![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() beste lieden,
in mijn scirocco huist op het ogenblik een 1800 DX blok van een passat met dubbele 45 webers, 296 graden nokkenas en gepolijste kanalen en verlicht vliegwiel....resultaat (heb hem zo gekocht) is een uitdraai van 155 pk, en dat is natuurlijk super...echter ben ik niet tevreden met de manier waarop hij loopt. Het blok is door een tuner in Weert gebouwd, maar loopt nogal schokkerig en met wat kouder weer laten de carbs weten dat ze het niet fijn vinden. Temeer dat ik deze wagen heb om relaxed (met het mooie weer) in te rijden, zit ik er eigenlijk stilletjes aan te denken om over te gaan naar een injectieblok, 1800 JH 8 kleppen met 95pk......qua vermogen een heuze stap terug ik weet het, maargoed.... Is er hier iemand die mij kan vertellen hoeveel moeite het gaat kosten zo'n switch te maken, en wellicht een bedrijf of technicus die mij daarbij wilt helpen, en hoeveel uur zoiets kan gaan duren en de kosten? groeten Dick |
#2
|
||||
|
||||
![]() het blok wat je er in heb liggen loopt gewoon wat zenuwachtiger omdat hij dus wat gekieteld is. Er zijn genoeg bedrijven die dat doen wat jij wilt. Ga maar naar een garage of een een "handige" beunhaas die weet wat hij doet. Die zijn er genoeg.
Echter je moet dus wel een kabelboom hebben die al is aangepast voor jou auto en blok. Succes |
#3
|
||||
|
||||
![]() zou het helpen als er een wat minder steile nokkenas in werd geplaatst? Tegen het zenuwachtige gedrag bedoel ik dan?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dan wordt het wel beter |
#5
|
||||
|
||||
![]() word hij idd wel wat rustiger...
je zult dan ook wel je webers op nieuw af moeten stellen denk ik zo.. overigens is het ook zo dat je webers regelmatig moet laten afstellen enzo, is dus niet zo dat als jij een motor laat maken bijvoorbeeld, bij een tuner en die heeft hem dan op dat moment perfect afgestelt dat hij na een jaar nog zo perfect staat... inwendig in de webers veranderen er altijd dingen en verdraaien er schroefjes enzo.. ook temperatuur's verschillen en lucht vochtigheid is erg bepaalend voor het lopen van je motor bij webers.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik heb overigens misschien wel weer intressie in jouw nokkenas
|
#7
|
||||
|
||||
![]() en ik zou er zeker geen minder sterk blok ik hangen..
heb je zon stoere en brute auto en dan onder de kap maar 95 pk.. niet dat je nu altijd moet scheuren ofzo. maar gewoon om het geheel afte maken bij de rest...( dikke auto moetje ook dik vermogen hebben vind ik dan ) en nogmaals niet op hem nu af te trappen ofzo ,rustig rijden moet ook gewoon gaan , maar als je dan met iemand praat en je zegt 95 pk zou ik toch wel gaan twijfelen.. |
#8
|
||||
|
||||
![]() nog maar een bericht..
de uren en de tijd die je nodig hebt kan uit 1 lopen van 2 dagen tot 3 of 4 weken. ik dacht ook wel even een andere motortje in mijn golf 2 te maken.. maar alles zat bij mij helaas tegen waardoor ik er gewoon te lang mee bezig was. wil je het eventueel zelf gaan doen ?? of vind je dat geen optie?? |
#9
|
|||
|
|||
![]() ik vind bij jouw stijl ook een dikke motor horen... misschien de carbs afstellen zou al wat kunnen schelen natuurlijk, en anders misschien gelijk een gti blok erin? 8v is al 112 pk, is toch al weer wat meer als 95...
@vwmk2driver: check de knop 'edit'... |
#10
|
||||
|
||||
![]() idd...als je voor een blok ombouw gaat, neem dan gelijk iets wat je gto eer aandoet
![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() webers kun je ook vervangen voor een set solex carb,s deze zijn minder weers gevoelig .
er wordt ook altijd gezegd WEBER de naam SOLEX de faam.
__________________
Like @ G-60 ! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jij komt uit de buurt van alkmaar he? Weet je een adresje die in het afstellen van zulke blokken doet? Quote:
helemaal gelijk, hoort er idd bij maar het rijden moet wel leuk blijven...het liefst laat ik hem zoals ie is!! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() het is gewoon jammer dat ikzelf niet heel veel van de motoren afweet....welk materiaal heb je nodig om zelf 1 keer in de zoveel tijd je carbs af te stellen? En kun je dat zelf? Leren kan ik namelijk wel..... |
#14
|
||||
|
||||
![]() in Goes laat ik m'n auto afstellen.. die zijn ook gespecialiseerd in carburateurs kosten zijn wel 150 euro met bank uitdraai
ps: als je tuning-onderdelen weg wilt doen.. moet je het mij even laten weten.. misschien een motor swap van jouw naar mij en weer terug? ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarschijnlijk heb je een Mart Sensen racing blok erin liggen......zoveel tuners zijn er niet in Weert namelijk, snelle blokken lopen altijd wat minder als je er rustig mee rijdt, zou hem cker niet gaan ombouwen... maarja das jou keus natuurlijk heb zelf een 1800 16V van Mart met een korte FM bak (ook van Mart), hij bouwt alleen motoren om hard mee te gaan dan rijden ze het best Last edited by bobby-digital : 21-02-2006 at 17:01. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij welk bedrijf laat je dit doen in Goes? Ik wil met de mijne ook nog op de bank gaan.. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het blok komt inderdaad bij mart sensen vandaan |
#18
|
||||
|
||||
![]() TimMK1: bij Dynojet van Ruud Fredriks (http://www.tovami.com)
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wilde stok eruit en hij loopt gelijk een stuk rustiger!! bij mijn 16v op webers komen er ook geen wilde stokken in!! hoe zit het trouwens met je vliegwiel, afgedraaid of niet? |
#20
|
||||
|
||||
![]() mischien ook een normaal vliegwiel loopt hij mischien ook wat regelmatiger
|