Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2005, 07:19
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Smile Nokkenaskeerring vervangen van NZ motor

hallo iedereen ik wil graag de nokkenaskeerring vervangen hoe moet dat en hebben jullie tips Tino.........
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2005, 11:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

distributieriem eraf nokkenasriemwiel eraf [bout zit erg vast moet het riemwiel ergens mee vast houden]vastzetten met 80nm
keerring met eenschroevedraaier er uit peuteren
nieeuwe terug tikken met een passende stempel [dop uit je doppenset]
de rest terug zetten
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2005, 12:30
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

en de bout vervangen want het is een rekbout
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #4  
Old 29-12-2005, 17:45
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

goed zo jongens bedankt, iemand nog een foto of een ETKA afbeelding.......
Reply With Quote
  #5  
Old 29-12-2005, 22:17
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Waarvan?
Oude keering krijg je er gemakkelijk uit door er een zelftapper in te schroeven, dan trek je hem er zo uit. Dan beschadig je de zitting ook niet.
Oja, nieuwe keerring licht insmeren met olie voor montage.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 06-01-2006, 08:01
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

wat zit er onder de nokkenas keering wat olie kan lekken bij de distributie
Reply With Quote
  #7  
Old 06-01-2006, 08:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

krukaskering
Reply With Quote
  #8  
Old 06-01-2006, 08:25
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

koppakking
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 06-01-2006, 08:26
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

BTW:
nokkenaskeering; Ik heb de laatste keer dat ik t deed gewoon de lagerkap van de nokkenas even gelicht. Schuif je de oude er zo vanaf, en de nieuwe er zo weer op..

Maar dat niet 'DE' manier dus?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #10  
Old 06-01-2006, 08:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
BTW:
nokkenaskeering; Ik heb de laatste keer dat ik t deed gewoon de lagerkap van de nokkenas even gelicht. Schuif je de oude er zo vanaf, en de nieuwe er zo weer op..

Maar dat niet 'DE' manier dus?

ken je wel het kleppendeksel vervangen door een niet lekkende
Reply With Quote
  #11  
Old 10-01-2006, 14:23
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by Tino
wat zit er onder de nokkenas keering wat olie kan lekken bij de distributie


Krukaskeering,
Balansaskeering
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!
Reply With Quote
  #12  
Old 10-01-2006, 21:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk1maniac
Krukaskeering,
Balansaskeering

motocode is NZ is een 1.3 geen tussenas. Nokkenas, krukas en waterpomp meer niet
Reply With Quote
  #13  
Old 10-01-2006, 23:05
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Waterpomp lekt geen olie

Kleppendeksel/nokkenaskeering/oliepomppakking/krukaskeerring/carterpanpakking
Zo'n beetje in die volgorde moet je het zoeken van boven naar beneden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 11-01-2006, 04:48
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Hartelijk bedankt iedereen ik heb er een heel nieuw kleppendeksel en pakking op gezet wat een plaatje helaas kan ik nog geen foto plaatsen maar als je motorkap open staat begin ik een beetje te kwijlen hahaha, ik geloof niet dat het de nokkenaskeering is het zit lager maar wel aan die kant dus misschien krukas ? binnenkort zal ik het zien want dan gaan de riemen eraf nieuw waterpompje en die kap om de snaar heen, als het de krukaskeerring is moet dan de kop er af of alleen de tandwielen? vr gr Tino
Reply With Quote
  #15  
Old 11-01-2006, 09:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Voor krukaskeerring moet de distributieriem eraf, alle kappen + tandwielen boven en onder, dus ook waterpomp etc.
Kop kan blijven zitten.
Krukaskeerring aan distributieriemkant is bij een NZ (en vele 0.9-1.3) gelijk aan de nokkenaskeerring
Als je de kappen eraf hebt moet je zeker wel kunnen zien waar de lekkage vandaan komt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #16  
Old 12-01-2006, 05:24
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Oké, Ik ben deze motor helemaal aan het opknappen maar het liefst laat ik de kop zitten de pakking tussen het inlaatspruitstuk en de carberateur zal ik nog wel vervangen die pakking kost invergelijking met andere modellen bijna niets, het klepdeksel heb ik al gedaan het uitlaatspruitstuk is helemaal verrot en heb al een nieuwe kompleet met alle toebehoren, alleen die olie lekkage bij de distributie baard me zorgen maar als ik daar zit vervang ik alle pakkingen en keerringen en dan nog deradiateur volgens mij een heel klein lekje maar als je toch bezig bent meteen G12 koelvloeistof er in en hoppa en dan de 5 bak is de 8N bak een 5 bak of en 4E. Tino........
Reply With Quote
  #17  
Old 12-01-2006, 20:04
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

als je een carburateur hebt is het geen NZ blokje hoor, die heeft multiepoint injectie en kijk met die nieuwe bakken goed uit dat je er op let dat ie goed past op je huidige blok want in die nieuwere polo's zit nog wel eens verschil met de oude bakken dacht ik
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #18  
Old 12-01-2006, 22:01
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Tino:

Leert eensch tiepen!

Ik weet zowieso niet echt waar je mee bezig bent: nieuw klepdeksel, verrot uitlaatspruitstuk?

Op je uitlaatspruitstuk zit een kapje, als je dat vervangt, zie je niets van je uitlaatspruitstuk. Daarbij: een uitlaat is altijd roestig: t is gietijzer, en t word goed heet,.. wat wil je dan?

'pakking tussen inlaat en 'a-bra-ka-da-bra-teur' ' : Bij een NZ heb je alleen een gasklephuis, met een pakking er tussen: bedoel je die, of heb je gewoon een MH? (met carburateur).

Met andere woorden:
Kwijlen doe je maar als 't blokje geen olie meer lekt

Tot die tijd: geen 'onbelangrijke zaken' vervangen. Stel je koppakking is lek, dan kan je de centen beter besteden aan een nieuwe koppakking en het laten vlakken van de kop, dan aan een nieuw uitlaatspruitstuk en 'dure koelvloeistof'
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #19  
Old 13-01-2006, 06:37
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Nee de koppakking is niet lek dat is zeker ja het is een NZ motor van een Golf 2 bj 1990
en dat met die carburateur je hebt gelijk ik denk nog in PN motorcode van me vorige Golf en als ik het plaatje er af kon halen had ik dat al lang gedaan maar dat is niet zo helemaal ingebrand en de stiftbouten idem er is de laatste jaren niets aan deze auto gedaan voor dat ik hem kocht voor weinig, en dure dingen? bij de dealer krijg ik meestal 20% korting heel soms 25% en ja ook wel eens 10% bij de betere automatriaalenzaak 30% soms 40% en natuurlijk A merken min de btw dan valt het best mee........
Reply With Quote
  #20  
Old 13-01-2006, 06:42
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

En o ja, ik kwijl al als ik een Volkswagenteken zie als ik in een showroom loop krijg ik spontaan een orgasme.
Dat heb je als je een Volkswagen hart hebt bij mij stroom er geen bloed door me aderen maar motor olie (Mobil 1 0W40 natuurlijk) en ik pies benzine (BP Ultimate) hahahahahaha
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum