Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2006, 12:16
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default polo 1.3 diesel opleuken met turbo?

hallo mensen
even een gedachtengang.
een polo met een 1.3 liter diesel voorzien van een turbo van een 1.6
wat zijn de (on)mogelijkheden?
is het ook mogelijk om er een 16v kop van een 1.4 polo blokje op te zetten?
dit omdat de 1.3 benzine en de 1.3 diesel hetzelfde zijn?
of zeggen jullie, hang er een 1.6/1.9 td in en ga daar lekker mee werken?
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2006, 13:05
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

haha.... toch nog iemand die me laat lachen vandaag.


de turbo eropschroeven zal wel gaan, waarschijnlijk zelf een uitlaat spruitstuk maken.

Maar dan begint het:

heeft de motor zuigerbodem koeling? Zo nee, niet doen dan branden je zuigers door.

vind maar eens een brandstofpomp met brandstof vereiking zodat je ook meer brandstof krijgt bij druk.

wat voor inlaat spruitstuk ga je gebruiken?

Quote:
is het ook mogelijk om er een 16v kop van een 1.4 polo blokje op te zetten?


NEE, en dan in plaats van gloeibougies, normale bougies erin? Inplaats van verstuivers voor diesel die van een benzine erin. En om de compressie verhouding omhoog te krijgen ff paar milimeter kop vlakken.

Op het freesbankie van papa ff paar zuigers aanpassen.

Van wanneer is de polo eigenlijk i.v.m. of het een 1300 of 1400 blok is? Maar de onderbloken komen waarschijnlijk uit dezelfde gietmal. (Benzine en diesel onderblok)

Voor een grotere motor dan de 1300/1400 moet je volgensmij behoorlijk wat aan de motor aanpassen omdat dat grotere motoren zijn dan die standaard in de polo zitten.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2006, 13:16
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

1.6/1.9 td in en ga daar lekker mee werken?

lekker zwaar blok ook...

pak een 1.4 tdi van een lupo.chippen [ dik 100 + pk's]. omkeuren naar 3 cyl en gaan
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2006, 15:57
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Of een 1,7l SDI basisblokje nemen is 4 pittertje, is nog een verdelerpomp diesel, En maakt gebruik van de 085er versnellingsbakken en motorsteunen van de 86c/6N
pomp ombouwen naar mechanische pomp, met bijvoorbeeld 11mm plunjer Andere verstuivers van 1Z of AFN TDI.
Turbo van AAZ TD of 1Z tdi
Opties zat. Weet alleen niet zeker of de 1,7l olie sproeiers heeft voor de zuigers.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2006, 17:42
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

De ongeblazen 1.4 heeft ook zuigerbodem-sproeiers..
De 1.3 niet.

Als je nog moet vragen of een 16v kop wel of niet past,. dan ontbeert t je vast ook aan kennis / kunnen om zelf een turbo-uitlaatspruitstuk te lassen...

niet aan beginnen dus. 1300 diesel: it may be slow, but hey: it can do 24 km's to the litre.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2006, 22:32
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Gilex
Of een 1,7l SDI basisblokje nemen is 4 pittertje, is nog een verdelerpomp diesel, En maakt gebruik van de 085er versnellingsbakken en motorsteunen van de 86c/6N
pomp ombouwen naar mechanische pomp, met bijvoorbeeld 11mm plunjer Andere verstuivers van 1Z of AFN TDI.
Turbo van AAZ TD of 1Z tdi
Opties zat. Weet alleen niet zeker of de 1,7l olie sproeiers heeft voor de zuigers.



hmmmm vertel mij eens meer hierover...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2006, 22:40
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

1.3 geblazen diesel :
men neme :
1 dikke portemonai
2 motorblok g40 compleet met lader en slangelarij
3 motorblok 1.3 diesel
4 plaats de zuigers van de diesel in het g40 blok en de kop ook .
4,5 mocht het passen inspuitpomp van 1.6 td van bv caddy
5 als dit al te moeilijk wordt stop met lezen
6 plaats retourklep op inlaat en sluit dit synchroon met je pomp
7 met enige fantasie op 0,6 bar ga je van 44,8pk naar 71,8pk
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2006, 08:44
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default

een kameraad van me heeft z,n ding die is uit 87 mooie donkerblauwe
bevalt hem goed lekker zuinig alleen die 3 dagen dat ie nodig heeft om op de 100 te komen vind ie wat te traag.
hij heeft zelf geen internet dus ik vraag het even voor hem.
voor bijde zou het een klus zijn die we uitbesteden.
maar ik begrijp al dat het geen kwestie is van een middagje sleutelen.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-03-2006, 09:25
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Gna gna Serge... hihi ja zo kan het ook natuurlijk
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 19-03-2006, 12:18
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
1.3 geblazen diesel :

4,5 mocht het passen inspuitpomp van 1.6 td van bv caddy



Deze past; op een 1,4 zit zelfs dezelfde pomp als een 1,6
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2006, 12:19
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by Gilex
Of een 1,7l SDI basisblokje nemen is 4 pittertje, is nog een verdelerpomp diesel, En maakt gebruik van de 085er versnellingsbakken en motorsteunen van de 86c/6N


Typisch gevalletje klok en klepel ?!?
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2006, 12:39
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

plus blokhoek en uitlaat zullen problematisch worden
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 20-03-2006, 16:36
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Kijk dat bied weer perspectieven dat de pomp en uitlaat spruitstuk past, want die zuigerbodem koeling kan een revisie boer er zo inmaken.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #14  
Old 20-03-2006, 23:39
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Blikopener
Typisch gevalletje klok en klepel ?!?

Nee harde feiten.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #15  
Old 21-03-2006, 00:33
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Talking

Sterk verroest dan, der klopt geen bal van
__________________
Real G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum