![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben van plan om in de toekomst het 1300tje GK wat meer pit te geven. Nu rijd hij eindelijk en voorlopig ga ik er ook niks aan doen, maarja in de toekomst......
Nu vraag ik mij af, WELKE carburateur is geschikt? Vriend van mij werkt bij een motorzaak en komt nog wel eens wat 'spul' tegen, ik wil hem de opdracht geven zn ogen open te houden ![]() Ik wil kopbewerking doen, misschien andere nokkenan en dan CBR carb's erop. 90 pk is genoeg - Maakt het uit of het CBR600 of CBR900(fireblade) carb's zijn? - Bouwjaar van belang van die dingen? Bedankt alvast!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#2
|
||||
|
||||
![]() voor mij hetzelfde verhaal....
welke carbs op een DS (1800 8v) of kan dat niet. ik had serge ge pm't maar is kennelijk niet aangekomen, dit is ook een manier. op ebay staan ze trouwens ook regelmatig voor niet teveel geld, maar dan moet je wel weten welk type bruikbaar is.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
![]() Pcies, toen ik laatst bij Serge was heb ik het eingelijk niet gevraagd (DOM) maar iig, zei hij, beter te groot dan te klein, aangezien er variabele venturi's inzitten ofzo??
Wat zijn dat eingelijk??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
||||
|
||||
![]() Mijn ( tijdelijke en onbewerkte ) HK=1300cc; 55pk/5400tpm; 95Nm/3500tpm heeft al meer dan genoeg aan 34mm's van een CBR600F2.
Samen met een HH(=1300cc/60pk) nokkenstok zit ie nu op 65pk/5950tpm; 98.4 Nm/3700. grafiek Als je intresse hebt: setje is eventueel te koop. Tevens heb ik nog 36mm's liggen. ( zijn inmiddels ultrasoon gereinigd ![]() Voor beiden geld : eventueel met spruitstuk voor 1300 (small) blok. Als je Serge ff lief aankijkt issie vast wel bereid dit te monteren/af te stellen :biggrin:
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark-O-Polo : 11-09-2005 at 11:30. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een 1300 GK met standaard al 75pk dus das een mooi begin.
Ik heb eventueel wel interesse in het inlaatspruitstuk heb je daar foto's van en prijsje PB ff aub ![]()
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
![]() Afstellen gaat zowiezo bij Serge gebeuren en kopbewerking ook, monteren lukt me zelf wel
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zal ff kijken of ik nog ergens foto's "op schijf" heb staan, moet er wel ff bij vermelden dat ik het spruitstuk op maat heb gemaakt voor dat CBR600F2 carb setje.
Dus is het wel verstandig om een dergelijk setje er bij te zoeken ( of iig met dezelfde hart-afstanden). Anders gaat het niet passen...
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik wacht de fotos af.
Maar niemand die weet ofg die van een 900 ook mogelijk is?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#10
|
||||
|
||||
![]() Je hebt een PM.
btw: De hoofdsproeiers van bovenstaand setje waren 155 en daarmee had ie een veel te arm mengsel. Na ze opgeboord te hebben naar 170 is het mengsel nu zelfs iets aan de rijke kant. Je kunt ze nog opboren naar 200+, dat moet meer dan genoeg zijn voor een GK als je het mij vraagt.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark-O-Polo : 12-09-2005 at 19:16. |
#11
|
||||
|
||||
![]() zouden de carbs van een cbr1000 of een 1300 motorfiets op een 1800cc blok kunnen?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#12
|
||||
|
||||
![]() kunnen wel ,alleen het maken van een inlaatspruitstuk voor de bigblocks een ramp
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
![]() een ramp...dus niet fatsoenlijk te doen...
m.a.w. er zijn betere oplossingen..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#14
|
||||
|
||||
![]() je zit met ongelijkeafstanden van de inlaten in de kop .uitlaatspruitstuk ,waar je dus ook hoogte moet winnen .
gewoon webers zetten.op de smallblocks gaan de cbr carbs als een jekko
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik heb anders wel een inlaat spruitstuk voor een bigblock ..
![]() op mn 1800 16v heb ik nu cbr 900 carbs.. ik meen 40mm, met hieraan speciaal spruitstuk dus okee.. ik heb em nog niet aan de loop.. maar gaat helemaal goedkomen.. foto's volgen ![]() gr bauke ![]() Last edited by cabrio16v : 22-09-2005 at 09:59. |
#16
|
||||
|
||||
![]() FOTO"S daar zijn wel geil op!!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#17
|
||||
|
||||
![]() home made spruitstuk dus... geheel van aluminium.
moeten nog synchroniseer gaatjes in en aan de binnenzijde vloeiender gamaakt worden. kan wel dus. ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Heel mooi. Zat zelf ook aan zoiets te denken. Dus meer foto's!!!
![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
||||
|
||||
![]() Vet!!
Kep een setje CBR600 carbs geregeld voor de golf 1, maar ben langzaamaan spullen aan het sprokkelen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#20
|
||||
|
||||
![]() doelde dus op de 8v blokken ,16v heeft geen last van de uitlaat
__________________
kopbewerking ,pm |