Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2006, 20:30
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default motor code!!!!????

hallo vraagje??
waar kan ik de motorcode vinden bij een golf drie gti 16v
de motor is een abf motor maar daar schijnen twee verschillende types in te zijn
iemand een idee???
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2006, 00:31
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,805
Default

ik heb hier een duitse golf 3 vraagbaak ("So wird´s gemacht") voor me liggen, daar staat maar een type van de 2L 16V abf in vermeld. (van de 2L 8V zijn er wel verschillende types met verschillende motorcodes, maar dit terzijde).

Wat betreft waar je de motorcode bij de 16V kunt vinden, staat in diezelfde duitse vraagbaak, hou je vast: 16V-Motor: Auf der Stirnfläche des Motorblocks oberhalb der Kurbelgehäuseentlüftung.
Ik ken wel goed duits, maar hier snap ik eigenlijk niks van, hopenlijk jij wel.....

By the way, er is ook nog een sticker op de achterwand in de kofferruimte geplakt (als die er nog zit tenminste w.w.z. later niet door iemand is weggehaald), daarop staan verschillende gegevens van je auto waaronder ook de motorcode, en precies zo een zelfde sticker zit ook nog in het serviceboekje geplakt.

Last edited by Rene´ : 11-03-2006 at 00:36.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2006, 00:32
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

ABF is inderdaad de enige.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2006, 10:13
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

abf zal wel de enige zijn maar er schijnen toch twee verschillende type,s spanrollen op de abf motor geleverd te zijn
vandaar mijn vraag???!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2006, 10:53
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

dan zal er wel een oude en nieuwe motor wezen, waar later misschien een paar wijzingingen zijn aangepast, maar de code hetzelfde is gebeleven
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2006, 12:31
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,805
Default

Als er daadwerkelijk twee verschillende types´s spanrollen zou zijn gebruikt, dan raad ik je toch aan om voor de volledige zekerheid eens bij een VW-dealer daarover navraag te doen.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-03-2006, 13:38
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

vanuit chassisnummer kan de dealer precies achterhalen welke spanrol je meot hebben..

tot motornummer 020 922 is 1 model en vanaf 020 923 is nieuwe model..

volgens mij staat het motornummer niet op het blok zelf maar met een sticker o pde kop/kleppendeksel..

bij een vr6 staat er een stikker op de kleppendeksel net achter de brandstof leidingen...

oja, heel hulpzaam misschien..
de draadeind waar de spanrol op zit, zit het verschil in !

oude model is M10 en nieuwe model is M8 !!!
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2006, 14:54
kapiteijn kapiteijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 9
Default

ik weet niet of het bij een gti 8v op de zelfde plek staat maar bij mij staat tie tussen de 3e en de 4e bougi als je daar naar beneden gaat ergens, ik heb er toen ook flink op moetten zoekken vuil voor moetten weg krabben.

m.v.g. michael
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2006, 18:10
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Bij mijn golf 3 8v staat het op de sticker op de distributiekap.
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2006, 18:31
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

Quote:
Originally Posted by Antoineveld
Bij mijn golf 3 8v staat het op de sticker op de distributiekap.



bedacht ik me ook ineens
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #11  
Old 11-03-2006, 19:46
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

de code die op die kap bij mij staat is: abf 011 988
is dit dan mijn motor nr???
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2006, 10:35
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

is dit de motor code en waar kan ik terug vinden of ik een oud of nieuw type nodig heb???
Reply With Quote
  #13  
Old 12-03-2006, 18:14
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by rogek
vanuit chassisnummer kan de dealer precies achterhalen welke spanrol je meot hebben..

tot motornummer 020 922 is 1 model en vanaf 020 923 is nieuwe model..

volgens mij staat het motornummer niet op het blok zelf maar met een sticker o pde kop/kleppendeksel..

bij een vr6 staat er een stikker op de kleppendeksel net achter de brandstof leidingen...

oja, heel hulpzaam misschien..
de draadeind waar de spanrol op zit, zit het verschil in !

oude model is M10 en nieuwe model is M8 !!!



Quote:
Originally Posted by Antoineveld
Bij mijn golf 3 8v staat het op de sticker op de distributiekap.



dus............
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #14  
Old 12-03-2006, 20:42
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

ok oud type dus!!!!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 12-03-2006, 22:40
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

dan heb je een m10 moer waarmeej je spanrol vast zit dus
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #16  
Old 12-03-2006, 22:44
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

ok bedankt jongens
Reply With Quote
  #17  
Old 12-03-2006, 22:46
rogek rogek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 221
Default

no problem.. ik had even de akte er op nageslagen....

als de dealer het voor je meot nazoeken ben je 2 uur verder....
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned.
- 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk
- 1990 VW Corrado G60
- 1989 VW Corrado 2.0 8v
- 1986 VW Polo Steilheck 1.05
Reply With Quote
  #18  
Old 12-03-2006, 22:57
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Zou je denken?? Enig idee wat zij in dit geval doen?? Precies... Hetzelfde wat jij net gedaan hebt
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum