![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() De Golf start niet altijd even vlot en ik wil er dus een elektronische ontsteking op zetten. Van welke modernere VW past het?
Als iemand nog een setje te koop heeft, noem maar een prijs ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#2
|
|||
|
|||
![]() bij mij eiges voor weieenig halefe meier das 50 euro
![]()
__________________
quintus.....de grote race |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zal even vertalen voor je !
Carbreaker de autodloper zegt bij mij eigen voor weinig halfe meier das 50 euro ! Pm hem (jarno) maar eens !
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Haha, bedankt voor de vertaling
![]() Dan zal ik hem eens ff PM'en ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#5
|
||||
|
||||
![]() je kunt hem overdag ook bellen hij heeft een sloperij
Sloperij Bastiaan (vragen naar Jarno ) Wezep Tel 038 376 13 37
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Elektro ontsteking van o.a BX (sommige modellen, snel te herkennen), Polo 2 GT natuurlijk (met motorcode GK) en Seat Ibiza met 1.5 system porsche blok van de eerste serie..
transistorblokje + kabelboompje + bobine van bijv een Golf 2 met MH motor pakken
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan ik niet gewoon de verdeler van zo'n Ibiza pakken + transistorblokje + kabelboompje + bobine? Want het wordt erg omslachtig als ik spullen van meerdere auto's moet af slopen... ![]() En zo'n verdeler past dan ook direct aan mijn GF blok?
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#8
|
||||
|
||||
![]() Tja.. als 't anders te omslachtig word: Kan je beter gewoon je puntjes & condensator vervangen en goed instellen. D'r is namelijk niets mis met goed afgestelde puntjes.
De verdeler past zonder verdere ombouw op de kop van je GF blok: Vacuumdoos zit er ook op, etc etc. kabelboompje voor transistor ontsteking is 1 los geheel: zit alleen 1 draadje vast met een ander in de stekker van de bobine. Gloof dat je de bobine wel ook echt moet wisselen. Fijne d'r van weet ik ook niet: zoek zoek op 't http://forum.polo86c.nl daar is t al eens vaker voorbij gekomen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() of om het lekker makkelijk te maken .verdeler van saab 900 8v past ook
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens m'n vader moet ie toch een stuk beter starten met een elektronische ontsteking. Had ie ook op z'n B Kadett Rallye gezet van een E Kadett... Dus zodoende ![]() Ik zal nu ff op de site van het 86c register kijken dan, iig al erg bedankt ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik maak wel een lijst van de genoemde auto's en dan kan ik morgen wel gaan rondstruinen op de sloperijen hier in de buurt... ![]() Tenzij m'n vader vanavond nog thuiskomt met een nieuwe verdeler van een 1500 system porsche... Had ie nog wel op z'n werk liggen zei ie ![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#12
|
||||
|
||||
![]() je moet de bobine vervangen voor een 12v versie .tevens zal je de originele + moeten vervangen ,aangezien deze op punten maar 9volt geeft.(+van je achteruitrij schakelaar op de bak kun je ook aftakken )
als je een kabelboom neemt van de mh motor is dit zeer simpel aan te sluiten . bruinzwart aan massa acu,groen op 1 bobine ,zwart op 15 bobine . zwart komt tevens de 12volt contact gestuurd op . grtz,serge
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
![]() dat zeg ik gamma
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
![]() Even weer een oud topic uit de sloot trekken
![]() Ik zit met het volgende: Van een golf 2 1.3 MH motor heb ik het complete binnenwerk van de stroomverdeler overgezet in de verdeler van mijn GF motor. Ik heb daarvoor deze handleiding van Serge gevolgd: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6982.0.html Het spul draait inmiddels ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() Last edited by Henk_Pigo : 01-01-2010 at 13:02. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Als je op de verdelerkap kijkt moet de 1e cilinder linksboven zijn
--1--2 --3--4 Ontsteking draaid tegen de klok in Hoe staat het streepje op de andere ontsteking? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Klopt, ik heb de krukas en nokkenas op de BDP merktekens gezet. De rotor wijst naar voren toe, linksboven als je er tegenaan kijkt. Vervolgens de kabels op volgorde 1-3-4-2 aangesloten tegen de klok in.
De oude ontsteking staat perfect op tijd... deze heb ik nog gecheckt met de stroboscoop gisteren.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() Last edited by Henk_Pigo : 31-12-2009 at 14:42. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Als dat zo staat allen even met de stroboscoop goed zetten
Dan wel even een nieuw merkteken aan brengen |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de oude ontsteking met de contactpunten idd gemerkt, deze staat goed afgesteld.
De nieuwe ontsteking met de hall sensor krijg ik niet goed afgesteld, het kerfje op de krukas staat minstens 90° van het afstelpunt af... Het spul heb ik nu weer uit elkaar liggen. Mijn idee is om in de schijf met de 4 spleten erin een nieuw gleufje te maken voor de borgpen waardoor deze schijf 45° verdraaid wordt. Erg apart dit, het doet me denken aan een voorval wat ik al eens eerder heb gehad: Ik had in de ontsteking die er nu op zit olielekkage en heb toen het complete binnenwerk van een contactpuntgestuurde ontsteking van een golf 2 overgezet. Naast de pertinax ringetjes, bronzen bus en keerring dus ook de as ed. Ook hier kreeg ik toen de afstelling niet goed. Op de golf 2 as zit de nokkenrol die de contactpunten opent 45° gedraaid tov een golf 1 as...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de plaat met de 4 openingen 45° gedraaid en het was gelijk raak!
Alles draait perfect en het merkteken zit nu precies goed. ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |