Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-04-2015, 20:42
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default Hydraulische koppeling. Wie van de twee?

Ik heb een golf 4 1.9 tdi met het volgende probleem:

Het schakelen gaat behoorlijk zwaar. Als ik de koppeling op laat komen voor het wegrijden, dat pakt deze gelijk. De koppeling slipt niet.
Het koppelingspedaal gaat wel heel licht. Ik heb het idee dat ik de koppeling als het ware niet geheel intrap.
Er zit er een hydraulische koppeling op met 1 cilinder bij het pedaal en 1 op/naast de versnellingsbak.
Ik heb het idee dat het hieraan ligt. Dat er inwendig lekkage is. (buitenkant is niet te zien)

Mijn vraag:
Hebben jullie hiermee ervaring en welke gaat meestal kapot?
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2015, 07:08
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Als er verder geen lucht meer in het hydraulische systeem zit kan de hevel in de bak die het druklager aandrukt ook gescheurd zijn. Deze buigt dan een stukje door en de koppeling zal niet goed meer ontkoppelen. Komt wel vaker voor.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2015, 08:01
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2015, 21:33
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Vanmorgen werd het probleem bij het woon/werkverkeer een stuk erger. Ik kreeg de versnelling er soms niet meer in. Ook rolde de golf iets terwijl ik de koppeling geheel ingetrapt had. Alsof ik de koppeling iets liet opkomen. Ik had gehoopt nog even door te kunnen rijden totdat ik tijd had om hem te maken. Helaas..... Vanmorgen maar met een beetje kunst en vliegwerk teruggereden naar huis en onze trouwe polo gepakt om toch nog te gaan werken. (75km enkele reis, elke dag)
Ik heb inderdaad ook al aan de hevel gedacht, maar verwacht het niet. Ik heb zelf te weinig tijd en de golf te snel nodig, dus ik zet hem zo nog bij de garage neer.
Ik laat wel weten wat het uiteindelijk is geweest.
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2015, 19:00
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Je koppeling cilinder is lek, mijn Corrado heeft dit ook.
Zodra de koppeling aangrijpt en de auto gaat rollen, zet de motor maar eens af, je pedaal ligt ineens een stuk lager en komt niet volledig omhoog.

Hele tijdelijke oplossing, koppelingspedaal omhoog trekken met je hand als het gebeurt, en bij het stoplicht hem in de vrij zetten ipv. koppeling indrukken.

En idd, zo min mogelijk rijden
Reply With Quote
  #6  
Old 02-05-2015, 19:49
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

De golf heeft een tijdje bij de garage gestaan. Ook daar hadden ze te weinig tijd.
Toen ik de golf naar de garage bracht werd het nog erger. Ook hoorde ik opeens een schurend geluid. Voorheen hoorde ik niets. Dit geluid was constant aanwezig en verdween alleen als ik de koppeling iets in trapte. Bij geheel intrappen maakt hij weer geluid.
Toen had ik het vermoeden dat het niet iets hydraulisch was, maar iets mechanisch.
Afgelopen donderdag was de golf weer klaar. De koppelingshefboom was inderdaad gebroken/verbogen en ook is gelijk een koppelingskit geplaatst.

Opgelost!
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum