Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2006, 22:18
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default ombouw van dubb carbs naar injectie

beste lieden,

in mijn scirocco huist op het ogenblik een 1800 DX blok van een passat met dubbele 45 webers, 296 graden nokkenas en gepolijste kanalen en verlicht vliegwiel....resultaat (heb hem zo gekocht) is een uitdraai van 155 pk, en dat is natuurlijk super...echter ben ik niet tevreden met de manier waarop hij loopt. Het blok is door een tuner in Weert gebouwd, maar loopt nogal schokkerig en met wat kouder weer laten de carbs weten dat ze het niet fijn vinden. Temeer dat ik deze wagen heb om relaxed (met het mooie weer) in te rijden, zit ik er eigenlijk stilletjes aan te denken om over te gaan naar een injectieblok, 1800 JH 8 kleppen met 95pk......qua vermogen een heuze stap terug ik weet het, maargoed....

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoeveel moeite het gaat kosten zo'n switch te maken, en wellicht een bedrijf of technicus die mij daarbij wilt helpen, en hoeveel uur zoiets kan gaan duren en de kosten?

groeten Dick
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2006, 22:24
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

het blok wat je er in heb liggen loopt gewoon wat zenuwachtiger omdat hij dus wat gekieteld is. Er zijn genoeg bedrijven die dat doen wat jij wilt. Ga maar naar een garage of een een "handige" beunhaas die weet wat hij doet. Die zijn er genoeg.
Echter je moet dus wel een kabelboom hebben die al is aangepast voor jou auto en blok.
Succes
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2006, 23:00
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

zou het helpen als er een wat minder steile nokkenas in werd geplaatst? Tegen het zenuwachtige gedrag bedoel ik dan?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2006, 23:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
zou het helpen als er een wat minder steile nokkenas in werd geplaatst? Tegen het zenuwachtige gedrag bedoel ik dan?

dan wordt het wel beter
Reply With Quote
  #5  
Old 20-02-2006, 23:51
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

word hij idd wel wat rustiger...

je zult dan ook wel je webers op nieuw af moeten stellen denk ik zo..

overigens is het ook zo dat je webers regelmatig moet laten afstellen enzo, is dus niet zo dat als jij een motor laat maken bijvoorbeeld, bij een tuner en die heeft hem dan op dat moment perfect afgestelt dat hij na een jaar nog zo perfect staat...

inwendig in de webers veranderen er altijd dingen en verdraaien er schroefjes enzo..

ook temperatuur's verschillen en lucht vochtigheid is erg bepaalend voor het lopen van je motor bij webers..
Reply With Quote
  #6  
Old 20-02-2006, 23:52
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik heb overigens misschien wel weer intressie in jouw nokkenas
Reply With Quote
  #7  
Old 20-02-2006, 23:57
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

en ik zou er zeker geen minder sterk blok ik hangen..

heb je zon stoere en brute auto en dan onder de kap maar 95 pk..

niet dat je nu altijd moet scheuren ofzo.
maar gewoon om het geheel afte maken bij de rest...( dikke auto moetje ook dik vermogen hebben vind ik dan ) en nogmaals niet op hem nu af te trappen ofzo ,rustig rijden moet ook gewoon gaan , maar als je dan met iemand praat en je zegt 95 pk zou ik toch wel gaan twijfelen..
Reply With Quote
  #8  
Old 20-02-2006, 23:59
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

nog maar een bericht..

de uren en de tijd die je nodig hebt kan uit 1 lopen van 2 dagen tot 3 of 4 weken.

ik dacht ook wel even een andere motortje in mijn golf 2 te maken..
maar alles zat bij mij helaas tegen waardoor ik er gewoon te lang mee bezig was.

wil je het eventueel zelf gaan doen ?? of vind je dat geen optie??
Reply With Quote
  #9  
Old 21-02-2006, 09:24
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ik vind bij jouw stijl ook een dikke motor horen... misschien de carbs afstellen zou al wat kunnen schelen natuurlijk, en anders misschien gelijk een gti blok erin? 8v is al 112 pk, is toch al weer wat meer als 95...

@vwmk2driver: check de knop 'edit'...
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2006, 10:57
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

idd...als je voor een blok ombouw gaat, neem dan gelijk iets wat je gto eer aandoet
Reply With Quote
  #11  
Old 21-02-2006, 12:56
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

webers kun je ook vervangen voor een set solex carb,s deze zijn minder weers gevoelig .

er wordt ook altijd gezegd WEBER de naam SOLEX de faam.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #12  
Old 21-02-2006, 16:27
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

Quote:
overigens is het ook zo dat je webers regelmatig moet laten afstellen enzo, is dus niet zo dat als jij een motor laat maken bijvoorbeeld, bij een tuner en die heeft hem dan op dat moment perfect afgestelt dat hij na een jaar nog zo perfect staat...


jij komt uit de buurt van alkmaar he? Weet je een adresje die in het afstellen van zulke blokken doet?

Quote:
ik vind bij jouw stijl ook een dikke motor horen... misschien de carbs afstellen zou al wat kunnen schelen natuurlijk, en anders misschien gelijk een gti blok erin? 8v is al 112 pk, is toch al weer wat meer als 95...


helemaal gelijk, hoort er idd bij maar het rijden moet wel leuk blijven...het liefst laat ik hem zoals ie is!!
Reply With Quote
  #13  
Old 21-02-2006, 16:33
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

Quote:
maar als je dan met iemand praat en je zegt 95 pk zou ik toch wel gaan twijfelen..



hahaha....door dit soort dingen ga je wel denken

het is gewoon jammer dat ikzelf niet heel veel van de motoren afweet....welk materiaal heb je nodig om zelf 1 keer in de zoveel tijd je carbs af te stellen? En kun je dat zelf? Leren kan ik namelijk wel.....
Reply With Quote
  #14  
Old 21-02-2006, 16:51
paultje's Avatar
paultje paultje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 278
Default

in Goes laat ik m'n auto afstellen.. die zijn ook gespecialiseerd in carburateurs kosten zijn wel 150 euro met bank uitdraai

ps: als je tuning-onderdelen weg wilt doen.. moet je het mij even laten weten.. misschien een motor swap van jouw naar mij en weer terug?
__________________
Mijn roccoowtje :
plaatje1
kontje

Fotoshoot page1+3
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2006, 16:59
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
beste lieden,

in mijn scirocco huist op het ogenblik een 1800 DX blok van een passat met dubbele 45 webers, 296 graden nokkenas en gepolijste kanalen en verlicht vliegwiel....resultaat (heb hem zo gekocht) is een uitdraai van 155 pk, en dat is natuurlijk super...echter ben ik niet tevreden met de manier waarop hij loopt. Het blok is door een tuner in Weert gebouwd, maar loopt nogal schokkerig en met wat kouder weer laten de carbs weten dat ze het niet fijn vinden. Temeer dat ik deze wagen heb om relaxed (met het mooie weer) in te rijden, zit ik er eigenlijk stilletjes aan te denken om over te gaan naar een injectieblok, 1800 JH 8 kleppen met 95pk......qua vermogen een heuze stap terug ik weet het, maargoed....

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoeveel moeite het gaat kosten zo'n switch te maken, en wellicht een bedrijf of technicus die mij daarbij wilt helpen, en hoeveel uur zoiets kan gaan duren en de kosten?

groeten Dick


waarschijnlijk heb je een Mart Sensen racing blok erin liggen......zoveel tuners zijn er niet in Weert namelijk, snelle blokken lopen altijd wat minder als je er rustig mee rijdt, zou hem cker niet gaan ombouwen... maarja das jou keus natuurlijk

heb zelf een 1800 16V van Mart met een korte FM bak (ook van Mart), hij bouwt alleen motoren om hard mee te gaan dan rijden ze het best

Last edited by bobby-digital : 21-02-2006 at 17:01.
Reply With Quote
  #16  
Old 21-02-2006, 17:18
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by paultje
in Goes laat ik m'n auto afstellen.. die zijn ook gespecialiseerd in carburateurs kosten zijn wel 150 euro met bank uitdraai

ps: als je tuning-onderdelen weg wilt doen.. moet je het mij even laten weten.. misschien een motor swap van jouw naar mij en weer terug?

Bij welk bedrijf laat je dit doen in Goes? Ik wil met de mijne ook nog op de bank gaan..
Reply With Quote
  #17  
Old 21-02-2006, 17:34
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

Quote:
waarschijnlijk heb je een Mart Sensen racing blok erin liggen......zoveel tuners zijn er niet in Weert namelijk, snelle blokken lopen altijd wat minder als je er rustig mee rijdt, zou hem cker niet gaan ombouwen... maarja das jou keus natuurlijk


het blok komt inderdaad bij mart sensen vandaan
Reply With Quote
  #18  
Old 21-02-2006, 18:41
paultje's Avatar
paultje paultje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 278
Default

TimMK1: bij Dynojet van Ruud Fredriks (http://www.tovami.com)
__________________
Mijn roccoowtje :
plaatje1
kontje

Fotoshoot page1+3
Reply With Quote
  #19  
Old 21-02-2006, 18:46
**Scirocco_freaK**'s Avatar
**Scirocco_freaK** **Scirocco_freaK** is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 82
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
het blok komt inderdaad bij mart sensen vandaan


Wilde stok eruit en hij loopt gelijk een stuk rustiger!!

bij mijn 16v op webers komen er ook geen wilde stokken in!!

hoe zit het trouwens met je vliegwiel, afgedraaid of niet?
Reply With Quote
  #20  
Old 21-02-2006, 22:36
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

mischien ook een normaal vliegwiel loopt hij mischien ook wat regelmatiger
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum