![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een probleem als ik op wil schakelen van de 1 naar 2 en van de 2 naar de 3.
Op het moment dat ik de koppeling intrap om te schakelen blijft de motor gewoon op toeren draaien. Normaal zou bij het intrappen van de koppeling de toeren zakken totdat je weer gas geeft. Heeft dit met de pomp te maken of met het afstellen van de gaskabel of iets anders? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik zou zeggen: ga een keer rijden en in plaats van doorrijden als het zich voordoet even stoppen langs de kant en even kijken onder de motorkap. Als de verbinding met de regelschuif op de pomp in de stand 'gas los' staat zit het niet in de kabel.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#3
|
|||
|
|||
![]() Denk dat dat niet lukt aangezien de toeren weer zakken op het moment van koppeling op laten komen. Of moet ik hem met ingetrapte koppeling ergens naast de weg stil zien te zetten
|
#4
|
||||
|
||||
![]() zo'n oude diesel zou direct weer terug moeten vallen in toeren.
is je brandstofpomp wel goed? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Geen idee. Hij schokt af en toe ook tijdens constante toeren rijden tot 80 km/h
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Kan het zijn dat de pomp meer brandstof geeft dan normaal?
Als je een diesel met het type pomp van jouw auto te ver open zet (meer brandstof geeft) dat hij in toeren blijft hangen. Je zou eventueel hem net een tikje minder brandstof kunnen geven om te kijken of dit het probleem oplost. Verder zou er in de pomp iets niet helemaal goed kunnen zitten als dit het probleem niet oplost.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ja zou zo maar kunnen. Hoe kan ik dit een tikje minder maken? Dan zal ik dat eens proberen
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Dit probleem vertoond hij niet altijd maar regelmatig wel
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Mijn probleem van schokken blijft. Is er iemand in regio Noord Limburg die een keer tijd heeft om mijn brandstofpomp te controleren op tijd en of deze eventueel kapot is?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Is het ook als je stil staat en dan gas geeft?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Nee alleen tijdens constante toeren rijden of bij bruin optrekken.
Als ik op dat moment gas bij geef of gas loslaat is het weer over. Dus ik dacht dat het de brandstofpomp moet zijn. |
#12
|
|||
|
|||
![]() En schakelen gaat dan wel als die in toeren blijft hangen
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Hij blijft inmiddels niet meer in toeren hangen sinds ik het stationair toerental iets terug heb geschroefd. Alleen het schokken doet ie nog wel. Ook hoor ik tijdens rijden en gas geven een tikkend geluid. Ik dacht misschien is dat de brandstofpomp of eventueel klepstoters
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Als het de klepstoters zijn moet je die stationaair ook horen
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Dan zal het toch de brandsofpomp zijn denk ik aangezien het stationair niet te horen is
|