![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wellicht heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?
Bij mijn Golf Mk2 1.3 (2G) komt er bij mijn krukas een licht piepend geluid vandaan. Het lijkt een beetje slepend maar er zit ook een piep aan vast. (ik omschrijf het maar een beetje zoals ik het beleef) Ik heb de distributie inmiddels vervangen met de waterpomp (die dient bij dit type als spanner) Riem staat op correcte spanning. De kunststof kappen rondom de distributie zijn vrij. V-snaar losgegooid om de dynamo uit te sluiten, dat was mijn eerste verdachte. Maar geen succes. Nu blijft er steeds minder over, omdat het geluid echt van rond de krukas komt sluit ik de alles boven de zuigers uit. Opties die ik overhou een oliepomp of krukaslager(s).... Nu is het geen drama om dat ook te vervangen maar ik vraag eerst maar eens of iemand dit kan bevestigen of wellicht nog een andere ervaring heeft. Alvast dank voor het meedenken! En uiteraard fijne paasdagen! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Als de distributieriem te strak staat kan dat een zingend geluid veroorzaken. oliepomp en krukas zouden geen geluid moeten maken
|
||||
|
||||
![]() Kan ook een lagertje van iets zijn, is het toeren afhankelijk? De waterpomp is dan wel nieuw, maar die kan ook de veroorzaker zijn. Je vermeldde dat de riem op correcte spanning staat, zou dat toch ff dubbel checken. Krukaslager die 'knauwen' meer dan dat ze piepen.......
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het gehad met een Golf 2 1.3 met HK motor. Deze maakte ook een raar geluid in de buurt van de distributie. De spanning van de riem leek goed te zijn. Omdat de riem er al een aantal jaren op zat, toch maar een nieuwe set gemonteerd. Het geluid was er nog steeds. Ik heb toen de riemspanning lager gezet (te laag) en het geluid was weg. Toen gaan zoeken hoe strak de riem kan zonder de hij geluid gaat geven en hem daarop gemonteerd. Persoonlijk vond ik dat net iets te los maar het kan net.
Ik heb in mijn leven al heel wat riemen gemonteerd, maar dit had ik ook nog nooit mee gemaakt. |