Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-04-2025, 10:57
desk2000 desk2000 is offline
Forum Newbee

Default 1.3 2G geluid bij krukas

Wellicht heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?

Bij mijn Golf Mk2 1.3 (2G) komt er bij mijn krukas een licht piepend geluid vandaan. Het lijkt een beetje slepend maar er zit ook een piep aan vast.
(ik omschrijf het maar een beetje zoals ik het beleef)

Ik heb de distributie inmiddels vervangen met de waterpomp (die dient bij dit type als spanner) Riem staat op correcte spanning. De kunststof kappen rondom de distributie zijn vrij.
V-snaar losgegooid om de dynamo uit te sluiten, dat was mijn eerste verdachte. Maar geen succes.

Nu blijft er steeds minder over, omdat het geluid echt van rond de krukas komt sluit ik de alles boven de zuigers uit.

Opties die ik overhou een oliepomp of krukaslager(s).... Nu is het geen drama om dat ook te vervangen maar ik vraag eerst maar eens of iemand dit kan bevestigen of wellicht nog een andere ervaring heeft.

Alvast dank voor het meedenken!
En uiteraard fijne paasdagen!
Old 27-04-2025, 10:09
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict

Send a message via MSN to vagg freak

Als de distributieriem te strak staat kan dat een zingend geluid veroorzaken. oliepomp en krukas zouden geen geluid moeten maken
Polo 6r
Reply With Quote
Old 29-04-2025, 07:21
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Kan ook een lagertje van iets zijn, is het toeren afhankelijk? De waterpomp is dan wel nieuw, maar die kan ook de veroorzaker zijn. Je vermeldde dat de riem op correcte spanning staat, zou dat toch ff dubbel checken. Krukaslager die 'knauwen' meer dan dat ze piepen.......
Reply With Quote
Old 29-04-2025, 16:35
joost_joost joost_joost is offline
Forum Regular

Ik heb het gehad met een Golf 2 1.3 met HK motor. Deze maakte ook een raar geluid in de buurt van de distributie. De spanning van de riem leek goed te zijn. Omdat de riem er al een aantal jaren op zat, toch maar een nieuwe set gemonteerd. Het geluid was er nog steeds. Ik heb toen de riemspanning lager gezet (te laag) en het geluid was weg. Toen gaan zoeken hoe strak de riem kan zonder de hij geluid gaat geven en hem daarop gemonteerd. Persoonlijk vond ik dat net iets te los maar het kan net.
Ik heb in mijn leven al heel wat riemen gemonteerd, maar dit had ik ook nog nooit mee gemaakt.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules