![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik heb een vraag ik wil mijn arosa sdi ombouwen naar benzine welke motoren van welke auto passen er zonder al te veel moeite er zo in
wie o wie ken het me vertellen liefst 1.6 of 1.4 thanks ramon |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1.4 16v/mpi ![]()
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#3
|
|||
|
|||
![]() weet je misschien motorcode ?
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() wel een motor die degelijk is want heb nu een 1.7 sdi met turbo en tis al me 3e versbellingsbak die er aan is en koppeling binne. 7000 km wil degelijke benzine motor inbouwen die ook stootje kan hebben
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=golfmonster]wel een motor die degelijk is want heb nu een 1.7 sdi met turbo en tis al me 3e versbellingsbak die er aan is en koppeling binne. 7000 km wil degelijke benzine motor inbouwen die ook stootje kan hebben
![]() Mpi/16v is volgens mij AEX, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#6
|
|||
|
|||
![]() en welke koppelings platen en druk groep passen er allemaal in een arosa sdi want die orgineele druk lagers zijn bij mij na4000 km helemaal op wie kan me helpen
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Je zou DÁ-BRT een lijntje kunnen gooien, die heeft veel ervaring met dieselkoppel: http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=1459
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
AEX is (bij mijn blokje) een 8v
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Persoonlijk zie ik het nut niet in van het ombouwen naar Benzine.
Veel 1.4 16v auto's staan kant en klaar te koop. Ook kun je vrij gemakkelijk een 1.4 16v 100 PK kopen. Aan de 16v blokken staan er nou niet om bekend enorm sterk te zijn en lang mee te gaan. 8v blokken daarin tegen wel. De oude lupo's en Arosa's hadden een AEX blok maar later zijn de nieuwere type's geintroduceerd. Deze hebben een andere ontsteking en verdeler. Mocht je toch een ombouw doen, let goed op welke versnellingsbak er op past. Er zijn gevallen geweest waar het type versnellings bak ( bv FFR ) niet paste op de voorgeschreven motor. Het fijne kan ik je helaas niet vertellen ![]() Hier staan alle motor codes vermeld. http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=16787 Welke koppeling gebruik je in je huidge sdi? Misschien zou het verstandig zijn om naar een versterkte koppeling te kijken die het koppel wel aan kan. Van Vught tuning (VVT) zou je hierbij kunnen helpen. Last edited by R-oy : 26-02-2014 at 21:14. |
#10
|
|||
|
|||
![]() bouw heel de arosa om naar 130pk blok van een golf 4 ben ik gelijk klaar
![]() |