderen van straal grid was ook een heerlijke klus, kom je ook overal tegen in de auto ![]() ![]() in de primer en gedeelte bodyschutz, klaar om afgelakt te worden ![]() zo, klad verf zit er tegenaan, nu nog even in elkaar zetten.. ![]() ![]() Onderstel bestaat uit AST schroefset, bevalt nog prima, geen reden om te vervangen dus. Draagarmen zijn nieuw besteld, vers gepoedercoat en alle rubbers vervangen door Powerflex rubbers. ![]() voortrein zit eronder golf staat weer op de stal velgen, nu kan er met blok worden begonnen. Heb deze zo goed als kaal gekocht en het onderblok en de versnellings bak zelf gespoten met 2K lak. Niet standaard tuning grijs, maar meer beetje industriële look, staat mooi bij zwart onderblok: ![]() en 02A bak ![]() Idee was (is) om de losse delen allemaal te poedercoaten in zelfde kleur grijs of in het zwart. Niet teveel zwart, want dat is denk ik niet mooi met al een zwarte auto. is ginne kinghtrider tenslotte Baksteunen netjes zwart laten coaten ![]() ![]() ![]() Dynamo ook uit elkaar om grijs met zwart af te werken ![]() ![]() Zoo, blok opgebouwd in de bok, klaar om de bak eraan te hangen. ![]() Versnellings bak voorzien van nieuwe drukgroep, afgedraaid vliegwiel (+/-6kg) en Helix Sinterplaat koppeling Bak eraan gehangen, blok in de kraan en de auto op de brug gezet om vervolgens over het blok te laten zakken je kan overal prima bij... met een beetje geduld ![]() Blok hangt in de rubbers, kabelboom ligt klaar. ![]() Aandrijfassen zitten erop, intercooler is geplaatst (mb sprinter), HRC is geplaatst en nu bezig met de radiateur. Heb een nieuwe corrado radiateur gekocht, en heb nog een spal platte fan liggen vanuit vorige projecten. Maar er moet wel een huis omheen anders koelt het niet voldoende. Dus complete behuizing met fan besteld, overbodige meuk eraf. en de platte fan erop pas maken. Moet nog proefpassen om de kijken hoe het uitkomt als de g lader met 90 gr bocht erop komt. Moet dus nog wel wat worden geslepen en gelast. Als dat klaar is, kan de behuizing samen met wat ander klein spul weer worden gepoedercoat en gemonteerd. ![]() ![]() ] Ondertussen spaghetti spruitstuk gemonteerd, heerlijk spul dat uitlaattape.. ![]() nieuwe uitlaat compleet besteld, groep A. moet van de week het schakelmechanisme eerst monteren voordat de uitlaat eronder kan. Deze wil ik flush laten zaken in de uitsparing die er zit van de stangen geschakelde bak. To-do lijst is nog flink, maar zal zo nu en dan een update de lucht in slingeren. van de week nog een mooi plaatsje zoeken om het reservoir van de stuurbekrachtiging te plaatsen. Heb een tankje van corrado, stukken kleiner dan het standaard reservoir. bekabeling wordt nog netjes wegwerkt. En wil komende week niet koelslangen bestellen, dit worden zwarte siliconen slangen. De bekende blauwe samco slangen vind ik niet passen bij het zwart/grijze geheel. Zooo, dat was het ff voor vandaag ![]() Last edited by bobby-digital : 04-02-2014 at 20:10. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ziet er allemaal zeer goed uit! en je pakt het grondig aan.
deze ga ik zeker volgen!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
||||
|
||||
![]() mooie mk1! de velgen staan hem ook goed zo
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Netjes en wordt goed aangepakt.
Heerlijke motor ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Hitte isolatie
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Tnx!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig Maarten!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
![]() gisteravond maar even een uurtje voor uitgetrokken
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Top, ik volg! Ziet er allemaal goed uit!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Thanks mannen, nog veel te doen.. maar gaat goedkomen hoop ik
|
#13
|
||||
|
||||
![]() brandstof pomp: Sytec, 5 bar tot 275 pk. past niet bij de tank onder de auto. dus dan maar boven schutbord
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
He Maarten, Karig stukje tekst voor uurtje ![]() Je bent weer lekker bezig met die bak, stopt het ooit nog ergens ![]() ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#15
|
||||
|
||||
![]() Nee, stopt nooit Dennis
![]() Vandaag verder met de uitlaat en 5000 andere dingen die nog moeten gebeuren... Last edited by bobby-digital : 15-02-2014 at 09:35. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Mooi project !!
Knap dat de Golf al vele evoluties heeft gehad en je er toch steeds aan blijft door sleutelen ![]() Dat gaat een mooi motorruimte worden. Heb je met je Mk1 al ééns op de Nurburgring gereden?
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#17
|
||||
|
||||
![]() Thanks shon, heb er wel wat rondjes op de ring mee gereden. Maar zal meestal gebruikt voor rondje om de kerk en in de buurt lekker beetje rondvlammen.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit, ga zo door
![]() Gr Roland
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik hoop dat ik met mijn Mk1 ook de Ring eens kan doen zo 2 keer op een jaar bijvoorbeeld. Top ![]() Heb je zo welf een rondetijd bijgehouden of was het eerder voor de fun? succes met de ombouw nog.
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ik mijn Golfje klaar heb, ga ik weer een VF am Ring weekend organiseren....dus misschien iets voor jou dan? En Maarten uiteraard ook ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |