#1
|
|||
|
|||
Wie weet wat voor motor dit is? Golf mk1 1800 met webers?
Hi allemaal!
Rob hier, nieuw op het forum. Ik zag een mooie golf mk1 cabrio te koop staan, geadverteerd met een 1800 motor en een dubbele weber. Nu vraag ik me af of dit echt webers zijn (kan aan mij liggen, maar lijkt solex?) En weet iemand zo aan de foto te zien wat voor blok dit is? Dank! Rob Last edited by robz : 19-05-2019 at 10:52. |
#2
|
||||
|
||||
Of dit Weber carbs zijn weet ik niet, maar het blok is in ieder geval een 4 cilinder 8V VW-Audi motor van het type "EA 827", waarschijnlijk zoals in de adv staat een 1800.
Of het ook daadwerkelijk een 1800 is kun je aan de motorcode zien die is ingeslagen op het blok ter hoogte van de stroomverdeler (net onder de kop, onder de 4e cilinder) de eerste 2 letters zijn bepalend. Lijst met Golf 1 motorcodes
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 19-05-2019 at 11:28. |
#3
|
||||
|
||||
Zijn vrijwel zeker geen webers zoals ik het zie. Of het zou een ouder type zijn.
Maar het staat er op, aan verkoper vragen kan altijd
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 19-05-2019 at 11:45. |
#4
|
||||
|
||||
Dit zijn Solex/Mikuni carburateurs in 40mm denk ik.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#5
|
|||
|
|||
bedankt voor de snelle reacties!
Ok; dus oorspronkelijk een motor uit een audi? of een door audi bedachte 8v die standaard ook in vw werd geleverd? Staan solex/mikuni carberateurs verder als 'goede' carbs die hun instellingen beetje goed vast houden, of zijn dit probleem kinderen waar ik beter ver uit de buurt blijf? Ga morgen bij de wagen kijken in ieder geval! |
#6
|
||||
|
||||
Kan gewoon de originele motor zijn, wat geeft het kenteken aan?
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#7
|
||||
|
||||
Nee, dit is zelfbouw. Er is geen vw of audi blok met deze carburateurs geleverd. Ik denk dat de carburateurs van Japanse motorfietsen afkomstig zijn. Prima kwaliteit dus
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#8
|
|||
|
|||
@roy16g60 dat het zelfbouw was had ik al wel door. Maar het blok zelf bedoelde ik (dus los van de carburateurs)
Gezien @DerTypSiebzehn aangaf dat dit een audi blok is |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Kenteken online is er nogal vaag over ( 57-DG-JH ) |
#10
|
||||
|
||||
VOLKSWAGEN GOLF I Cabriolet (155) | 1979.01-1993.04 - 1.8 - 1781ccm 95pk (57DGJH) (1e reg: 13-03-1989)
Een JH dus. Steuntje voor de gaskabel op het kleppendeksel gaf al aan dat van origine een mechanische inspuiter was. Wanneer je zoekt op kenteken kom je verlopen advertenties tegen waarin wordt aangegeven dat het om Solexen gaat.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Hij zei: VW-Audi motor. Gewoon origineel blokje. Solexen kunnen wat moeilijker zijn dan Webers maar dat zou verder niks mogen uitmaken. Ombouwen naar webers kan altijd nog.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 19-05-2019 at 22:41. |
#12
|
|||
|
|||
In dat geval gaat het helemaal goed komen!
Advertentie heeft het wel over 131 ok, is dat dan beetje realistisch voor zo'n blok? (gokken maar tuning als nokkenassen en misschien een ander spruitstuk). Lijkt me niet helemaal kloppen? Los daarvan gewoon mooie wagen, dus maakt ook niet perse uit |
#13
|
||||
|
||||
Gewoon een proefrit mee gaan maken, dat geeft misschien een wat beter idee over de motor/carbs.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#14
|
||||
|
||||
131 pk moet kunnen, maar dan is er inderdaad iets meer aan gedaan. De auto stond te koop in Geldermalsen zag ik, daar zit wel iemand die weet hoe hij alle pk's uit een motor moet halen.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#15
|
|||
|
|||
Nice; nou ben heel benieuwd!
Wie zit er in Geldermalsen dan? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.speedcentre.nl/ Volgens de oude advertemtie was de Mk1 knap aan de prijs.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#17
|
|||
|
|||
Lijkt me gewoon een standaard 2h blok uit een cabrio...Die heb ik ook en is standaard met inspuiting. Die van mij is ook gekieteld en daar komt 126 PK uit.
Dus het kan wel en met carburateurs misschien nog wel meer. Auto stond overigens al heel lang op diverse plekken op het internet. Maak een uitgebreide testrit en kijk of het wat is. Historie vind ik daarbij altijd van belang. Hou ons op de hoogte leuk.
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een 2H blok is de compressie hoger. Een JH heeft een lagere compressie. ik zou ook een 2H gebruiken
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#19
|
|||
|
|||
Maar kan jij van deze bovenkant zien welk blok het is dan? Kan net zo goed een 2h zijn toch?
Benieuwd of die hem gekocht heeft
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is niet te zien. Misschien 2H onderblok, JH cillinderkop en een JH kleppendeksel. Geen idee.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |