Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-12-2005, 13:32
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default Welke elektronische ontsteking op 1300?

De Golf start niet altijd even vlot en ik wil er dus een elektronische ontsteking op zetten. Van welke modernere VW past het?

Als iemand nog een setje te koop heeft, noem maar een prijs
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2006, 18:50
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

bij mij eiges voor weieenig halefe meier das 50 euro
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2006, 21:06
JK Le Mans's Avatar
JK Le Mans JK Le Mans is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,357
Send a message via MSN to JK Le Mans
Default

ik zal even vertalen voor je !

Carbreaker de autodloper zegt

bij mij eigen voor weinig halfe meier das 50 euro !

Pm hem (jarno) maar eens !
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2006, 21:27
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Haha, bedankt voor de vertaling

Dan zal ik hem eens ff PM'en
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2006, 21:50
JK Le Mans's Avatar
JK Le Mans JK Le Mans is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,357
Send a message via MSN to JK Le Mans
Default

je kunt hem overdag ook bellen hij heeft een sloperij

Sloperij Bastiaan (vragen naar Jarno )
Wezep
Tel 038 376 13 37
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2006, 22:51
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Elektro ontsteking van o.a BX (sommige modellen, snel te herkennen), Polo 2 GT natuurlijk (met motorcode GK) en Seat Ibiza met 1.5 system porsche blok van de eerste serie..

transistorblokje + kabelboompje + bobine van bijv een Golf 2 met MH motor pakken
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2006, 14:20
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Elektro ontsteking van o.a BX (sommige modellen, snel te herkennen), Polo 2 GT natuurlijk (met motorcode GK) en Seat Ibiza met 1.5 system porsche blok van de eerste serie..

transistorblokje + kabelboompje + bobine van bijv een Golf 2 met MH motor pakken


Kan ik niet gewoon de verdeler van zo'n Ibiza pakken + transistorblokje + kabelboompje + bobine? Want het wordt erg omslachtig als ik spullen van meerdere auto's moet af slopen...
En zo'n verdeler past dan ook direct aan mijn GF blok?
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2006, 15:09
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Tja.. als 't anders te omslachtig word: Kan je beter gewoon je puntjes & condensator vervangen en goed instellen. D'r is namelijk niets mis met goed afgestelde puntjes.

De verdeler past zonder verdere ombouw op de kop van je GF blok: Vacuumdoos zit er ook op, etc etc. kabelboompje voor transistor ontsteking is 1 los geheel: zit alleen 1 draadje vast met een ander in de stekker van de bobine. Gloof dat je de bobine wel ook echt moet wisselen.

Fijne d'r van weet ik ook niet: zoek zoek op 't http://forum.polo86c.nl daar is t al eens vaker voorbij gekomen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-01-2006, 15:42
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

of om het lekker makkelijk te maken .verdeler van saab 900 8v past ook
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #10  
Old 03-01-2006, 15:42
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Tja.. als 't anders te omslachtig word: Kan je beter gewoon je puntjes & condensator vervangen en goed instellen. D'r is namelijk niets mis met goed afgestelde puntjes.

De verdeler past zonder verdere ombouw op de kop van je GF blok: Vacuumdoos zit er ook op, etc etc. kabelboompje voor transistor ontsteking is 1 los geheel: zit alleen 1 draadje vast met een ander in de stekker van de bobine. Gloof dat je de bobine wel ook echt moet wisselen.

Fijne d'r van weet ik ook niet: zoek zoek op 't http://forum.polo86c.nl daar is t al eens vaker voorbij gekomen.


Volgens m'n vader moet ie toch een stuk beter starten met een elektronische ontsteking. Had ie ook op z'n B Kadett Rallye gezet van een E Kadett... Dus zodoende

Ik zal nu ff op de site van het 86c register kijken dan, iig al erg bedankt
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #11  
Old 03-01-2006, 16:00
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
of om het lekker makkelijk te maken .verdeler van saab 900 8v past ook


Ik maak wel een lijst van de genoemde auto's en dan kan ik morgen wel gaan rondstruinen op de sloperijen hier in de buurt...
Tenzij m'n vader vanavond nog thuiskomt met een nieuwe verdeler van een 1500 system porsche... Had ie nog wel op z'n werk liggen zei ie
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2006, 16:12
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

je moet de bobine vervangen voor een 12v versie .tevens zal je de originele + moeten vervangen ,aangezien deze op punten maar 9volt geeft.(+van je achteruitrij schakelaar op de bak kun je ook aftakken )
als je een kabelboom neemt van de mh motor is dit zeer simpel aan te sluiten .
bruinzwart aan massa acu,groen op 1 bobine ,zwart op 15 bobine .
zwart komt tevens de 12volt contact gestuurd op .

grtz,serge
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 03-01-2006, 16:47
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default


__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #14  
Old 03-01-2006, 16:52
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dat zeg ik gamma
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #15  
Old 31-12-2009, 10:18
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Even weer een oud topic uit de sloot trekken

Ik zit met het volgende: Van een golf 2 1.3 MH motor heb ik het complete binnenwerk van de stroomverdeler overgezet in de verdeler van mijn GF motor.

Ik heb daarvoor deze handleiding van Serge gevolgd:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6982.0.html

Het spul draait inmiddels Alleen ik krijg ik het merkteken niet op z'n plek met afstellen... hij lijkt er 90° naast te zitten... heb ik iets over het hoofd gezien?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 01-01-2010 at 13:02.
Reply With Quote
  #16  
Old 31-12-2009, 11:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als je op de verdelerkap kijkt moet de 1e cilinder linksboven zijn

--1--2
--3--4
Ontsteking draaid tegen de klok in
Hoe staat het streepje op de andere ontsteking?
Reply With Quote
  #17  
Old 31-12-2009, 12:57
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Klopt, ik heb de krukas en nokkenas op de BDP merktekens gezet. De rotor wijst naar voren toe, linksboven als je er tegenaan kijkt. Vervolgens de kabels op volgorde 1-3-4-2 aangesloten tegen de klok in.

De oude ontsteking staat perfect op tijd... deze heb ik nog gecheckt met de stroboscoop gisteren.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 31-12-2009 at 14:42.
Reply With Quote
  #18  
Old 02-01-2010, 13:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als dat zo staat allen even met de stroboscoop goed zetten
Dan wel even een nieuw merkteken aan brengen
Reply With Quote
  #19  
Old 02-01-2010, 20:16
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb de oude ontsteking met de contactpunten idd gemerkt, deze staat goed afgesteld.

De nieuwe ontsteking met de hall sensor krijg ik niet goed afgesteld, het kerfje op de krukas staat minstens 90° van het afstelpunt af...
Het spul heb ik nu weer uit elkaar liggen. Mijn idee is om in de schijf met de 4 spleten erin een nieuw gleufje te maken voor de borgpen waardoor deze schijf 45° verdraaid wordt.

Erg apart dit, het doet me denken aan een voorval wat ik al eens eerder heb gehad: Ik had in de ontsteking die er nu op zit olielekkage en heb toen het complete binnenwerk van een contactpuntgestuurde ontsteking van een golf 2 overgezet. Naast de pertinax ringetjes, bronzen bus en keerring dus ook de as ed. Ook hier kreeg ik toen de afstelling niet goed. Op de golf 2 as zit de nokkenrol die de contactpunten opent 45° gedraaid tov een golf 1 as...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #20  
Old 02-01-2010, 22:12
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb de plaat met de 4 openingen 45° gedraaid en het was gelijk raak!

Alles draait perfect en het merkteken zit nu precies goed.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum