Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-02-2014, 18:37
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default Golf 1 cabrio 84' vraagjes

dag iedereen,

sinds kort heb ik een golf 1 cabrio 1.6 uit 84'
deze niet zo schone dame heeft verzorging nodig aan de roestplekken.
de motor is ook toe aan een schoonmaak.
onlangs heb ik al schokbrekers aangeboden gekregen maar er nog op wachten tot ze binnen zijn.

de kleur van de auto is alpine white, als ik de roestplekken wegslijp, nieuwe stukken in las, plamuur en schuur. valt het dan op als ik met een normale wit eroverheen ga?
heeft iemand nog tips voor het aanpakken van roest?
ik steek de schroevendraaier dwars door de plaat heen :s

ben niet erg bekend met tunen en gebeuren aan de motor. nu hoor ik veel over webers en openlucht filters. is het de moeite waard om webers aan te schaffen? motortje is een 1.6, 75pk, 55kw. of is het uberhaupt het geld en moeite waard om er aanpassingen aan te doen?









mvg Lars
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2014, 18:42
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Zal ik eerlijk zijn?
Voor het minder geld dan wat je kwijt bent om deze weer netjes te krijgen, heb je een heel veel nieuwere mk1 cabrio zonder roest problemen, goed in de lak en met een betrouwbaar vlot motortje.
Tenzij je van een uitdaging houd dan moet je gaan slijpen, lassen, spuiten en een ander motortje inbouwen. En met 2,5 rug verder moet je wel zeker weten dat jij je werk goed hebt gedaan.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2014, 18:49
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

ik werk in de technische dienst bij verffabriek akzo nobel. zie dit als een mooi projectje waar ik uiteindelijk trots op kan zijn
heb de auto voor 400 overgenomen.

Last edited by Larsrump : 25-02-2014 at 18:50. Reason: beetje veel smileys
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2014, 18:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

mooi eruit slijpen nieuwe stukken inlassen .
heb jij hem weer mooi hard ..
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #5  
Old 25-02-2014, 19:37
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

morgn dagje vrij genomen.
alle zooi aan gort slijpen.
schokbrekers alvast weghalen.

ik zat eraan te denken de hele auto na de roestplekken aan hebben gepakt te gaan verven, goed schuren en polijsten. schijnt dat het net zo netjes eruit komt te zien.
heb ruimte zat om dit te doen. hebben nog twee auto's bij huis staan dus er zit geen haast achter ofzo.

ik zal fototjes maken tijdens het gehele project
Reply With Quote
  #6  
Old 25-02-2014, 19:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Een 1.6 je tunen is eigenlijk niet zo zeer nuttenloos, maar wanneer je er webers op hebt zitten ben je met spruitstuk en reviseren erbij al gauw 500 euro kwijt en zeker op zo'n motor win je er hooguit 10pk mee... Dus 85 pk dan, kun je beter een dx blok (1.8 112pk) kopen, en dan heb je voor hetzelfde geld als die carburateurs 37pk meer
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #7  
Old 25-02-2014, 19:52
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Larsrump
morgn dagje vrij genomen.
alle zooi aan gort slijpen.
schokbrekers alvast weghalen.

ik zat eraan te denken de hele auto na de roestplekken aan hebben gepakt te gaan verven, goed schuren en polijsten. schijnt dat het net zo netjes eruit komt te zien.
heb ruimte zat om dit te doen. hebben nog twee auto's bij huis staan dus er zit geen haast achter ofzo.

ik zal fototjes maken tijdens het gehele project


Ik zou gewoon spuitbusje met alpine wit bestellen? Nog goedkoper en het resultaat is waarschijnlijk ook iets beter, verven en met spuitbusje kost allebei wel wat werk dus ik zou persoonlijk dan voor gewoon spuiten kiezen
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #8  
Old 25-02-2014, 20:10
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Ik zou gewoon spuitbusje met alpine wit bestellen? Nog goedkoper en het resultaat is waarschijnlijk ook iets beter, verven en met spuitbusje kost allebei wel wat werk dus ik zou persoonlijk dan voor gewoon spuiten kiezen


heb eentje gevonden

Last edited by Larsrump : 25-02-2014 at 20:13.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-02-2014, 20:12
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Een 1.6 je tunen is eigenlijk niet zo zeer nuttenloos, maar wanneer je er webers op hebt zitten ben je met spruitstuk en reviseren erbij al gauw 500 euro kwijt en zeker op zo'n motor win je er hooguit 10pk mee... Dus 85 pk dan, kun je beter een dx blok (1.8 112pk) kopen, en dan heb je voor hetzelfde geld als die carburateurs 37pk meer


wou zeker een keer een ander blok erin gooien. maar dat is iets voor verder in de toekomst. enig idee hoe ik er makkelijk aan kan komen? gewoon via forums enzo neem ik aan?
Reply With Quote
  #10  
Old 25-02-2014, 20:12
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

Quote:
Originally Posted by Larsrump
vond een spuitbus voor het spuiten van een auping bed (lol) zou dit ook werken voor het spuiten van een auto?

Zeker: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123859
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-02-2014, 20:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik kon hem niet zo snel vinden maar moest hier ook aan denken.
Maar vergis je niet deze man weet waarschijnlijk ook veel over polijsten of wat dan ook.
Want normaal is met de knikkerbus not done
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #12  
Old 25-02-2014, 20:32
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

pff dat ziet er zeker netjes uit:o
ik ga eerst even wat prutsen op niet visuele plekken. als het goed uitpakt ga ik aan de gang. desnoods loop ik op school even naar de andere kant van carroseriemensjes. hoorde dat de docenten daar graag een gratis lesje willen geven hierover.
kan mn golf daar ook laten uitlijnen voor 35 euros. neem aan dat dat wel goed gebeurd.

Last edited by Larsrump : 25-02-2014 at 20:33. Reason: verschrikkelijke taalfout
Reply With Quote
  #13  
Old 25-02-2014, 20:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Larsrump
wou zeker een keer een ander blok erin gooien. maar dat is iets voor verder in de toekomst. enig idee hoe ik er makkelijk aan kan komen? gewoon via forums enzo neem ik aan?


marktplaats e.d. staat genoeg van dat spul op, maar wanneer je een andere motor gaat kopen moet je wel echt kritisch gaan zijn wanneer je iets koopt, want je weet niet wat er met het motortje gedaan is. neem desnoods een expert mee

maar als het iets is voor in de toekomst zou ik eerder gaan voor een 1.8 kr, maar dit is wat meer pas, meet, en slijpwerk.. dus kost wel iets meer
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #14  
Old 25-02-2014, 20:52
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
marktplaats e.d. staat genoeg van dat spul op, maar wanneer je een andere motor gaat kopen moet je wel echt kritisch gaan zijn wanneer je iets koopt, want je weet niet wat er met het motortje gedaan is. neem desnoods een expert mee

maar als het iets is voor in de toekomst zou ik eerder gaan voor een 1.8 kr, maar dit is wat meer pas, meet, en slijpwerk.. dus kost wel iets meer


pas, meet en slijpwerk is juist het mooiste werk
Reply With Quote
  #15  
Old 25-02-2014, 20:55
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Larsrump
pas, meet en slijpwerk is juist het mooiste werk


klopt, maar gaat veel tijd in zitten, je moet motorsteunen enz. gaan maken, en daar ben je wel even wat tijd mee kwijt (kunt ze ook kopen, is maar net wat je wilt)

en over dat spuiten met de spuitbus, ik kan je wel vertellen, je bent langer bezig met poetsen en polijsten, als dat je bezig bent met de 15 lagen verf (filler, primer, laklaag, blanke lak) er op aanbrengen
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #16  
Old 25-02-2014, 20:59
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
klopt, maar gaat veel tijd in zitten, je moet motorsteunen enz. gaan maken, en daar ben je wel even wat tijd mee kwijt (kunt ze ook kopen, is maar net wat je wilt)

en over dat spuiten met de spuitbus, ik kan je wel vertellen, je bent langer bezig met poetsen en polijsten, als dat je bezig bent met de 15 lagen verf (filler, primer, laklaag, blanke lak) er op aanbrengen


in de werkplaats maar eens een pauze opofferen

ik lig er bijna nachten van wakker wat ik nou wil doen met het spuiten/verven. je maakt het alleen maar erger
Reply With Quote
  #17  
Old 25-02-2014, 21:03
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Larsrump
in de werkplaats maar eens een pauze opofferen

ik lig er bijna nachten van wakker wat ik nou wil doen met het spuiten/verven. je maakt het alleen maar erger


haha dan zal ik het nog erger maken, ik heb het nog nooit iemand voor elkaar zien krijgen om met een roller/kwast een mooi egaal oppervlak te maken zoals jij dat nu van plan bent..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #18  
Old 25-02-2014, 21:06
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
marktplaats e.d. staat genoeg van dat spul op, maar wanneer je een andere motor gaat kopen moet je wel echt kritisch gaan zijn wanneer je iets koopt, want je weet niet wat er met het motortje gedaan is. neem desnoods een expert mee

maar als het iets is voor in de toekomst zou ik eerder gaan voor een 1.8 kr, maar dit is wat meer pas, meet, en slijpwerk.. dus kost wel iets meer


http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
kijk eens aan.
het nog niet klaar zijn met school zorgt ervoor dat ik niet met mn blije bakkes zulke dingen kan aanschaffen
Reply With Quote
  #19  
Old 25-02-2014, 21:07
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
haha dan zal ik het nog erger maken, ik heb het nog nooit iemand voor elkaar zien krijgen om met een roller/kwast een mooi egaal oppervlak te maken zoals jij dat nu van plan bent..


dan zal ik de eerste zijn! (als ik ervoor kies het te verven)
Reply With Quote
  #20  
Old 25-02-2014, 21:11
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Gewoon proberen voordeel is hoe je het ook doet is het niks schuur je het zo weer weg.
Oefening baart kunst of zo iets je begrijp wat ik bedoel
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum