Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-04-2014, 13:57
Jestar Jestar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 3
Default Motorswap MK1 Cabrio

Hallo,

Wie kan er voor mij een andere motor in mijn MK1 cabrio lepelen?
KR/PL/VR6, keuze moet nog gemaakt worden.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2014, 14:17
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Tja... Welkom.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 01-04-2014, 14:36
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Hoi. Idd allereerst welkom.

Zo te zien schat ik zo in dat je nog vrij weinig kennis hebt van een motorswap.

Niet verkeerd bedoeld, maar een 4 cilinder of een vr6 in je cabrio is wel even wat anders.

Ik zou zeggen verdiep je eens in de verschillende mogelijkheden, en de diverse dingen die daar bij komen kijken.

Of je hebt een hele dikke grote zak met geld, dan is er voor alles een oplossing.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-04-2014, 14:48
Jestar Jestar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Hoi. Idd allereerst welkom.

Zo te zien schat ik zo in dat je nog vrij weinig kennis hebt van een motorswap.

Niet verkeerd bedoeld, maar een 4 cilinder of een vr6 in je cabrio is wel even wat anders.

Ik zou zeggen verdiep je eens in de verschillende mogelijkheden, en de diverse dingen die daar bij komen kijken.

Of je hebt een hele dikke grote zak met geld, dan is er voor alles een oplossing.


Hallo,

Punt is dat ik er zelf niet aan begin, lichamelijk lukt dat al helemaal niet en ben zelf ook geen automonteur, filtertje of bougies vervangen etc lukt me nog wel.
Ik kan bijna een complete vr6 op de kop tikken, maar hiervoor moet ik ook een remmenswap voor doen, voor een kr/pl 16v is dit niet noodzakelijk.

Ik zou liever voor een pl/kr swap gaan omdat hier ook minder voor nodig is dus ook minder geld.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2014, 15:04
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Misschien ook handig om even te vermelde waar je vandaan komt.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2014, 15:08
Jestar Jestar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by VdubMKII
Misschien ook handig om even te vermelde waar je vandaan komt.

Breda
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2014, 18:26
Optimax Optimax is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 6
Default

Ik ben nu voor een maatje van me een MK1 16v KR aan t bouwen
Betreft een amerikaan uit 1988...
Is dus evt bij mij mogelijk

Voor een vr6 is t wel enorm veel werk, bedenk dus goed wat je wil

Tevens ben ik spullen aan t verzamelen voor mijn eigen MK2 20VT project ( moet 500pk gaan leveren )

En heb reeds enkele mk2 vr6en gebouwd
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2014, 08:59
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Dan zou ik lekker voor een kr/pl gaan!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2014, 09:17
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Vr6 is net zoveel werk als een kr of pl. Mits je gaat werken met een eurowise setje.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2014, 09:50
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

A 1000 euros
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-04-2014, 07:38
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Wat 1000 euro..? Voor die steunen ? Echt niet..

Veel meerwerk heb je ook niet meer bij een VR6 ombouw, spruitstuk past niet en moet wat ingekort worden, op de motorsteunen na is 95% plug en play.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-04-2014, 11:50
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

1000 euro was t setje met assen volgensmij.

Maakt niet uit. Vr6 klinkt leuk maar in een golf 1 echt zwaar in de neus.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #13  
Old 03-04-2014, 16:54
Optimax Optimax is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 6
Default

Een pl of kr past gewoon met de steunen bak en assen van een 1.8 8v...

Met een vr6 is t niet zooo makkelijk, daar doelde ik op
Reply With Quote
  #14  
Old 03-04-2014, 17:01
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ik ook
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #15  
Old 25-04-2014, 19:46
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 694
Send a message via MSN to vagg freak
Default

wat voor motor zit er nu in? ik ben er een 2.0 8v in aan het bouwen.
ook in breda ( teteringen)
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum