Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-05-2014, 15:03
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default Temperatuur meter slaat niet meer volledig uit na ombouw naar 1.4

Na de ombouw van 1.1 naar 1.4 16v afh slaat de temperatuursensor niet meer geheel uit.

Contact uit



Normaal op de snelweg



Na rijden stil staan



Ik heb de 4 polige temp. sensor vanuit de AFH vervangen een 2 polige met code 025 906 041a. 1 pool gaat naar de originele geel/rode draad en de andere naar de massa.

Ik heb de tellerbak ook al getest door geel/rood tegen de massa aan te houden de teller slaat dan volledig uit.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2014, 15:55
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Thermostaat eens gecontroleerd?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-05-2014, 15:34
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default

nieuwe thermostaat geplaatst. Precies hetzelfde probleem
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2014, 16:25
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default

weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2014, 17:53
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Worden de radiateurslangen heet als je motor op temperatuur is (of in elk geval zou moeten zijn)? Ik denk aan bv. een luchtbel in het koelsysteem...

Probeer anders eens de temperatuursensor uit de oude motor in deze, misschien ligt het daar aan. * Edit: nee, dan zou de temperatuur niet oplopen bij stilstaande auto.

Wat nog wel kan is dat het koelsysteem niet op druk komt door een lek, of dat de waterpomp niet goed is.

Last edited by Erik Baas : 11-07-2014 at 18:01.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2014, 18:14
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Eerst een stukje rijden, tot de auto normaal op temperatuur zou zijn. 5 minuutjes ofzo.
stap 1: temperatuur van koelwater meten. Denk dat vrijwel elke garage zo'n meter heeft liggen.
stap 2a: is je koelwater wel op temperatuur, maar geeft je meter verkeerd aan, dan is de sensor niet de juiste/geschikte, of de aansluiting van je sensor naar massa heeft te veel weerstand. Is de motor/bak goed aan de massa verbonden na ombouw?
stap 2b: is je koelwater niet op temperatuur, en klopt hij met de waarde die de meter in de auto aangeeft, dan komt de motor zelf niet op temperatuur en is er iets mis in het motorcompartiment. Koelleidingen verkeerd aangesloten? Te grote radiateur icm verkeerde thermostaat?
Reply With Quote
  #7  
Old 18-07-2014, 20:52
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by casss
Eerst een stukje rijden, tot de auto normaal op temperatuur zou zijn. 5 minuutjes ofzo.
stap 1: temperatuur van koelwater meten. Denk dat vrijwel elke garage zo'n meter heeft liggen.
stap 2a: is je koelwater wel op temperatuur, maar geeft je meter verkeerd aan, dan is de sensor niet de juiste/geschikte, of de aansluiting van je sensor naar massa heeft te veel weerstand. Is de motor/bak goed aan de massa verbonden na ombouw?
stap 2b: is je koelwater niet op temperatuur, en klopt hij met de waarde die de meter in de auto aangeeft, dan komt de motor zelf niet op temperatuur en is er iets mis in het motorcompartiment. Koelleidingen verkeerd aangesloten? Te grote radiateur icm verkeerde thermostaat?


Nou lekker amateuristisch bezig geweest met de vleestemperatuurmeter van de slager . Maar goed, het werkt volgens mij wel want na rijden gaat hij naar ongeveer 85 graden
Op mijn tellerbak geeft de hij dan op ongeveer een kwart aan (iets er over heen).

Volgens mij heb ik wel de juiste sensor er in zitten. Wat betreft de massa. Hoe weet ik of dat goed zit aangesloten? Echt alles werkt goed voor de rest accu laadt netjes bij, spanning is goed.

Ik zou hier mee kunnen leven wetende dat een kwart op de meter ongeveer 90graden is, maar ik heb het liever goed.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2014, 22:10
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

op basis waarvan neem je aan dat je de juiste sensor hebt?

Massa van de sensor, daar kan niet zoveel aan mis gaan volgens mij.
De versnellingsbak en motor die hangen ook aan de massa en aan de min van de accu via een kabel die de accu, carroserie en bak verbindt met elkaar.
Je kunt meten hoeveel de weerstand is tussen de -aansluiting van de sensor en de massa, die zou verwaarloosbaar moeten zijn.
Je kunt ook nog proberen de vierpolige sensor door te verbinden
Reply With Quote
  #9  
Old 21-07-2014, 18:10
the puritan's Avatar
the puritan the puritan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 200
Default

Het lijkt mij dat die nieuwe sensor een andere weerstandswaarde heeft.
__________________
Passat variant GT B3
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum