Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-03-2015, 20:28
Tommyboy Tommyboy is offline
Forum Newbee

Default Golf 1.1 met Webers 40?

Hallo iedereen heb al gehele tijd info ingewonnen om een gti blok in men 1.1 te hangen maar heb nu besloten om het uit te stellen tot na de zomer wegens tijd en plaatsgebrek, ik heb wel een setje dubbele Webers liggen 40 mm kan ik deze op men 1100 cc plaatsen ik weet dat je Normaal 34/36 mm moet aanhouden maar heb deze nu toch liggen.. Ik probeer de foto's te posten maar het lukt me niet! Iemand weet hoe het wel lukt? Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 17-03-2015, 20:36
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

sowiezo zal je moeten een inlaat aanschaffe nvoor een small block maar 40mm voor een 1.1 wordt wat overkill ... de 40mm zijn meer voor 1.6 a 1.8 blokken ( daar komen ze het meest tot hun recht ) ga je hoger dan 1.8 dan mag en kan je over gaan naar 45mm .
Reply With Quote
Old 17-03-2015, 21:02
Forum Newbee

Danku voor je reactie!! Met de inlaat ben ik al bezig, en ik weet dat het wat overdreven is.. Maar denk je dat ik die goed afgesteld krijg? (desnoods door speciaalzaak met testbank). Of is het gewoon onmogelijk om hem goed draaiend te krijgen met di carbs? En weet je hoe ik fotos moet uploaden want het lukt me niet!
Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 08:21
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

hier alvast je spruitstuk
Dit is vaker gedaan. alleen niet zo een gewilde ingreep, omdat een andere motor goedkoper uit komt. Als je dit weet en je daar bij neerlegt, komt het vast helemaal goed.

Last edited by Van Limburg : 18-03-2015 at 08:24.
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 08:28
Van Limburg's Avatar
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
hier alvast je spruitstuk
Dit is vaker gedaan. alleen niet zo een gewilde ingreep, omdat een andere motor goedkoper uit komt. Als je dit weet en je daar bij neerlegt, komt het vast helemaal goed.

Volgens mij kan je je originele benzinepomp zelfs behouden.
Op de bank is volgens mij wel een must. Beetje zonde wel van je geld als je het na je carbs al laat doen. beter ook gelijk nokkenas en uitlaat mee vervangen.

Je moet eens zoeken onder sorg motorsport. Met wat geluk vind je zo'n inlaat nog. goedkope inlaat
Pak gelijk die ruige kleppendeksel mee. Dit gaat wel wat verder als even webertjes plaatsen.

hier staat beschreven hoe je een foto kan posten.

Last edited by Van Limburg : 18-03-2015 at 08:49.
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 12:01
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru

Zorg wel dat je een kleine venturi hebt, anders doet ie onderin helemaal niks, dan is er veel te weinig stroming door je carburateurs... Gaat ie bij 7000 toeren pas wat doen
Zelf zou ik toch een 1.8 of 2.0 gebruiken, tunen op een 1.1 is denk ik zonde van je geld. Helemaal als het resultaat tegenvalt en je later alsnog naar een grotere motor wilt. Dan kun je je spruitstuk en afgestelde carbs nog een keer kopen.
Old 18-03-2015, 12:06
Van Limburg's Avatar
Volksforum Donateur

Die ingreep is niet voor iedereen weggelegd. motorsteun verlassen, opnieuw spuiten, kabelboom aanpassen.. de webers heeft ie toch al Daarnaast vermeld die in zijn eerste post dat hij het wil uitstellen wegen tijd en plaatsgebrek.
Als je dan na de zomer je webers en spruitstuk wil verkopen, hou ik me aanbevolen.
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 12:14
Joris_MK1's Avatar
VW Guru

Klopt, maar als je het doet, doe het dan wel goed Het afstellen van een 1.1 op te grote carburateurs doe je ook niet in een dagje ben ik bang. Plus dat je veel onderdelen nodig hebt voor je carb (venturi's) die je anders niet nodig zou hebben...
Motorsteun verlassen is 8 puntlasjes uitboren en opnieuw lassen een stukje verderop, beetje garage is in 20 minuten wel klaar daarmee.
Kabelboom is grotendeels hetzelfde, alleen de lengtes van de kabels zijn iets anders. Beste pak je een kabelboom van een 1.5 ofzo, dan zitten de meeste aansluitingen op de juiste plaats. Ontsteking, die zou ik ook wel gelijk elektronisch doen (met hallgever), is toch een los kabelboompje.
Old 18-03-2015, 12:34
Van Limburg's Avatar
Volksforum Donateur

Tja, discussie die al vaak gevoerd is. Als ik het bij de vraag van Tommy hou, en hij vraagt of het mogelijk is, dan antwoord ik ja. Hij stelt zelf voor om het afstellen op de bank te laten doen, als je dat beseft, dan zal ik em niet tegenhouden
Overigs, als je een setje 34(of36?)mm carbs zoekt, ik wijzig men plannen, kan je die van mij overkopen.
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 13:03
Forum Newbee

@ van limburg danku voor je reactie! De carbs die je hebt liggen welke zijn dat? Miscchien dat we iets kunnen regelen

@ Joris bedankt voor de reactie! En wat zou ik dan meer nodig hebben voor de carb's buiten het inlaatspruitstuk en kleine venturi's?

En voor er een ander motorblok in te leggen is het echt zo simpel als ze zeggen, gewoon motorsteun verlassen en de motor en boite passen zo dan? Het gaat om een 1.6 gti eg dat ik zou inbouwen ik heb wel de boite en schakelstangen enzo kortom alles deze is uit een golf cabrio uitgebouwd. Je hebt zeker gelijk met je quote ''als je iets doet doe het dan goed'' maar wil er wel met kunnen rijden van de zomer dus met andere woorden wil niet voor al te veel verassingen komen te staan met de inbouw.. De carbs monteer ik gewoon en laat ze afstellen op de bank voor een 100 euro dus is niet al te veel geld in mijn ogen of mis ik dingen..? Bij de inbouw komt toch ook al wat kijken dan denk ik alleen nog maar aan het spruitstuk dat niet zal passen van de uitlaat ale denk ik? Als het echt goed meevalt om de gti in te bouwen dan begin ik daar natuurlijk aan!?
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 14:32
Joris_MK1's Avatar
VW Guru

Een kleine opsomming:

- verlassen steun distributiekant, daarna past de motor erin
- stuurhuis vervangen, je huidige heeft geen beugel voor het schakelsysteem
- schakelsysteem vervangen, deze beweegt precies verkeerd om
- aandrijfassen vervangen
- uitlaatspruitstuk vervangen

Als het een injectie blijft:
- brandstofpomp monteren, GTI tank met ingebouwde opvoerpomp
- kabelbomen vervangen, zowel voor de motor als naar achter (voor de pomp)

Het scheelt een heleboel als je een hoop onderzoek van tevoren doet, dan kom je achteraf niet voor van allerlei verrassingen te staan. Registreer je ook even op www.vagcat.com voor de partscatalog. Dit is een online versie van de ETKA, het programma dat ze ook bij de dealer gebruiken, zodat je alle plaatjes kunt zien van hoe het een en ander in elkaar steekt.
Old 18-03-2015, 15:00
Forum Newbee

@ Joris Ik heb echt al veel info ingewonnen om een kr in te bouwen wegens niet al te veel eg projectjes en deze hetzelfde onderblok heeft, ook al ergens anders hier een topic gestart met succes! En had besloten om het uit te stellen. Maar ben nu zwaar aan het twijfelen!! Want is inderdaad wel wat geldverlies om de webers op te bouwen voor volgend jaar ze toch niet meer te gebruiken.. En bedankt voor de partscatalog die komt zeker nog van pas! Maar als ik de carbs nu plaats op de eg motor moet ik dan geen gti tank nemen met opvoerpomp? En iets speciaal waar ik op moet letten als ik de webers op de eg plaats?
Reply With Quote
Old 18-03-2015, 15:20
Forum Newbee

Hier wat foto's van de webers en ook wat foto's van het uitbouwen van de eg blok uit de cabrio, als hij er volledig uit is kan ik betere foto's posten..

Last edited by Tommyboy : 18-03-2015 at 19:03.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules