![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() distributieriem eraf nokkenasriemwiel eraf [bout zit erg vast moet het riemwiel ergens mee vast houden]vastzetten met 80nm
keerring met eenschroevedraaier er uit peuteren nieeuwe terug tikken met een passende stempel [dop uit je doppenset] de rest terug zetten |
#3
|
||||
|
||||
![]() en de bout vervangen want het is een rekbout
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#4
|
||||
|
||||
![]() goed zo jongens bedankt, iemand nog een foto of een ETKA afbeelding.......
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Waarvan?
Oude keering krijg je er gemakkelijk uit door er een zelftapper in te schroeven, dan trek je hem er zo uit. Dan beschadig je de zitting ook niet. Oja, nieuwe keerring licht insmeren met olie voor montage.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
![]() wat zit er onder de nokkenas keering wat olie kan lekken bij de distributie
|
#7
|
|||
|
|||
![]() krukaskering
|
#8
|
||||
|
||||
![]() koppakking
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() BTW:
nokkenaskeering; Ik heb de laatste keer dat ik t deed gewoon de lagerkap van de nokkenas even gelicht. Schuif je de oude er zo vanaf, en de nieuwe er zo weer op.. Maar dat niet 'DE' manier dus?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ken je wel het kleppendeksel vervangen door een niet lekkende ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Krukaskeering, Balansaskeering
__________________
www.oliververheij.com Contact me for info & pricing about photoshoots! VW Fanatics! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
motocode is NZ is een 1.3 geen tussenas. Nokkenas, krukas en waterpomp meer niet |
#13
|
|||
|
|||
![]() Waterpomp lekt geen olie
![]() Kleppendeksel/nokkenaskeering/oliepomppakking/krukaskeerring/carterpanpakking Zo'n beetje in die volgorde moet je het zoeken van boven naar beneden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Hartelijk bedankt iedereen ik heb er een heel nieuw kleppendeksel en pakking op gezet wat een plaatje helaas kan ik nog geen foto plaatsen maar als je motorkap open staat begin ik een beetje te kwijlen hahaha, ik geloof niet dat het de nokkenaskeering is het zit lager maar wel aan die kant dus misschien krukas ? binnenkort zal ik het zien want dan gaan de riemen eraf nieuw waterpompje en die kap om de snaar heen, als het de krukaskeerring is moet dan de kop er af of alleen de tandwielen? vr gr Tino
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Voor krukaskeerring moet de distributieriem eraf, alle kappen + tandwielen boven en onder, dus ook waterpomp etc.
Kop kan blijven zitten. Krukaskeerring aan distributieriemkant is bij een NZ (en vele 0.9-1.3) gelijk aan de nokkenaskeerring ![]() Als je de kappen eraf hebt moet je zeker wel kunnen zien waar de lekkage vandaan komt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Oké, Ik ben deze motor helemaal aan het opknappen maar het liefst laat ik de kop zitten de pakking tussen het inlaatspruitstuk en de carberateur zal ik nog wel vervangen die pakking kost invergelijking met andere modellen bijna niets, het klepdeksel heb ik al gedaan het uitlaatspruitstuk is helemaal verrot en heb al een nieuwe kompleet met alle toebehoren, alleen die olie lekkage bij de distributie baard me zorgen maar als ik daar zit vervang ik alle pakkingen en keerringen en dan nog deradiateur volgens mij een heel klein lekje maar als je toch bezig bent meteen G12 koelvloeistof er in en hoppa en dan de 5 bak is de 8N bak een 5 bak of en 4E. Tino........
|
#17
|
||||
|
||||
![]() als je een carburateur hebt is het geen NZ blokje hoor, die heeft multiepoint injectie en kijk met die nieuwe bakken goed uit dat je er op let dat ie goed past op je huidige blok want in die nieuwere polo's zit nog wel eens verschil met de oude bakken dacht ik
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Tino:
Leert eensch tiepen! Ik weet zowieso niet echt waar je mee bezig bent: nieuw klepdeksel, verrot uitlaatspruitstuk? Op je uitlaatspruitstuk zit een kapje, als je dat vervangt, zie je niets van je uitlaatspruitstuk. Daarbij: een uitlaat is altijd roestig: t is gietijzer, en t word goed heet,.. wat wil je dan? 'pakking tussen inlaat en 'a-bra-ka-da-bra-teur' ' : Bij een NZ heb je alleen een gasklephuis, met een pakking er tussen: bedoel je die, of heb je gewoon een MH? (met carburateur). Met andere woorden: Kwijlen doe je maar als 't blokje geen olie meer lekt ![]() Tot die tijd: geen 'onbelangrijke zaken' vervangen. Stel je koppakking is lek, dan kan je de centen beter besteden aan een nieuwe koppakking en het laten vlakken van de kop, dan aan een nieuw uitlaatspruitstuk en 'dure koelvloeistof'
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Nee de koppakking is niet lek dat is zeker ja het is een NZ motor van een Golf 2 bj 1990
en dat met die carburateur je hebt gelijk ik denk nog in PN motorcode van me vorige Golf en als ik het plaatje er af kon halen had ik dat al lang gedaan maar dat is niet zo helemaal ingebrand en de stiftbouten idem er is de laatste jaren niets aan deze auto gedaan voor dat ik hem kocht voor weinig, en dure dingen? bij de dealer krijg ik meestal 20% korting heel soms 25% en ja ook wel eens 10% bij de betere automatriaalenzaak 30% soms 40% en natuurlijk A merken min de btw dan valt het best mee........ |
#20
|
||||
|
||||
![]() En o ja, ik kwijl al als ik een Volkswagenteken zie als ik in een showroom loop krijg ik spontaan een orgasme.
Dat heb je als je een Volkswagen hart hebt bij mij stroom er geen bloed door me aderen maar motor olie (Mobil 1 0W40 natuurlijk) en ik pies benzine (BP Ultimate) hahahahahaha |