![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een probleem met mijn 1.8 GX.
De adapter wat in het rubber zit in het kleppendeksel is afgebroken. Dit onderdeel is ook nergens meer nieuw verkrijgbaar dus ik ben aan het kijken voor een andere oplossing. Mijn huidige idee is om het met een klepdekselbreather op te lossen zoals hieronder aangegeven. ![]() ![]() Echter heeft mijn 1.8 GX twee aansluitingen erop zitten. Een vacuümslang naar mijn inlaat en een grotere slang naar mijn luchtfilterhuis. Ik kan verder nergens een vinden waar ik beide slangen op kan aansluiten. Zit hier niet ook nog een pcv klep in deze adapter? Origineel onderdeel nummer is 027103243A Heeft iemand hier ervaring mee en/of ideeën hoe ik dit het beste kan oplossen? Last edited by powah : 06-02-2017 at 13:36. |
#2
|
|||
|
|||
![]() eventueel een nieuw kleppendeksel kopen?
zijn regelmatig 2dehands te vinden voor niet veel geld. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja maar daar zit het vaak ook niet bij helaas.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Een G60 kleppendeksel pakken met vierkante ontluchting. Vaccuum kun je splitsen.
Ziet er gelijk ook stuk beter uit..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Moet die vacuum niet perse op die plek?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Afdoppen en oliedampen naar een catchcan leiden
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
![]() Die slang naar de inlaat kan ik gewoon afdoppen?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Aangezien dit voor mij nieuw is heb ik even proberen te schetsen hoe ik denk dat het dan aangesloten moet worden.
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Oil catch tank universeel type 4
€ 32,95 http://link.marktplaats.nl/m1132571...n=socialbuttons Dit zou toch moeten volstaan? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Niemand die daar toevallig het antwoord op weet?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja hoor...zo dicht mogelijk op je inlaat afdoppen en die andere zo dicht mogelijk op het luchfilterhuis afdoppen.
En dan een slang tussen kleppendeksel en camatchen op de andere aansluiting van de catchcan een filtertje, zodat je blok kan ademen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Super. Kan ik eventueel ook die 2de aansluiting gewoon op het luchtfilterhuis aansluiten? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ja hoor...dan heb je een gesloten systeem....is beter voor het milieu 😊
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
![]() Als ik de inlaat afdop dan valt hij heel erg ver terug in toeren als ik koppel. Lijkt me dat deze dan niet afgedopt moet worden?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat onderdeel hier nog wel liggen voor je moest je interesse hebben.
__________________
'84 GTI 8V white SOLD '12 Mk 6 GTI DSG Red SOLD '91 Mk2 Scirocco 1.8 16v Scala SOLD '86 GTI 8V Blue SOLD '84 GTI 8V Red SOLD '17 Mk7 GTI DSG Clubsport Silver SOLD |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de oil catch can er al opgezet maar hoeveel vraag je voor het onderdeel? Mocht ik alles willen terug plaatsen. Stuur me anders een pb met de prijs.
|