#1
|
|||
|
|||
1.4 16V motoren??
Hoi beste mensen,
Ik ben voor onze zoon op zoek naar een Polo met een 1.4 16V motor. Kunnen jullie iets zeggen over de betrouwbaarheid van dit type motor?? Hij heeft nu een Golf 3 met een 1800 blok en dat zijn onovertroffen blokken, die van ons heeft net zo'n topblok. Als het van de moderator mag, dan graag jullie visie, ook als het kan over de bougiekabelbobines?? Bij voorbaat onze hartelijke dank. Groet Blacky |
#2
|
|||
|
|||
Je hoort veel over kantelende zuigers en olie verbruik.
Verder geen ervaring mee.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#3
|
||||
|
||||
Vaak problemen met de ECU als de ruimte onder parafaan niet schoon gehouden is van bladeren. De Ecu oxideert dan en geeft een serie aan (fictieve) storingen in bijvoorbeeld gasklephuis, toerentalsensor, EGR etc etc. Ik zou niemand dit blok aanraden.
Verder zijn ze helemaal niet zuinig!
__________________
VW Golf 3 Cabrio 2.0i VW Passat 1.6i Trendline VW Golf 2 1.6i CL -> Exit VW Passat 35i 1.8i CL -> Exit Cordoba 1.4i 16v Vario ->Exit Cordoba TDI Vario Signo ->Exit VW Golf 3 TDI CL Variant-> Exit VW Vento TDI GL Highline -> Exit |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb een Polo uit 1999 met een 1.4 16v. Nergens problemen mee tot nu toe, motor heeft ruim 140dkm er op zitten.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt maar ten dele, als je ze goed onderhoud en de parafan netjes schoon houd (dit geld trouwens voor bijna iedere auto hoor) kun je met een 1.4 prima rijden. Motoren ook gebruikt in de Skoda Fabia & Roomster, Audi A2, Golf 4, en diverse Seat's, de probleemgevallen lagen vooral in de Golf 4 volgens mij. Zuinigheid viel me niet tegen, vanuit de Skoda - hoek een gemiddelde voor de Fabia van 1 op 16 bij rustig rijden. Edit - na 2002 zijn de ventilatie systemen herzien, oudere auto's zijn soms omgebouwd.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 26-05-2014 at 16:27. |
#6
|
||||
|
||||
Polo van voor 2002: (6N, 6N2)
Er bestaan grofweg 2 typen 1.4 16v motoren die in polo 6N en 6N2 zijn geleverd. De blokken die voornamelijk in 6N2 te vinden zijn staan bekend om kantelende zuigers inderdaad. Maar er zijn er ook genoeg die probleemloos rondrijden. De blokken die voornamelijk in de 6N te vinden zijn (deze blokken zien er heel anders uit dan de nieuwere blokken uit de 6N2 gti) zijn juist wel betrouwbaar. motorcode AFH (voornamelijk 6N) c.a 100pk http://img.photobucket.com/albums/v...Polo_engine.jpg o.a motorcode AUA (voornamelijk 6N2) c.a. 75pk. Ook als 1.6 te krijgen. http://i1239.photobucket.com/albums...10317-13121.jpg Deze motoren hebben GEEN penbobines maar gewone bougiekabels. Polo van Na 2002: Nieuwere motoren (o.a. motorcode BBY) hebben wel penbobines. Uiterlijk van die blokken is vrijwel gelijk aan de 6n2 16v blokken. Maar ze zijn wel wat minder gevoelig voor bevriezing. Of de kantelende zuigers bij die motoren ook nog voorkomen is mij niet bekend.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#7
|
||||
|
||||
Al die 1.4 16V zijn waardeloos te noemen, vanaf de eerste tot de laatste, allemaal krijgen ze vroeg of laat hetzelfde, ook olie zuipen, kantelende zuigers, bevroren oliekanaal in de kop / carterventilatie waardoor de nokkenassen vast lopen in het huis, of de olie eruit drukken, versnellingsbakken die met bosjes kapot gaan, EGR problemen, en dan nog de kleine dingen, maar dat is te verwaarlozen want dat gaat bij elk type wel eens kapot.
Zou er omheen lopen en voor een ander type gaan.. De ene krijgt al vroeg problemen, en de ander loopt 2 ton probleemloos, je moet er natuurlijk ook wat geluk mee hebben.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#8
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:53. |
#9
|
||||
|
||||
Het probleem is dat je anders aan een 1.2 driecilinder of de 1.6 16V vast zit,
die volgens mij gelijk staat aan een 6n2 GTI of de 1.8T van de 9n GTI....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:53. |
#11
|
||||
|
||||
Je kunt idd beter kijken voor de 1.4 en 1.6 8v die zijn behoorlijk betrouwbaar.
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Misschien een late reactie, maar ook ik was op zoek naar info over de betrouwbaarheid van de 1.4/16V motoren met 75pk. Ik heb een Arosa met een 1.4 8V gehad met een kantelende zuiger, het ding ratelde echt dat het een lieve lust was. Daarna had ik een Lupo met een 1.4 16V, die gaf allerlei rare fouten, dus die heb ik ook weer verkocht (mede omdat het open air dak mij niet beviel). Misschien is het dan toch beter om niet naar een 16V uit te kijken (vanwege de zuinigheid van het blok), maar bij het eerste plan te blijven om naar een 1.6 8V uit te kijken?
Gr. Mischa
__________________
Als mijn huidige auto verkocht is, komt er een Polo. Last edited by mischa72 : 22-08-2014 at 21:57. |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb nu een half jaar een Polo 6n2 1.4 16v.. De auto gekocht nadat deze een jaar heeft stilgestaan. Gescheurd keeringhuis in de bak, die is door de garage vervangen, waarna ik hem gekocht heb.
Auto is superzuinig, veel stadsritten, rijdt 1 op 15 / 1 op 16 gemiddeld. Geen kantelende zuiger problemen(auto heeft 150.000 gereden). Geen bakproblemen, behalve wat speling op het schakelmechanisme. Verder (tevens door stilstand) veel vervangen: Dak antenne rubber Elec. raam schakelaars(doorgebrand) Slot mechanismes(CV werkte niet meer, peddel gebroken, 5 euro reparatie setje per deur) Geleidepennen remklauwen Olie afscheider schoongemaakt(zat vrij weinig sludge in) en nieuwe rubberen ringen(lekte wat olie). Tevens de slang vanaf de afscheider naar luchtfilter schoongemaakt en gekeken of de verwarmings modificatie er in zat. Blok verbruikt nagenoeg geen olie. Allemaal makkelijke kleine klusjes, moet nu nog de achterklepveren doen en vermoedelijk de veerschotels die rammelen. Tot nu toe vind ik het een betrouwbare auto. Rijdt lekker, stuurt lekker, zit goed, start fantastisch snel, niets te klagen.. Wellicht heb je hier wat aan.. |
#14
|
|||
|
|||
Daar heb ik zeker wat aan, zeer nuttige info.
Ik neem je verhaal zeker in mijn overwegingen mee. Gr. Mischa
__________________
Als mijn huidige auto verkocht is, komt er een Polo. |
#15
|
||||
|
||||
1.6 8v is een fijn blok in een 6n. Praktisch onverwoestbaar en hangt een stuk lekkerder aan het gas dan de 1.4 16v.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#16
|
|||
|
|||
de geheel alu 1.0 16v en 1.4 16v, bijvoorbeeld de aua, zijn echt dramatisch te noemen. Eens maar nooit weer. Ik zal morgen even de link posten naar mijn kapot gelopen polo.
edit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95736
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 25-08-2014 at 09:54. |
#17
|
|||
|
|||
Tikkende motor, door kantelende zuigers .. Kunt beter voor een 8v kijken, stuk betrouwbaarder
|