![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Tja en toen kwam ik deze tegen, terwijl ik op zoek was naar wat onderdelen:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op de laatste foto het bewijs dat deze GTI met chassisnummer 17731xxxxx op 14-10-1976 is geproduceerd. Op 21-10-1976 istie in Duitsland uitgeleverd geworden. Ik heb onlangs een zwarte '78er gekocht en ben daarvoor op zoek naar onderdelen. Een advertentie op MP over een achterbankje leidde naar deze GTI. Het bankje was weliswaar in de verkeerde kleur, maar ik was toch nieuwsgierig of de eigenaar misschien nog meer onderdelen had. En wat bleek: hij had een complete GTI staan, waarvan ik eventueel de papieren + kenteken kon overnemen, want deze GTI zou voor de cross worden gebruikt. Toch maar eens gaan kijken, want crossen met een GTI vinden we hier 'not done' toch? ![]() Aanvankelijk zou het op kenteken een 78-er moeten zijn, maar wat blijkt: bij het importeren van de GTI, in 1978 (staat op NL kenteken sinds 2-11-1978) hebben ze de eerste toelating verkeerd mee over genomen. Dus ik ga maar eens bij de RDW te rade of dat nog teruggedraaid kan worden...36 jaar later... Heb in ieder geval de bevestiging van VW binnen dat t om n echte originele GTI gaat. Tja en nu? Ik heb altijd al een rode '77er willen hebben. En een maand nadat ik uiteindelijk een zwarte '78er vind, 500 km verderop in Oost-Duitsland, stuit ik per toeval op deze, 16 km bij mij thuis vandaan! Maar ja, auto is verre van compleet, was al half klaargemaakt voor de cross (kijk die bandjes!!) gelukkig nog geen kooi erin gelast. Aanvankelijk had ik deze vondst in de thread van de zwarte '78-er gezet, maar een dergelijk unieke vondst vind ik het separaat vermelden wel waard ![]() Ik ga echter toch echt de zwarte opknappen en hééééél goed nadenken wat er met deze gaat gebeuren! Stalling is in ieder geval geregeld. Motor en bak zijn trouwens niet de originele helaas, motor is van november 79 en bak van 21-4-1982 (n revisiebak, type FM, 5-bak). Dashboard aan stukken gezaagd, vloertapijt weg, hemeltje kapot, achterpaneel aangepast op grote achterlichten, geen stalen bumpers erbij enz enz. Kortom, een puzzel die bijna niet meer compleet te maken is. Desalniettemin, leuke vondst. En nog op NL kenteken ook. Daarstraks even de boel overgeschreven, krijg ik deze week zo'n veel te modern pasje van de RDW. Jammer hoor, die oude papieren die niet meer geldig zijn. de GTI is in 78 dus geimporteerd, en zijn eigenaar was he-le-maal gek van die auto. Daarna istie aan iemand verkocht die m aan de vorige eigenaar heeft doorverkocht (stond al jaren in een schuur) en werd dus klaargemaakt voor de cross. De vorige eigenaar vertelde me dat hij deze GTI had gekocht zonder stuur. Zonder stuur??? ja want degene die hem uit Duitsland had gehaald is tijdens het wachten voor een spoorwegovergang overleden in deze GTI, aan een hartstilstand. Hij was zo verknocht aan deze auto dat ze het stuur in de kist hebben gelegd en meebegraven. Echt een bizar verhaal. Ik ben daarom ook op zoek naar nabestaanden van die "eerste" NL eigenaar om daar meer over te weten te krijgen (oude foto's, misschien nog ergens wat onderdelen ofzo). De GTI heeft altijd in de buurt van Leende rondgereden waarschijnlijk. Indien iemand tips heeft, hoor ik het graag! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Wat een verhaal
![]() Wel leuk zo een vroege mars rode ![]() Is wel moeilijk om deze nog compleet te krijgen denk ik. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Leuk project , en mooi dat er kenteken bij zit.
Zo te zien een auto die heel wat mee heeft gemaakt in zijn leven. En gered van de cross gelukkig. De carroserie verder nog redelijk hard? Misschien dat je ooit eens een donor in Duitsland kunt vinden om deze weer compleet te krijgen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Als je geduld hebt kun je deze wel weer redelijk compleet krijgen. Ik zou zeggen neem 5 jaar voor het zoeken naar de onderdelen. Ik heb net vorig jaar een 1.6 EG blok verkocht van 10/76. Deze had ik van Henrie hier op het forum gekocht. Deze kwam uit een Scirocco maar is identiek aan eentje uit een gti. Als je gaat zoeken naar onderdelen kun je je beter richten op een Scirocco motor. Je kunt ook je motor er in laten die je nu hebt natuurlijk maar er zijn heel veel verschillen. Het moeilijkste zal een origineel interieur en een vloerkleed worden. De originele stoelen zijn dikker als de stoelen van modeljaar 1979. Deze zijn smaller om meer beenruimte te kunnen bieden aan de achterpassagier. Op Leboncoin (franse marktplaats) wil af en toe nog wel eens wat voorbij komen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goeie tips Turbojo!! Zal het eens in overweging nemen |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik kijk net voor de grap even op Leboncoin en zie daar een stoel die je nodig hebt van 1977. Helaas is het er maar eentje. Maar Leboncoin is echt een side waar je nog wat zeldzame gti onderdelen op de kop kunt tikken.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() mooie vondst!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Leuke vondst maar is gewoon een model 77 .
![]() Een 76 model is heel anders . ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt ja, staat er al belachelijk lang op, denk niet dat t een serieuze ad is... Quote:
Nouja "gewoon model '77", wil niet moeilijk doen, maar da's toch al behoorlijk uniek, behóórlijk. Hij heeft nog een hoop details van de '76ers. Nee absoluut geweldige vondst! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Precies, zoals de oliekoeler maar ook de ontluchting van de drukaccumulator, zijn twee van die toetjes, net wat anders dan bij latere uitvoeringen. En kleine portiersloten, haken aan motorkap etc. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Haha kleine portiersloten .En zelfde motorkap haken ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kun je dan wel zeggen, maar volgens mij hing jij binnen 24u als eerste aan de telefoon met de vraag wat ik er mee ging doen... ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Het enige wat mij opviel zijn die uberdikke voorbanden
![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Dennis, mijn advies, concentreer je de komende 10 jaar (of hoelang 't restaureren gaat duren
![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat klopt maar ik dacht even dat het om een model 76 ging.van deze heb ik er ook wel twee .een daar van gebruikt mij zoon voor opslag voor zijn bromfiets. Ik heb ook nog wel een 1977 voor jou orginele Nederlander en dan wel model 76 .dus als je wel een echte 1976 wildt heb nog voor je . ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Wat een super vondst. Deze verdient het ooit gerestaureerd te worden.
Succes met jouw projecten.
__________________
huidig: Scirocco 1978 & 1977 GLi gehad: Scirocco 1974 & 1980 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Idd ik zou die 78er als donor gebruiken voor bepaalde onderdelen en casco evt weer door doorverkopen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die heeft dus een half jaar gestaan voordat er een kenteken op kwam? Moet wel haast een demonstratiemodel geweest zijn dan.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kan zijn auto is van 3 jan 1977 orgineel geleverd door pon ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() De mijne ook Sipke! Afgeleverd op 3 januari 1977 , wel erg jammer is want de auto is 7 September 1976 gebouwd,
Alleen het kenteken is ouder waarschijnljk al eerder aangevraagd al in ik denk September 1976 de lettercombinatie is NF.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |