![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik zo net wat vreemds met mn golf 1. Ik moest nog even naar t dorp na mn werk en toen reed ik door een kuil. en dat gaf een beste klap net of er geen demping was, mn motorkap sprong zelfs open. Het was op zich niet echt een diepe kuil ofzo gewoon zo'n put in de weg. ik vond t wel vreemd maar goed ik deed motorkap dicht en reed naar huis. zie ik ineens door t raam thuis dat mn auto wel erg aan een kant hangt. dus ik kijken auto op de krik, veert de hele demper niet uit mn wiel blijf gewoon in de kas hangen. Het was al wat donker dus ik kon niks zien. maar weet iemand wat t kan zijn moet vast een makkelijke verklaring voor zijn maar ik kan er even niet op komen. ![]() anders kijk ik morgen als het licht is wel weer even..pfffff |
|
|||
|
|||
![]() demper door de klap onder in de poot geslagen [klem]
waarschijnlijk demper lek en geen olie er meer in doet de demper zn werk niet meer en veert het te diep in |
|
||||
|
||||
![]() dan staat de zuigerstang van je schokbreker vast onder in de demper....
Even je wiel naar beneden trappen en klaar....maar de kans dat het vaker gaat gebeuren is er wel...heb het vroeger ook een paar keer gehad met een monroe verlagingset...
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Misschien veer gebroken?
|
||||
|
||||
![]() de set zit er nog niet lang onder.
zover ik weet heb ik hem goed (zoals het hoord) gemonteerd. maar ik zal morgen nog even kijken bedankt in ieder geval. |
|
||||
|
||||
![]() Kijk voor de zekerheid ook ff
boven de raamrubbers van je voorruit. Met name de hoek waar de klap is uitgedeeld. Kant zijn dat zelfs de A-stijl aan die kant omhoog is geschoten door de knal ![]() Je ziet dan dat de raamrubber naar onder is verschoven. Heb ik zelf gehad met mijn ex-golfje, maar denk dat die klap ietsjes groter was. Stoeprand geraakt na het uitglijden op een rotonde. Bij mij was de aandrijfas krom, de traingel verbogen en een velg beschadigd ![]() Denk dat het bij jou wel mee zal vallen, maar je kunt nooit weten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() veren willen idd ook wel gauwer breken met kouder weer he
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Yep, ik gok ook veer gebroken
![]()
|
||||
|
||||
![]() Al zou de veer gebroken zijn,waarom blijft het wiel dan in de wielkast met opkrikken.....
![]() ![]()
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Als het spulletje er pas recentelijk onder is gekomen, weet je vast nog wel of je bumpstops hebt gebruikt of niet?
Als je de originele of 'geen' stops hebt gebruik, gok ik ook op: demper vast. maar goed: 't kan van alles zijn.. van afstand blijft t gis werk.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zit wat in...
|
||||
|
||||
![]() zo erg is mn demper in-geveerd. Ik heb hem proberen los te tikken. maar dat wilde niet ![]() iemand nog tips ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vreselijk uitkijken met demonteren.... je wilt niet weten wat er gebeurd als ineens de demper vrij komt ![]() dus ook als je de veerpoot onder de auto vandaan haalt en zeker niet als je hem net verkeerd houd!!! |
|
||||
|
||||
![]() geen bumpstops? Zo te zien zit de grote kroonmoer waarmee het patroon in de poot zit vastgeslagen in de bovenste veerschotel.
|
||||
|
||||
![]() Like I said... Bumpstops.
De originele zijn vaak helemaal pulp.. en als je deze dan 'vergeet' terug te monteren.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik was wel van plan er eerst weer veerspanners op de doen idd. Voorzichtigheid boven alles ![]() Hoe ik het kan voorkomen dat ie weer in elkaar schiet weet ik nu wel. Maar hoe krijg ik de demper weer los??? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er aan trekken? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() spanning van de veer er oplaaten en dan toch met een kunstof of houte hamer het geheel laaten schrikken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() jah moet ik dat maar proberen ..
in ieder geval bedankt.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote: