![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mensen ik ben bezig het koelhuis van mijn 2liter motor een kleurtje te geven. Moet ik daar nog hittebestendige lak voor gaan gebruiken of gaat dit met gewone lak ook lukken?
Last edited by Frieser : 31-01-2006 at 19:02. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij hoeft dit niet hittebestendig te zijn.(maar het mag)
Ik zou er persoonlijk wel rekening houden of de lak benzine bestendig is. Het is altijd gemakkelijk om een vuile moter eventjes met petroleum te kunnen vernevelen om nadien met water (via een compressor) de boel te reinigen. Werkt perfect |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() ik zou het helespul bij de poedercoater afgooien. die straalt het eerst (dus alle roest en vet er af) en bakt er vervolgens een keiharde laag op. voor al mijn plaatwerk moest ik laatst 120 euro betalen. daar kan je zelf niet voor gaan lopen klooien met staalborstels en kwasten
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() Je hebt gelijk.
Is direct fantsoenlijk gedaan hitte en benzinebestendig. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het gaat in dit geval om een Type 4 koelhuis, zou dat daarmee ook kunnen?
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#7
|
||||
|
||||
![]() dat is toch ook gewoon metaal (? tenzij het zo'n aftermarket ding is voor een porsche ventilator)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#9
|
||||
|
||||
![]() dat is een standaard unit en die zijn bij mijn weten gewoon van metaal
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het onderdeel op de voorgrond is van aluminium en de rest van de motorbeplating is (plaat-) staal. is dus prima te coaten ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja klopt is van alu. Ik bedoel inderdaad dat koelhuis voorop. De beplating heb ik al aangepakt. Vanavond ga ik hem even in een leuk kleurtje zetten, hoop dat ik morgen even een fotootje kan posten
![]() Iemand nog suggesties voor een kleur (beplating is matzwart)? Ik zou in eerste instantie het koelhuis polijsten, maar dat werd me toch net even iets te fanatiek met al die rothoekjes... en daarnaast... er zit wel een kleppie voor ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er staat nog een mooie op TheSamba: ![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#13
|
|||
|
|||
![]() Maar wat schiet hij met die andere op? Er staat toch moet nog schoongemaakt worden en geschilderd dus kan hij net zo goed die van zijn eigen aanpakken.
Zonde van die 75 of 100 euro. En btw Frieser is meer van het zo orgineel mogelijk houden ( haaaaaaaaaaaaa) Sjef |
#14
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad. Mijn eigen is al schoon en in de grondlaag... En inderdaad Sjef originaliteit staat bovenaan
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() @frieser: uiterraard vergeet je niet om al doende foto's te maken voor op het volksforum....
![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 03-02-2006 at 12:43. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Matzwart heeft nog steeds de beste hitteafgifte ..
Hoe lichter de kleur hoe minder het de hitte kwijtkan . Kleine dingen die op den duur een hoop kunnen schelen . |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Scheeld dat echt zo veel?!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik zal asap wat foto's posten. Maar m.b.t. dat matzwart... als je daar 3lagen grondverf/plamuur/zooi onder hebt (niet dat ik dat heb) dan maakt dat volgens mij niet meer zoveel uit, of wel? Ik kan me wel voorstellen dat een mat kleur door zijn openere structuur warmte sneller kwijt kan, maar zou dat echt zoveel schelen?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Gaat vooral om de kleur : hoe donkerder hoe meer warmteafgifte . En mat maakt het alleen nog maar beter .
Omdat we graag iets fleurigs in huis hebben gebruiken we witte CV radiatoren . Maar donkerder is toch echt beter .. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ga mijn gehele motorruimte en koelbeplating/huis matzwart spuiten, om de reden van meer warmte afgifte...zal van de zomer merken hoeveel het gaat schelen ![]() |