![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal.
Ik ben Peter en rijd sind een kleine 3 jaar in een Scirocco GTS. Deze komt uit 1983 en is daarmee 10 jaar jonger dan ik. Aangedreven door een 1.8 8v met 90pk, gekoppeld aan een 4+e 5-bak. ![]() Last edited by PeterGTS : 12-08-2025 at 17:36. |
|
|||
|
|||
![]() Wat een mooie auto.
|
||||
|
||||
![]() Mooi ding, zelf heb ik de laatste tijd een zwak voor zo'n late GT II met de 1800 JH motor met 95 paardjes, maar dan zou ik mijn Golf 1 moeten wegdoen, en daar ga ik toch niet aan beginnen.
|
||||
|
||||
![]() Mooie wagen, ziet er netjes uit, welkom hier
![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit! leuke striping ook
![]() welkom ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Hier is de striping beter te zien. Het is niet de mooiste hoor. Na 43 jaar heeft de blanke lak het dak in de steek gelaten. Hij rijd/reed er niets minder om. Momenteel staat hij stil i.v.m. een veel te hoog toerental waar ik nog geen oplossing voor weet. |
|
||||
|
||||
![]() zo is dat, heeft ook wel weer z'n charmes!
achter zou die stiekem nog wel een spacertje tussen de velgen kunnen gebruiken hij lijkt voor best een stukje breder te staan ![]() hopelijk krijg je het toerental weer terug in orde. of zijn er hier mensen die er mogelijk wel tips voor hebben ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Die spacer zit er inmiddels tussen...
Ik heb de wax thermostaat al in heet water gehad. Pin kwam naar buiten. Na terug monteren is het toerental van 3000 gezakt naar 2200. De pin van de 3/4 contactdoos trekt ook niet terug nadat ik de motor heb gestart. De chokeklep bungelt ook losjes heen en weer. Dus ook de pulldown schakelaar is een verdachte. Het is lastig om deze onderdelen schappelijk geprijsd te vinden. Dus even uitproberen is er niet bij. Voordat ik 600 ga uitgeven aan een weber wil ik de 2E2 toch een kans geven. De scirocco heeft daarmee heerlijk vlot en zuinig gereden. |