![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste forumers,
Ik heb in mijn Volkswagen Kubel uit 1973 (broertje van de kever) een Golf 2 motor ingebouwd voor wat extra pit ![]() Ding rijd geweldig, best wel power bij de lagere snelheden. Echter red ik maar 132 km/h met het ding. Hij weegt om en nabij de 1000 kg dus volgens mij moet er toch wel meer haalbaar zijn. Hebben jullie ideetjes waar dit aan kan liggen? Zoals gezegd: Stationair loopt hij prachtig, komt hoog in de toeren bij de lagere versnellingen, best wel power. Enkel maar de topsnelheid die me tegenvalt. Het is een 1.8S met Monopoint injectie. Wie heeft de gouden tip?? PS. Heeft monopoint jetronic een noodloop? Dan zou je dit toch ook moeten merken aan de power te kort in de lagere versnellingen? Last edited by djstolker : 14-09-2015 at 10:26. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je al eens door gerekend wat je motor voor toeren draait bij 132km/u?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ongeveer 4500 rpm |
#4
|
||||
|
||||
![]() de verhouding van de versnellingsbak zal te kort zijn
![]()
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar dan moet de motor toch nog meer toeren kunnen maken of zie ik iets over het hoofd? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heeft de kubel nog reductiekasten misschien?
__________________
Mijn garage: |
#7
|
|||
|
|||
![]() Nee geen reductiekasten gelukkig
![]() Er zit een AB-Versnellingsbak onder van een Kever. Lijkt mij dat deze 90PK motor een relatief lichte auto van 1000KG wel naar een hoge snelheid moet kunnen brengen. In iedergeval vol in de toeren in de hoogste versenlling toch? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Tuurlijk kan hij dat, maar dan wel met de juiste bak...
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat snap ik niet. De 4e versnelling van de keverbak heeft een vergelijkbare verhouding als de golfbak (0,931). Dat houd volgens mij in dat ik net zo snel als een golf kan rijden die in zijn 4e versnelling rijd. Echter heb ik er maar 4 dus bij mij houd het dan op. Volgens mij moet de motor gewoon meer toeren kunnen maken. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Het evenwicht tussen luchtweerstand en vermogen is gewoon bereikt...heeft niks met gewicht van het ding te maken, meer dat ie de aerodynamica van een marktkraam heeft..
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha, de aerodynamica is inderdaad niet geweldig ![]() Had zelf alleen niet verwacht dat dit van 170km/h (in het boekje) naar 130 zou gaan.. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je vergeet de eindoverbrenging in het differentiëel....of is die ook gelijk?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
![]() Een 1.8 monopoint is in een mk2 van 900kg en enige stroomlijn al geen snelheidswonder, laat staan in een kubel...
Kijk maar eens naar de gasklep, er kan gewoon niet meer doorheen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
||||
|
||||
![]() en de wieldiameter.
maar vermoed ook eerder het einddiff. mijn escort met 4,125:1 diff en 4bak haalt maar een goeie 145km/h en zit dan rond de 6000rpm. mijn capri met een 3,22:1 diff draait iets van 4000rpm voor dezelfde snelheid. een golf 2 1.8motor met 90pk moet ZEKER 150km/h halen, zelf met een slechtere aerodynamica. en zoveel slechter zal die aerodynamica niet zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#15
|
||||
|
||||
![]() Alsof een Golf 2 wel aerodynamisch is
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
![]() Een golf 2 heeft niet zo'n hele slechte Cw als ik het me goed herinner.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat is CW? Ik heb gister nog even gerommeld met de auto. Temperatuursensor geeft niet helemaal de juiste waarde aan. Bij 90 graden koelvloeistof geeft de sensor maar 50 graden. Weet niet of de ecu de ontsteking veranderd bij warme motor? Tevens heb ik het ontstekingstijdtip met een koude motor in gesteld. Misschien maakt dat nog iets uit.. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ontsteking op 6 graden voorontsteking afstellen op bedrijfstemperatuur, de koelventilator dient minimaal 2 keer aangeslagen te zijn.
Daarnaast klopt je inspuiting niet als je temperatuursensor niet goed werkt. Waarschijnlijk loopt hij dan te rijk omdat de motor volgens de defecte sensor nog niet zijn bedrijfstemperatuur heeft bereikt. Ik weet niet of je motor een lambdaregeling heeft, maar zo'n sensor gaat ook maar 120.000 tot 160.000km mee en dient in die tijd gewoon vervangen te worden. Ook dit heeft invloed op je mengselsamenstelling. Succes! ![]()
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Na veel googlen heb ik dit gevonden:
De temperatuursensor bepaald het benzine/lucht-mengsel maar OOK tot maximaal 15graden extra vervroeging, dat is nog al wat! Op zoek naar een andere sensor dus ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Nieuw kopen, kost maar een paar euro!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |