![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi,
ik merk dat mijn polo af en toe niet wil starten, na wat nadenken viel me op dat de benzinepomp dan niet zijn werk doet. als je de auto op contact zet hoor je hem normaal gesproken ff op druk pompen. soms dus niet en dan kun je ook niet starten, lijkt me logisch. ook valt de motor wel eens uit onder het rijden, las ergens anders dat als je toerenteller dan gelijk naar nul slaat de hall-gever defect kan zijn, dat doet ie bij mij dus niet, hij zakt rustig naar 0. als ik dan opnieuw start loopt de motor weer gewoon en kan ik door rijden. kan dit door een defect rakende benzinepomp relais komen???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#2
|
|||
|
|||
![]() Jep, 99% zeker het relais.
Kontakten relaisvoetje/relais goed schoonmaken, evt. relais vernieuwen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
![]() vernieuw het ding dan wel meteen! bedankt voor de info!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#4
|
||||
|
||||
![]() nog ff 1 vraagje:
mocht het toch de pomp zijn, kan ik hem dan vervangen door een pomp van een 1.3? er komt toch binnen afzienbare tijd een 1.3 blok in en dan heb ik die pomp toch nodig? of raakt mijn 1.0 daarvan overstuur??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#5
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten is de pomp bij alle polo's gelijk.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik hoor van velen dat de pomp van een 1.3 meer druk levert als die van een 1.0..
kan iemand uitsluitsel geven?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#7
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 14:49. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik heb dus een relais laten bestelen, haal ik hem op, koste ie 20 euro, lijkt me ok kwa prijs.
kom ik thuis zitten er 2 relais in het doosje! heb ik nu gewoon per ongeluk 2 relais gekregen of heb ik ze beide betaald? weet iemand de prijs van zo'n relais?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb je geen bonnetje dan?
20 euro voor 1 relais is goed mogelijk. Als je de ander dan voor reserve weg legt.. garantie zit er toch niet op ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() er zaten 2 dezelfde relais achter m'n computertje, moest ik beide vervangen misschien?
of zijn dat niet de relais voor de benzinepomp???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#11
|
|||
|
|||
![]() Zijn niet beide voor de benzinepomp.
Alleen die vervangen met het overeenkomende onderdeelnummer.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
![]() er zitten nu (origineel dus) 2 dezelfde relais op, met dezelfde nummers (onderdeelnummers, geen korte nummers zoals 99 of 19 (ja die zijn voor de ruitenwisser..)), en die komen dus niet overeen met mijn nieuwe relais..
op de nieuwe relais staat nummer 53 en nog een langere code, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#13
|
||||
|
||||
![]() ok ik heb nog ff gekeken onder de kap, achter de computer zit dus een voetje waar die 2 relais inzitten, haynes erbij gehaald, het andere relais is voor de inlaatspruitstuk verwarming.
die verwarming en benzine pomp zijn beide voorzien van hetzelfde relais, beide 40 ampere. wat voor verschil zou er tussen deze relais moeten zitten dan? het enige vreemde vind ik dat de relais die er zaten een ander typenummer hebben als de nieuwe, zou dat komen omdat de oude nog van metaal zijn en dus vervangen door exemplaren met een kunstof behuizing en daarom een nieuw nummer hebben gekregen?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |