![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ben vandaag begonnen met het polijsten van mijn wolfrace velgjes
![]() Het wil al een beetje lukken, maar kost wel veel tijd!!! Er zitten ook best veel putjes in de velg, maar krijg die er maar heel lastig uit, iemand misschien tips ![]() Op de laatste foto is het beste het resultaat tot nu toe te zien (nog niet veel, maar 1 spaak is het begin). Die 1e spaak moet nog verder gedaan worden, maar was benieuwd of wat het resultaat was na een uur of 4/5 ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Doorschuren tot ze eruit zijn is het enige motto. Liefst met een lammelenschijfje/"schuurtolletje" op de boorkop. Check VWeetjes, scroll naar beneden, item 3!
__________________
Brothers in Beetles & Ghia's Aircooled Chill Out '54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia |
#3
|
|||
|
|||
![]() Redelijk grof beginnen is mijn motto: wolfrace velgen zijn van een keiharde legering gemaakt wat in geen vergelijking staat tot de hedendaagse meuk aan lichtmetalen. Sterker nog: Toen je voor het eerst een wolfrace velg door handen kreeg was het waarschijnlijk alles behalve 'licht' metaal.
Dus heel veel geduld is bij dit type velgen wel nodig vrees ik.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#4
|
||||
|
||||
![]() doen jullie de velgen van te voren ook met verfafbijt behandelen aangezien er soms wel eens een lichte verf laag op wilt zitten
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Doorgaans zijn wolfrace velgen vrij van lak, met uitzondering van de gaten tussen de spaken. Die zijn nogal eens rood gespoten afhankelijk van het jaartal of het model waar de velgen voor bedoeld waren. Persoonlijk heb ik nog nooit wolfraces in de hand gehad waar de gaten daadwerkelijk rood waren en ik heb 5 verschillende setjes (gehad).
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan ga ik het eens voorzichtig proberen met de Dremel!!! Moet alleen nog eens uitvogelen waar ik hier in de buurt van die polijst pasta zou kunnen vinden! Bedankt voor de link, zal zeker info eruit gebruiken!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Das dan weer een beetje jammer ![]() Ik heb gewoon eerst met de staalborstel op de boormachine de verf/lak eraf gehaald!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Tip: gebruik geen dremel. De kopjes die je daar in gebruikt zijn erg klein en dat in combinatie met hoge toerentallen staat garant voor 'deuken'. Je moet voorkomen dat je veel materiaal van 1 plaats haalt.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gevaar is alleen dat je deuken en sporen in je velg schuurt, en die zie je later terug... *met een boormachine en schuurrol of lamellenschijf bedoel ik dan*
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mits je geen kleine rolletjes / schijfjes gebruikt (Dremel!), is dat geen probleem. Gewoon relatief grote pakken van 6 Ã* 8 cm doorsnee. Heb mijn velgen (op de 1e na; alle begin is moeilijk) putvrij en erg strak. Heb even geen grotere plaat bij de hand: ![]() Vergt wel een vaste en constante hand btw.
__________________
Brothers in Beetles & Ghia's Aircooled Chill Out '54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia Last edited by Brothersinbeetles : 13-09-2005 at 09:42. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar was ik stiekem ook een beetje bang voor dan ga ik maar op save denk ik en dan toch maar met de hand verder schuren, duurt het wel wat langer maar heb ik minder kans op "deuken"!!! ![]() ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kon niet op het juiste woord komen. Nu wel: lamellen schuurrol of lamellen vlakslijpers. Zie ook http://www.proximedia.com/local/net...anden/prod2.htm ![]()
__________________
Brothers in Beetles & Ghia's Aircooled Chill Out '54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia |
#13
|
|||
|
|||
![]() tip II: als je een los fusee hebt liggen dat je eventueel kunt opklemmen in een bankschroef dan kun je de rand binnen no-time putvrij hebben. Pak bovenstaande lammelenschijf (dus niet het platte soort). Even in een boormachine met een redelijk koppel klemmen en schuren! Doordat je wiel ook vrij kan draaien haal je over de gehele rand evenveel materiaal weg: geen deuken/butsen en andere sporen. Doordat je schijf toch ietwat doorslipt zal hij toch schuren en niet alle energie omzetten in omwentelingen van het wiel.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Marcski doet het noooooit meer
![]() Maar met geduld kunnen ze zo worden Wolfrace velgen hadden nooit blanke lak of iets dergelijks : en na 30 jaar kunnen ze er dus nog zo uitzien |
#15
|
||||
|
||||
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Shit, die had ik vanochtend nog in m'n hand bij de Praxis, alleen heb ik hem weer terug gelecht ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is toch met een g terug gelegt ![]() ![]()
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ssssst, dan zijn dan even de frustraties ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is gelegd met een d...
__________________
Quote:
|