Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Onderstel; ophanging, vering, remmen, stabilisatoren, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-09-2014, 19:37
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default remmen ontluchten

Hallo,

Ik heb net de remmen van mijn (Niet VAG) oldtimer gereviseerd.
Mercedes bolhoed 58.
Alles ontlucht maar als je de eerste keer op de rem trapt is er geen druk.
Pas na nog een keer op het pedaal trappen bouwt hij druk op.

Heeft iemand een idee?
Toch nog lucht in het systeem?

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #2  
Old 15-09-2014, 06:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Jup, hopelijk heb je niet té diep doorgetrapt, kan je wel eens een hrc kosten...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 15-09-2014, 09:58
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dit probleem heeft m'n broer al zo'n 3 jaar... :S

Wij dachten ook de hrc, maar na 3 jaar en zo'n 100.000km verder is er nog geen druppel remolie verdwenen. Ook remt de auto erg goed, maar het pedaal voelt wel sponzig. Na 1/2 keer remmen staat er weer druk op.

Al 1000x opnieuw ontlucht (ook het abs systeem), maar het probleem blijft. Misschien toch de hoofdremcilinder, maar dan zou er olie moeten lekken/verdwijnen toch in die cilinder?


Ben wel heel benieuwd naar de antwoorden hier
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2014, 11:47
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

als de hrc intern lekt dan lekt deze niet naar buiten.
Deze lekt dan terug naar de andere kant van de ¨zuiger¨


__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2014, 17:45
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Mmmm, dan zal deze wel stuk zijn
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2014, 20:58
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Mmmm, dan zal deze wel stuk zijn


+2
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2014, 21:10
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Van mijn eigen auto is nog goed, dan zet ik deze wel op die van m'n broer. Ik wil toch van m'n ABS af dus ga wel voor een losse hoofdremcilinder
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #8  
Old 16-09-2014, 07:06
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Ok dank jullie voor je reactie. Ik laat hem anders eerst nog wel bij de garage ontluchten. Misschien helpt dit nog. Ik moet wel zeggen dat voor de revisie hij dit niet deed. De hrc leek toen wel goed.
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #9  
Old 16-09-2014, 11:33
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

ik weet niet hoe je ontlucht?
Slangetje op de nippel, andere uiteinde in een fles.
Slangetje vanaf de nippel ongeveer 15 cm omhoog, dan weer naar beneden in je fles.
Zo kun je mooi de eventuele lucht zien ontsnappen.
nippel open en wachten.
zwaartekracht doet de rest. dus niet allemaal moeilijk doen met pompen en nippel open/dicht.
Heb het gisteren zo nog gedaan ( g60 remmen op de golf 1).
Werkt perfect, al talloze auto´s ontlucht zo.

Wel opletten dat er voldoende vloeistof in het reservoir zit!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum